Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-01, 02:14
Medlem
Kitimbwe Sabuni ligger i startgroparna för att stämma Bonniers:
Citat:
Den helblonde Tintins äventyr i Kongo kan snart totalförbjudas - på grund av rasism.
Idag startade rättegången i Belgien.
---
Boken, som utkom för första gången 1931, har ofta kritiserats för sin rasistiska framställning av afrikaner som lägre stående och glorifieringen av kolonialismen.
---
I Sverige har krav på ett förbud mot Tintin i Kongo prövats av Justitiekanslern vid två tillfällen. Båda gångerna lämnades frågan utan åtgärd.
– Boken skrevs för att lära vita barn i Belgien rasism. Den påverkar hur afrikaner bemöts och diskrimineras idag, säger Kitimbwe Sabuni, talesman för Afrosvenskarnas riksförbund.
---
I Sverige ges boken ut av Bonnier Carlsen som under hösten storsatsar på Tintin i samband med att filmen om Tintins äventyr når biograferna.
Böckerna i serien är populära och finns ständigt i lager hos förlaget.
– Fast sedan 1978 har boken haft ett förklarande förord som sätter den i sitt sammanhang, förklarar Tove Kullenberg på Bonnier Carlsen.

Afrosvenskarnas riksförbund hoppas att ett förbud i Belgien ska leda till att bokens vara eller icke vara kan omprövas även i Sverige.
– Kommer det en nyutgåva av boken anmäler vi den till JK. Bonniers borde ha det goda omdömet att inte sprida rasism.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13710187.ab
Senast redigerad av Batuta 2011-10-01 kl. 02:17.
Citera
2011-10-01, 02:37
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kitimbwe Sabuni ligger i startgroparna för att stämma Bonniers:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13710187.ab

Kan det vara så att niggerbesten vittrar blod och vill ha en del av bytet?

Är det nått man lärt sig av negroider + hans misstänkta vurmande för pedofilen muhammed så är det att deras bestialiska sida kommer fram när dom vittrar blod.
Citera
2011-10-01, 11:35
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Kan det vara så att niggerbesten vittrar blod och vill ha en del av bytet?

Är det nått man lärt sig av negroider + hans misstänkta vurmande för pedofilen muhammed så är det att deras bestialiska sida kommer fram när dom vittrar blod.

Vi har ju inga bommulsfält här så han måste ju livnära sig på något sätt
Citera
2011-10-01, 13:50
Medlem
souvlaki6s avatar
Hergé har aldrig hetsat mot annnan folkgrupp. Jag har last hans alster. Jag kan bara anmarka pa en punkt: det ar tydligt hur han tog stallning mot japanerna i Bla Lotus. Pa det sattet han portratterade japanerna. Men det ar sant, massakern i Nanking var pa tappeten.
Citera
2011-10-01, 20:30
Medlem
keysters avatar
Såg killen på "Debatt" häromkvällen och han gav intrycket av att vara en väldigt arg svart man....en väldigt väldigt arg svart man. Hade inte denna debatt om rasistiska serietidningar och asiathatande godispåsar blossat upp så hade nog Kitimbwa försökt förbjuda bruna bönor. Hans roll här i livet är att vara en arg svart man som slåss mot förtryckarna, om det inte finns några förtryckare så skapas dom genom skeva ointilligenta patetiska utspel. Jag är ganska säker på att hans favoritfilm är "Malcolm X".

Ni som missade "Debatt" programmet borde gå in på svt play och kolla det för det är STOR humor. Emot sig så får han en turk som tycker att det är hedersvärt att ta upp kampen mot rasism men det kanske finns viktigare frågor än just den om godispåsar. Då brinner det till för Kitimbwa som tycker att turken är springer ärenden åt den vita mannen. Som sagt STOR HUMOR!!!!

