Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-22, 11:38
Medlem
Derisions avatar
Vissa perioder kommer jag inte in på internetsidor som Gmail, Hushmail och photobucket, inte heller kan jag komma in på MSN eller WoW. På MSN får jag Felkod: 80048820 Utökad felkod: 80048439. Jag har sökt på de felkoderna och följt en del råd om hur man ska få bukt med just MSN-problemet, men ingenting har fungerat.
Problemet kan uppstå när man suttit och surfat helt utan problem ett bra tag, ibland funkar det med att starta om modemet, men just nu fungerar det inte.
Det verkar inte vara driftstörningar på MSN eller Comhem, som jag använder, och jag har inte heller laddat ner något (körde en full scan för allt möjligt för en minut sedan) som borde kunnat störa.

Så, vad göra? Blir så trött på det, det är säkert nån enkel inställning, men jag kan inte ett skit om sådant.
Visserligen står det ju på MSN-felsökningen att "Orsaken kan vara felaktiga proxy- eller brandväggsinställningar", men hur vet jag vilken inställning som är fel?
Citera
2007-08-22, 11:42
Medlem
927s avatar
använder du proxy?
Citera
2007-08-22, 11:49
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
använder du proxy?

Idiotförklarar du mig helt om jag inte ens vet vad det är?
Om du menar det alternativet som finns under LAN-settings, så nej.
Citera
2007-08-22, 12:40
Medlem
927s avatar
u kan posta en hijackthis logg så ser man om det finns något problem.
spara HJTInstall.exe på skrivbordet. klicka på filen >välj install och klicka på: "do a system scan and save logfile". posta den loggen från txt filen som nu visas.
http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HJTInstall.exe
Citera
2007-08-22, 13:51
Medlem
Derisions avatar
Citera
2007-08-22, 15:14
Medlem
927s avatar
det ser ok ut.
har aldrig använt zone alarm men jag tror inte den är orsaken men för att utesluta den så inaktivera den och surfa lite
Citera
2007-08-22, 17:20
Medlem
Derisions avatar
Provade att inaktivera den, blev ingen skillnad, så nu avinstallerade jag den helt, fortfarande ingen skillnad :/ Samma sidor jag inte kan gå in på på den här datorn fungerar felfritt på en annan dator här hemma, och såvitt jag vet installerades samma program på båda, så jag fattar verkligen inte vad som är fel.
Citera
2007-08-22, 18:09
Medlem
927s avatar
du har adsl 8/1 mbit från comhem?
vad får du för värden upp och ner om du mäter med tptst 3.12?

det bästa vore om du kunde testa med tex en annan dator och funkar det då så kan man ju utesluta vissa saker.

du kan även kolla detta mot sidor som funkar/inte funkar.
skriv cmd i kör och klicka på ok.
skriv: tracert www.ginza.se >enter
då kommer du se en troligtvis snabb och kort spårning till den sidan.
det som är intressant är dom tre talen som visas på varje rad och vilken rad som ev ger väldigt höga tal
Citera
2007-08-23, 11:35
Medlem
Derisions avatar
Har låtit datorn stå under natten nu, inget av det som inte fungerade igår funkade när jag startade den, men nu 30 min senare så fungerar allt som smort.
Postar svaret iallafall om någon skulle kunna se nåt fel, om det händer igen.

Jupp. Som sagt, den andra datorn som delar uppkopplingen fungerar finfint, där kan man gå in på alla dessa sidor, och starta alla program som inte fungerar här.
Gjorde tptest, vet inte riktigt vilka siffror du var ute efter men;
Gjorde tracertgrejjen också, men vet inte riktigt hu jag ska förklara den.
Körde den mot Gmail som jag inte kunnat komma på in innan, det enda som var skyhögt var på rad 8, 3542ms, allt annat höll sig mellan 25 och 80.
Citera
2007-08-23, 12:03
Medlem
/Nisse_Hults avatar
hej!

Hittade något som du bör undersöka:

Citat:
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762# # (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

DNSresponder låter som en ev. trolig felkälla!

Om du via start \ kör skriver: cmd och trycker enter

och sedan skriver: ipconfig /all

kopiera sedan in svaren i notepad (som du inte stänger)

Tillbaka i CMD, skriv sedan: nslookup & tryck enter

kopiera sedan in svaren i notepad (som du inte stänger)

klistra sedan in dessa svar från notepad till denna länk!
Citera
2007-08-23, 12:10
Medlem
927s avatar
kolla om rad 8 tillhör comhem (om felet dyker upp igen), det mesta tyder iaf på att felet inte är i din dator.
testa du mot www.gmail.com?
Citera
2007-08-23, 12:28
Medlem
Derisions avatar
Får tacka för alla svar!
Ringde hit någon istället, förmodligen var det Zone alarm som inte fungerade riktigt som den skulle, när jag avinstallerade den fanns det tydligen kvar rester som störde. Men det funkar som det ska nu, och nu vet jag vart jag ska titta om det blir fel igen åtminstone
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in