När jag var i lumparåldern (18) hade jag ett ganska sjukt samlar intresse under en period. Jag samlade använda trosor från de brudar jag träffade. Nu var det väl inte så väldigt många ligg man fick på den tiden. Men jag och en polare hade i alla fall en tävling om vem som kunde fixa flest trosor.
Slet som en räv. Ibland blev brudarna skitförbannade när man frågade om man kunde få behålla deras trosor efter ett ligg. Bäst vara att helt enkelt slänga trosorna bakom bokhyllan och förvirrat och uppgivet söka efter praktpjäserna på morgonen. En del gav bara upp och drog troslösa.
Min polare ledde tävlingen hela tiden. Jag hade jobbat mig upp till 6 par trosor. Då uppvisade min polare 8 par. Senare framkom det att han fuskat genom att köpa trosor och gnida in grenen med diverse smörjor för att det skulle se använt ut. Sedan satt vi där på kvällarna och jämförde våra små trossamlingar som en väldigt perverterad frimärksklubb. Med äkta och fejkade flytningar...
(SÅ DJÄVULSKT SJUKA VI VAR!)
Min polares bästa smörja för att det skulle lukta bäst fitta, var att blanda kräftstjärtar och en liten liten droppe majonnäs.
Och så till det mest avtändande:
- Givetvis hittade ett av mina tänkta ligg min låda med använda trosor som jag glömt framme i lägenheten! Från att ha varit klart knullsugen gick hon till att bli lika kylig som en istapp när jag krystat försökte förklara min hobby.
Sedan dess bannlyser jag alla former av samlande. Minns att jag fick rysningar när jag såg ett reportage om ett gäng grabbar som samlade på gamla mopeder, termosar med korklock och resor till och från hus med eternit fasader! Vad är det för jävla hamstergener vi dras med