• 3
  • 4
2008-08-22, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loop62
Va? Har du läst alla studieförbundens kursprogram? Även de kurser som är interna för medlemsorganisationerna?
Hur får jag den inblick i studieförbunden som du verkar ha?

För övrigt så har ju Svenskt näringsliv en hel del kurser, förlag mm som anlitas av flera av allianspartierna.
Denna kurs är inte "intern" utan öppen för alla och särskilt inriktad på allmänheten. Varför tror du annars att man annonserar om det i tidningen med mera? Vad gäller SN - när har de propagerat mot ett parti, exempelvis vänsterpartiet? När?
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-08-22 kl. 01:07.
Citera
2008-08-22, 03:03
Medlem
obotlig_realists avatar
När ska man sluta stoppa huvudet i sanden och lägga av med att stirra sig blinda på fenomenet Sverigedemokraterna. Det enda man gör genom att endast titta på Sverigedemokraterna som parti och förhindra dess framfart är att hålla liv i en bubbla som förr eller senare obevekligen kommer att spricka. Det man istället ska titta på är varför Sverigedemokraterna gör såna framgångar. Kollar man på orsakerna och belyser, studerar och angriper de grundligt så kommer också Sverigedemokaternas väljarantal att gå tillbaka.

Ju längre man håller på och ignorerar samhällsproblem desto jobbigare blir det i slutändan att reparera skadorna. Det är det svensk politik bygger på just nu, ignorans och förnekelse. En riktigt utopisk drömbubbla mitt i en värld som är för jävla cynisk och otrevlig.
Citera
2008-08-22, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
När ska man sluta stoppa huvudet i sanden och lägga av med att stirra sig blinda på fenomenet Sverigedemokraterna. Det enda man gör genom att endast titta på Sverigedemokraterna som parti och förhindra dess framfart är att hålla liv i en bubbla som förr eller senare obevekligen kommer att spricka. Det man istället ska titta på är varför Sverigedemokraterna gör såna framgångar. Kollar man på orsakerna och belyser, studerar och angriper de grundligt så kommer också Sverigedemokaternas väljarantal att gå tillbaka.

Ju längre man håller på och ignorerar samhällsproblem desto jobbigare blir det i slutändan att reparera skadorna. Det är det svensk politik bygger på just nu, ignorans och förnekelse. En riktigt utopisk drömbubbla mitt i en värld som är för jävla cynisk och otrevlig.
Det tragiska i sammanhanget är väl ändå att nästan alla politiska motståndare till Sverigedemokraterna säger, i alla fall offentligt, att partiets framgångar beror på allt möjligt, bara inte invandringspolitiken. Allt ifrån dåligt väder till att Palme mördades. Då och då kan någon drista sig till att säga "integrationspolitiken" - men aldrig invandringen. De förnekar det allra mest uppenbara...
Citera
2008-08-22, 09:46
Medlem
ABF är för mig en vänsterextremistisk i det närmaste sektorganisation. Jag vill minnas att de vid ett flertal tillfällen upplåtit lokaler för diverse AFA-slynglar. Skulle antagligen riskera en hjärtinfarkt om jag gick några av deras "kurser", speciellt som min puls ökar 20 slag varje gång jag tvingas gå förbi deras lokaler på Sveavägen.
Citera
2008-09-07, 13:38
Medlem
unsungs avatar
Sd-man går kurs om sitt eget parti

Citat:
ABF startar en studiecirkel om Sverigedemokraterna. Syftet är att granska och diskutera partiet. Borlänges ledande sverigedemokrat har anmält sig till kursen.

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article348622.ece
Citera
2008-09-07, 15:32
Bannlyst
ABF är jättebra och de får väl fan ha vilka kurser de vill? ABF håller tusentals kurser om samhälle och politik, men så fort det handlar om SD så blir det ett otroligt rabalder.

Ang. statsbidrag så kan de flesta frivilligorganisationer söka det, ett hundratal organisationer mottar statsbidrag.
Citera
2008-09-07, 16:38
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles

Ang. statsbidrag så kan de flesta frivilligorganisationer söka det, ett hundratal organisationer mottar statsbidrag.
...vilket naturligtvis är in i helvete för många. Socialdemokraterna och LO kan banne mig betala för politisk propaganda ur egen kassa - statsbidrag utöver partistöden är inte rimligt för sådan verksamhet.
Citera
2008-09-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
...vilket naturligtvis är in i helvete för många. Socialdemokraterna och LO kan banne mig betala för politisk propaganda ur egen kassa - statsbidrag utöver partistöden är inte rimligt för sådan verksamhet.

Jag tycker att det är bra med ett levande föreningsliv, folkbildning o.s.v. Skulle det finansieras med endast medlemsavgifter så skulle det bli alldeles för dyrt för många.
Citera
2008-09-07, 16:40
Medlem
Oddsen är nog rätt bra på att ABF får sponsring från det skattefinansierade Olof Palmes Internationella Center.
Citera
2008-09-07, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Jag tycker att det är bra med ett levande föreningsliv, folkbildning o.s.v. Skulle det finansieras med endast medlemsavgifter så skulle det bli alldeles för dyrt för många.

Säg mig Rupert, varför ska skattepengar gå till vad du väljer att kalla ett "levande föreningsliv"?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in