2007-08-22, 19:48
Bannlyst
Hörde på min lokala brädgård att 90x90 stolpar är tvärslut överallt pga någonting jag inte snappade upp. Stämmer detta och när väntas i så fall dessa komma tillbaka in på trämarknaden?

Tacksam för svar
Citera
2007-08-23, 11:17
Medlem
Megaforces avatar
Du kan väl kanske använda 95x95 istället? Dock får du fasa ut några mm där stolpjärnet skall fästas.
Citera
2007-08-23, 13:07
Bannlyst
Hittade inga 95x95 heller. Det närmaste var 70x70, men dessa är för klena för ändamålet!
Citera
2007-08-23, 13:27
Medlem
Megaforces avatar
PÅ byggmax finns det gott om impregnerad 95x95, men om du skall påla ner dem i marken så är jag osäker på om de är tillräckligt impregnerade för det. Skall du montera på stolpplint så är det inget problem bara du anpassar lite så att de passar i 90 mm plintar.

Byggmax har för övrigt lagerstatus på nätet och de är slut på Tumba men finns på andra håll i Stockholmstrakten.

Undras för övrigt vad Fidelia AB behöver 90x90 stolpar till?
Citera
2007-08-23, 18:35
Medlem
Vi har på jobbet, men det är lite allmänt dåligt med tryckt virke för tillfället. Åtmindstonde hos dom som inte köpte på sig innan semestern.
Citera
2007-08-23, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
PÅ byggmax finns det gott om impregnerad 95x95, men om du skall påla ner dem i marken så är jag osäker på om de är tillräckligt impregnerade för det. Skall du montera på stolpplint så är det inget problem bara du anpassar lite så att de passar i 90 mm plintar.

Byggmax har för övrigt lagerstatus på nätet och de är slut på Tumba men finns på andra håll i Stockholmstrakten.

Undras för övrigt vad Fidelia AB behöver 90x90 stolpar till?

Ah, missade att byggmax hade! Perfekt, kommer nog funka finfint!

Inte Fidelia AB som ska ha 90x90 stolpar, det är för privat bruk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in