Han e arg....han e väldigt väldigt arg!!!
Citera
2011-10-08, 17:15
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Såg killen på "Debatt" häromkvällen och han gav intrycket av att vara en väldigt arg svart man....en väldigt väldigt arg svart man. Hade inte denna debatt om rasistiska serietidningar och asiathatande godispåsar blossat upp så hade nog Kitimbwa försökt förbjuda bruna bönor. Hans roll här i livet är att vara en arg svart man som slåss mot förtryckarna, om det inte finns några förtryckare så skapas dom genom skeva ointilligenta patetiska utspel. Jag är ganska säker på att hans favoritfilm är "Malcolm X".

Ni som missade "Debatt" programmet borde gå in på svt play och kolla det för det är STOR humor. Emot sig så får han en turk som tycker att det är hedersvärt att ta upp kampen mot rasism men det kanske finns viktigare frågor än just den om godispåsar. Då brinner det till för Kitimbwa som tycker att turken är springer ärenden åt den vita mannen. Som sagt STOR HUMOR!!!!

Han e arg....han e väldigt väldigt arg!!!

Jag blev lite orolig när jag såg honom i Debatt.
Anledningen är att han är en mycket farlig person, Med hans sätt att snacka kommer han att kunna förleda svaga mäniskor att göra farliga saker.
Jag tror att vi i Kitimbwa ser en framtida ledare för en organisation som kommer att skappa mycket oro och oreda.
Citera
2011-10-26, 18:27
Medlem
En polare till mig är ytligt bekant till Kitimwa och har träffat han ett par ggr. Enda anledningen till att Kitimwa snackar och agerar som han gör är att få föreningsbidrag+tv-framträdanden. Afrosvenskarnas riksförbund har varit ifrågasatt flera ggr av bla afrosvenskar aka negrer, dock inte officielt. En parantes är att han verkligen spydde ut sin avsky mot somalier när vi träffades på en efterfest för ett på år sedan. Khatidisslare och allahs misslyckade provstöpning kallade han dem.

Egentligen en godhjärtat person med helt vrickat fokus.

Hans fru dock ska enligt säker källa varit riktigt lössläppt på yngre dar.
Citera
2011-10-26, 23:55
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-12-26, 21:57
Medlem
Lantbruks avatar
EXTRA

Igår gjorde jag lite efterforskningar och hittade följande video där diverse "afrosvenskar" håller ett slags seminarium med temat Malcolm X (afroamerikansk rasaktivist):

http://www.youtube.com/watch?v=M9QUA10-9mI

Som ni märker, om ni kollar i videolistan till höger om filmen, så ser ni att det finns en video som heter "Fatima om Malcolm X", men att den videon ifråga är raderad av videouppladdaren. Jag känner till anledningen till varför den är raderad, och jag förbannar mig över det, eftersom det är JAG som såg till att videouppladdaren raderade videon ifråga.

Anledningen till varför detta stör mig är att den raderade filmen ifråga innehöll ett högst anmärkningsvärt material, där Fatima Doubakil agitatoriskt citerade ett stycke ur Malcolm X:s skrifter där han uppmanar till väpnad revolution. Jag tappade nästan hakan när jag betraktade detta, och anmärkte på detta i kommentarsfältet. Videouppladdaren läste förmodligen min kommentar och ansåg att det kanske inte var en så bra idè att MMRK:s och afrosvenskarnas riksförbunds kanske främsta centralgestalt förekommer på en video där vederbörande hetsar minoriteter att revoltera mot det svenska samhället (som finansierar deras parasit-verksamhet).

Jag undrar - finns det NÅGON möjlighet att någon tekniskt kunnig, på något sätt, kan få tillgång till den raderade filmen ifråga?

Om inte så kommer sanningen aldrig komma fram och ni har endast mina ord att gå efter. Jag talar dock sanning. Tror ni på mig?
Senast redigerad av Lantbruk 2011-12-26 kl. 22:01.
Citera
2011-12-26, 22:14
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
EXTRA

Igår gjorde jag lite efterforskningar och hittade följande video där diverse "afrosvenskar" håller ett slags seminarium med temat Malcolm X (afroamerikansk rasaktivist):

http://www.youtube.com/watch?v=M9QUA10-9mI

Som ni märker, om ni kollar i videolistan till höger om filmen, så ser ni att det finns en video som heter "Fatima om Malcolm X", men att den videon ifråga är raderad av videouppladdaren. Jag känner till anledningen till varför den är raderad, och jag förbannar mig över det, eftersom det är JAG som såg till att videouppladdaren raderade videon ifråga.

