2008-11-25, 16:52
Bannlyst
Jag gillar när sambon syr o stickar kläder. En rolig hobby och man får ut något, man sparar cash!

Mest avtänt, när någon sitter framför datan mer än 1 timmer per dag
Citera
2008-11-25, 21:57
Medlem
Heavenlys avatar
Har inte läst alla 43 sidor, men jag fann en sak mycket intressant. Många killar har hävdat att "tjejer har ju minnsan inga hobbies och de låter inte oss ha några heller" varpå många tjejer har svarat "jag har minnsan visst hobbies och gud så grabbig jag är"

Sanningen är ju att tyvärr finns det oftast inte tid för en tjej över 25 att ha hobbies. Det är barn, hem och jobb som ska skötas i första hand. I de flesta fall så sköter tjejen markservicen och det blir inte bättre av att mannens hobby ofta går i första hand.

Att en del här inne dessutom spyr galla över att tjejers/kvinnors hobbies inte är lika mycket värda gör ju inte saken bättre. "tjejer är bara intresserade av att prata relationer eller sminka sig alternativt shoppa kläder". Det säger ju egentligen bara att tjejer är mer sociala än killar som sitter och lirar WoW eller sorterar sina ölglas.. Dessutom så får tjejer tydligen bara hålla på med vissa typer av sporter, hästar var inte OK för att de luktar illa, hundar var inte okej för att de är översexuella och innebandy och hockey för att det var grabbigt eller liknande. Vad ska egentligen kvinnofolket har för hobbies då ?

För min egen del tycker jag att alla intressen är OK om de hålls på en sund nivå. Gillar han poker så Fine, men lira inte upp hela din lön och gör det inte när jag är med. Spelar fotboll ? Lira på men förvänta dig inte att jag ska stå och titta på varannan match. Samlar frimärken? Gör så, men de ska inte stå på bästa platsen i bokhyllan.. Osv..

Min gubbe gillar hockey, bowling, inredning och kläder medan jag gillar friluftsliv, jakt,hundar, historia och matlagning. En mycket bra kombo enligt mig själv
Citera
2008-11-30, 19:38
Medlem
Luffarhundens avatar
Jag har alltid haft svårt för tjejer som rider. Lukten och de fula ridbyxorna. Usch!
Citera
2008-11-30, 20:04
Medlem
Min syster rider så det är ngt avtändande tycker jag. Det är iofs synd då det ju är en av de populäraste hobbyerna bland tjejer.
Tjejer som tränare någonting som tokdårar är också avtändande, de brukar sällan ha tid för nåt annat.
Dans tycker jag är en ball hobby, fast helst inte pardans då
Citera
2008-11-30, 20:08
Medlem
Satan i gatans avatar
Modeintresse. Usch, usch, usch!
Citera
2008-11-30, 21:06
Medlem
sebbeharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Modeintresse. Usch, usch, usch!
Du skojar va?
Citera
2008-11-30, 21:41
Medlem
Satan i gatans avatar
Nej, faktiskt inte. Hur så?
Citera
2008-11-30, 21:53
Medlem
sebbeharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Nej, faktiskt inte. Hur så?
Av alla svettiga, vidriga, läskiga hobbys så tycker du att en tjej som är modeinriktad är det mest avtändande?
Känns bara för mycket. Hellre än tjej som vet vad hon kan/ska ha på sig än någon som inte vet.
Citera
2008-11-30, 22:01
Medlem
R.Rs avatar
Vette tusan. Som tur är har väl tjejer sällan så "nördiga" hobbys som killar.
Har inget emot det mesta, så länge det inte går till överdrift. Det blir väldigt jobbigt när folk går helt upp sig i sina hobbys.
Citera
2008-11-30, 22:02
Bannlyst
Knark, motorer och trav.
Citera
2008-11-30, 22:06
Bannlyst
Mode, cafeer och skvaller.
Citera
2008-11-30, 22:14
Medlem
hesons avatar
Mysig hemmakväll med såpor på TV och kanske husdjursamlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in