2007-08-27, 04:00
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
Jag menar tuffar runt i golfbil, det är ju han liksom.

Läste någon stans att han på allvar trodde att det var ett
practical jokes därför ville han inte blåsa, och fick istället
följa med poliserna.

Tror knappast det blir några följder, och vad ska han ångra.....
många skrattar nog gott åt detta inkl han själv.

Det jag däremot funderar över vad gjorde han tillsamans med lill - babs,
för de har väl aldrig haft ihop det eller ????

Måste man tro på allt man läser?
Det låter väl lite för märkligt att Bill Murray skulle ha trott att någon klädde ut sig till poliser för att genomföra ett practical joke?
Det torde vara olagligt även i USA vars lagstiftning han hade sinnesnärvaro nog att hänvisa till.
Fast han kanske genomlevde två av sina gamla filmer samtidigt: "Caddyshack" och "The Man Who Knew Too Little". Det senare faktiskt en ganska smågenial film med en massa dubbelagenter och lönnmördare som ränner omkring.

Slutsatsen är att vi kanske skall avvakta resutatet av blodprovet innan vi dömer någon men talet om pratical joke låter som en dålig bortförklaring.
Citera
2007-08-27, 04:38
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alligator_
Han har ju inte gjort nåt fel, bara ett par nitiska jävla snutar som till varje pris skulle haffa honom.

Du har inga högre tankar om polisen märker jag. Det händer nog emellanåt att farbror blå har andra skäl till ingripanden än att jävlas med folk.
Enligt expressen så fanns det ett vittne som hade sett BM åka fram och tillbaka på trottoaren vilket inte låter helt lagligt och möjligen kan vara lite farligt.
Då kan man väl få tycka att polisen även gör allmänheten en tjänst om de undersöker saken lite närmare oavsett förarens eventuella kändisstatus.

Det är kul om Bill M. och andra superkändisar (ordvits oavsiktlig) besöker Sverige men då måste de uppföra sig civiliserat. Att köra golfbil på trottoarer vid tretiden på morgonen uppfyller inte riktigt den normen.
Nu får man väl som sagt vänta på resultatet av blodprovet om han var alkoholpåverkad eller ej. Aspackad var han säkert inte, men likafullt gjorde nog polisen rätt som granskade golfbilsframfarten.
Citera
2007-08-28, 09:26
Medlem
alligator_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Du har inga högre tankar om polisen märker jag. Det händer nog emellanåt att farbror blå har andra skäl till ingripanden än att jävlas med folk.
Enligt expressen så fanns det ett vittne som hade sett BM åka fram och tillbaka på trottoaren vilket inte låter helt lagligt och möjligen kan vara lite farligt.
Då kan man väl få tycka att polisen även gör allmänheten en tjänst om de undersöker saken lite närmare oavsett förarens eventuella kändisstatus.

Det är kul om Bill M. och andra superkändisar (ordvits oavsiktlig) besöker Sverige men då måste de uppföra sig civiliserat. Att köra golfbil på trottoarer vid tretiden på morgonen uppfyller inte riktigt den normen.
Nu får man väl som sagt vänta på resultatet av blodprovet om han var alkoholpåverkad eller ej. Aspackad var han säkert inte, men likafullt gjorde nog polisen rätt som granskade golfbilsframfarten.

Polisen som sådan har jag inga problem med, men Bill Murrays ovänner är mina ovänner

Skämt åsido, som någon skrev skulle de säkerligen pricka av sin lista på kändisar de haffat bara för att. I artikeln står det även att till och med poliserna tyckte att det var på gränsen att han ens druckit alkohol. Kom igen låt killen slippa krånglet. Säkert samma polis som grep en man med för stora muskler.

Och som någon annan skrev att det även skulle vara olagligt i USA, inte fan hade han torskat på rattfylla i många av delstaterna där (Kan inte alla promillegränser).
Citera
2007-08-28, 10:56
Medlem
moneysisters avatar
Men det är ju humor............

det är ju hela grejjen man ska inte ta det så seriöst.....
Oavsett om det är sant eller inte det tidningarna skriver eller
vad han trodde så spelar det väl igentligen ingen större roll....

Känner mig för övrigt oerhört trygg med ordningsmakten
jag behöver inte vara orolig att bli påkörd av en golfbil i låååg hastighet
eller att behöva träffa på någon med för stora muskler....
Nu fattas bara att jag kan gå själv genom humlan en kväll .........

Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Måste man tro på allt man läser?
Det låter väl lite för märkligt att Bill Murray skulle ha trott att någon klädde ut sig till poliser för att genomföra ett practical joke?
Det torde vara olagligt även i USA vars lagstiftning han hade sinnesnärvaro nog att hänvisa till.
Fast han kanske genomlevde två av sina gamla filmer samtidigt: "Caddyshack" och "The Man Who Knew Too Little". Det senare faktiskt en ganska smågenial film med en massa dubbelagenter och lönnmördare som ränner omkring.

Slutsatsen är att vi kanske skall avvakta resutatet av blodprovet innan vi dömer någon men talet om pratical joke låter som en dålig bortförklaring.
Citera
2007-08-28, 16:45
Medlem
Mr.Zebs avatar
Någon som har hört eller sett nått om denna episod på Leno, Letterman eller dyligt...
Citera
2007-08-28, 17:16
Bannlyst
Det var två brudar som körde, Murray satt där bak. De gick in i typ 7eleven för att köpa något, han satt kvar. Snutarna såg honom och vinkade till sig honom, varpå han sätter sig bakom ratten och kör det gäng metrar det handlade om. Då tog dom honom.
Kanske är gamla nyheter men jag orkar inte läsa igenom tråden.
Citera
2007-08-28, 17:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Det var två brudar som körde, Murray satt där bak....

Låter som början på en rolig historia... vilket det ju också är.

OnT: nej det var news för mig i alla fall, med brudarna.
Citera
2007-08-28, 17:42
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Du tycks mena att det finns en massa människor som reflexmässigt fördömer DUI fast de inte borde. Menar du att situationer liknande Murrays golfbildincident är vanliga, eller när har du stött på de nitiska reaktionerna?

Citat:
Ursprungligen postat av hroobarb
Körde han runt i en långtradare eller en golfbil? Du verkar ha glömt. Hade du varit lika fördömande om han hade haft en sparkcykel?
Citera
2007-08-28, 17:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du tycks mena att det finns en massa människor som reflexmässigt fördömer DUI fast de inte borde. Menar du att situationer liknande Murrays golfbildincident är vanliga, eller när har du stött på de nitiska reaktionerna?

Om det är mig du menar (som sade det där med reflexmässiga) så syftar jag på exempel som när någon säger att det vore kul att köra full, så är det genast någon där och pratar om mammor med barnvagnar och ens gamla morsa som kan bli dödad av ett rattfyllo.

Nej jag tycker inte man ska ge sig ut och fylleköra men det finns ju komik i det också - på flera sätt.
Citera
2007-08-28, 20:44
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
det är ju hela grejjen man ska inte ta det så seriöst.....
Oavsett om det är sant eller inte det tidningarna skriver eller
vad han trodde så spelar det väl igentligen ingen större roll....

Känner mig för övrigt oerhört trygg med ordningsmakten
jag behöver inte vara orolig att bli påkörd av en golfbil i låååg hastighet
eller att behöva träffa på någon med för stora muskler....
Nu fattas bara att jag kan gå själv genom humlan en kväll .........

Någonstans kan man naturligtvis se humorn glimta fram i det här men i fortsättningen kunde man önska att BM behöll upptågsmakeriet inom filmdukens ramar, kanske framför allt för hans egen skull.

Golfbil i "låg" hastighet? Det kan ju göra ont bara av att bli träffad av en drulle med barnvagn i låg hastighet, så jag vet inte om du bör kasta dig framför första bästa golfbil bara för sportens skull.
Citera
2007-08-28, 21:06
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Skämt åsido, som någon skrev skulle de säkerligen pricka av sin lista på kändisar de haffat bara för att. I artikeln står det även att till och med poliserna tyckte att det var på gränsen att han ens druckit alkohol. Kom igen låt killen slippa krånglet. Säkert samma polis som grep en man med för stora muskler.
Tvivlar starkt på att kändisar, som inte har dåligt rykte i övrigt, skulle få en sämre behandling än gemene man, snarare tvärtom. Däremot kan det ju tänkas att om ordningsmakten väl ingriper så kanske de visar en större "bestämdhet" bara för att kändisen inte skall få för sig att det är ett "practical joke".
Citat:
Kom igen låt killen slippa krånglet. Säkert samma polis som grep en man med för stora muskler.
Det första är ju inte upp till mig men OK, låt gå för den här gången då!

Den andra händelsen jag tror du syftar på är ju för absurd och spelar i en helt annan liga än BM-historien. Den stackarn skall alltså behöva befara att bli gripen för att han enligt en neurotisk hästsvanspolis har för låg ratio muskler/underhudsfett.
Killen var ju inte heller känd så det motsäger ju snarare din tes. Knappast hade polisfruntimret gripit Silvester Stallone enkom för att han hade hoppat över träningen några veckor.
Citera
2007-08-29, 22:21
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=99GgjVNTDyw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här