Anledningen till varför detta stör mig är att den raderade filmen ifråga innehöll ett högst anmärkningsvärt material, där Fatima Doubakil agitatoriskt citerade ett stycke ur Malcolm X:s skrifter där han uppmanar till väpnad revolution. Jag tappade nästan hakan när jag betraktade detta, och anmärkte på detta i kommentarsfältet. Videouppladdaren läste förmodligen min kommentar och ansåg att det kanske inte var en så bra idè att MMRK:s och afrosvenskarnas riksförbunds kanske främsta centralgestalt förekommer på en video där vederbörande hetsar minoriteter att revoltera mot det svenska samhället (som finansierar deras parasit-verksamhet).

Jag undrar - finns det NÅGON möjlighet att någon tekniskt kunnig, på något sätt, kan få tillgång till den raderade filmen ifråga?

Om inte så kommer sanningen aldrig komma fram och ni har endast mina ord att gå efter. Jag talar dock sanning. Tror ni på mig?

Jag hittade stycket som Fatima citerade från Malcolm X:

"...You don't have a peaceful revolution. You don't have a turn-the-other-cheek revolution. There's no such thing as a nonviolent revolution. The only kind of revolution that's nonviolent is the Negro revolution. The only revolution based on loving your enemy is the Negro revolution. ... Revolution is bloody, revolution is hostile, revolution knows no compromise, revolution overturns and destroys everything that gets in its way. And you, sitting around here like a knot on the wall, saying, "I'm going to love these folks no matter how much they hate me." No, you need a revolution. Whoever heard of a revolution where they lock arms, singing "We Shall Overcome"? You don't do that in a revolution. You don't do any singing, you're too busy swinging. It's based on land. A revolutionary wants land so he can set up his own nation, an independent nation. These Negroes aren't asking for any nation—they're trying to crawl back on the plantation..."
- Malcolm X, Message to the Grass Roots 1963 [källa]

Jag ljuger inte...
Detta är alltså vad mångkulturens välsignelser medför ?
Citera
2012-07-25, 17:28
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorrslusk
En polare till mig är ytligt bekant till Kitimwa och har träffat han ett par ggr. Enda anledningen till att Kitimwa snackar och agerar som han gör är att få föreningsbidrag+tv-framträdanden. Afrosvenskarnas riksförbund har varit ifrågasatt flera ggr av bla afrosvenskar aka negrer, dock inte officielt. En parantes är att han verkligen spydde ut sin avsky mot somalier när vi träffades på en efterfest för ett på år sedan. Khatidisslare och allahs misslyckade provstöpning kallade han dem.

Egentligen en godhjärtat person med helt vrickat fokus.

Hans fru dock ska enligt säker källa varit riktigt lössläppt på yngre dar.
Fatima Duobakil? Bor med en person kallad Etembwa Sabuni i Hägersten. Nån Kitimbwa Sabuni finns inte skriven i Sverige.
Detta skrivet med tanke på hans senaste upprörda artikel till försvar för de stackars somalierna: http://www.aftonbladet.se/debatt/article15160938.ab
Citera
2012-09-27, 13:30
Medlem
StigAllans avatar
Kan inte denne Kitimbwa börja göra någon nytta?
Såg att Haiti inte lyckats få ordning på landet och ekonomin efter jordbävningen för snart tre år sedan.

De behöver ytterligare biståndspengar och har tydligen fått 5 miljarder dollar nyligen.
Istället för att sitta i ett land som han inte trivs i och bara gnälla som en kärring kan han väl åka till Haiti och styra upp landet?

Han är ju så duktig tycker han och visst borde han väl även lyckas gnöla till sig lite slantar där också?
Då slipper han dessutom befinna sig i ett vitt civiliserat land där de vita bara gör fel!

Ta nu och visa framfötterna Sabuni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in