Dom kör en proxy server alla måste logga in på för att komma ut på internet(det interna funkar utan inloggning- proxy)
Så det han undrar är om det finns något sätt att komma runt detta, så man slipper logga in på proxyn varje gång man vill komma ut på internet?
några fulhål kanske finns? provat att sätta mitt ipnummer till en server som finns som jag tänkte inte behövde inloggning, men samma sak hände..
Dom kör en proxy server alla måste logga in på för att komma ut på internet(det interna funkar utan inloggning- proxy)
Så det han undrar är om det finns något sätt att komma runt detta, så man slipper logga in på proxyn varje gång man vill komma ut på internet?
några fulhål kanske finns? provat att sätta mitt ipnummer till en server som finns som jag tänkte inte behövde inloggning, men samma sak hände..
Om ISA spärrar internet så är det i de flesta fall baserat på den inloggade användaren, dvs ISA läser automatiskt vem som är inloggad och agerar efter det.
Så om administratören vet vad han arbetar med så går det inte att komma runt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!