• 1
  • 2
2007-08-22, 11:38
Medlem
Derisions avatar
Vissa perioder kommer jag inte in p internetsidor som Gmail, Hushmail och photobucket, inte heller kan jag komma in p MSN eller WoW. P MSN fr jag Felkod: 80048820 Utkad felkod: 80048439. Jag har skt p de felkoderna och fljt en del rd om hur man ska f bukt med just MSN-problemet, men ingenting har fungerat.
Problemet kan uppst nr man suttit och surfat helt utan problem ett bra tag, ibland funkar det med att starta om modemet, men just nu fungerar det inte.
Det verkar inte vara driftstrningar p MSN eller Comhem, som jag anvnder, och jag har inte heller laddat ner ngot (krde en full scan fr allt mjligt fr en minut sedan) som borde kunnat stra.

S, vad gra? Blir s trtt p det, det r skert nn enkel instllning, men jag kan inte ett skit om sdant.
Visserligen str det ju p MSN-felskningen att "Orsaken kan vara felaktiga proxy- eller brandvggsinstllningar", men hur vet jag vilken instllning som r fel?
Citera
2007-08-22, 11:42
Medlem
927s avatar
anvnder du proxy?
Citera
2007-08-22, 11:49
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
anvnder du proxy?

Idiotfrklarar du mig helt om jag inte ens vet vad det r?
Om du menar det alternativet som finns under LAN-settings, s nej.
Citera
2007-08-22, 12:40
Medlem
927s avatar
u kan posta en hijackthis logg s ser man om det finns ngot problem.
spara HJTInstall.exe p skrivbordet. klicka p filen >vlj install och klicka p: "do a system scan and save logfile". posta den loggen frn txt filen som nu visas.
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe
Citera
2007-08-22, 13:51
Medlem
Derisions avatar
Citera
2007-08-22, 15:14
Medlem
927s avatar
det ser ok ut.
har aldrig anvnt zone alarm men jag tror inte den r orsaken men fr att utesluta den s inaktivera den och surfa lite
Citera
2007-08-22, 17:20
Medlem
Derisions avatar
Provade att inaktivera den, blev ingen skillnad, s nu avinstallerade jag den helt, fortfarande ingen skillnad :/ Samma sidor jag inte kan g in p p den hr datorn fungerar felfritt p en annan dator hr hemma, och svitt jag vet installerades samma program p bda, s jag fattar verkligen inte vad som r fel.
Citera
2007-08-22, 18:09
Medlem
927s avatar
du har adsl 8/1 mbit frn comhem?
vad fr du fr vrden upp och ner om du mter med tptst 3.12?

det bsta vore om du kunde testa med tex en annan dator och funkar det d s kan man ju utesluta vissa saker.

du kan ven kolla detta mot sidor som funkar/inte funkar.
skriv cmd i kr och klicka p ok.
skriv: tracert www.ginza.se >enter
d kommer du se en troligtvis snabb och kort sprning till den sidan.
det som r intressant r dom tre talen som visas p varje rad och vilken rad som ev ger vldigt hga tal
Citera
2007-08-23, 11:35
Medlem
Derisions avatar
Har ltit datorn st under natten nu, inget av det som inte fungerade igr funkade nr jag startade den, men nu 30 min senare s fungerar allt som smort.
Postar svaret iallafall om ngon skulle kunna se nt fel, om det hnder igen.

Jupp. Som sagt, den andra datorn som delar uppkopplingen fungerar finfint, dr kan man g in p alla dessa sidor, och starta alla program som inte fungerar hr.
Gjorde tptest, vet inte riktigt vilka siffror du var ute efter men;
Gjorde tracertgrejjen ocks, men vet inte riktigt hu jag ska frklara den.
Krde den mot Gmail som jag inte kunnat komma p in innan, det enda som var skyhgt var p rad 8, 3542ms, allt annat hll sig mellan 25 och 80.
Citera
2007-08-23, 12:03
Medlem
/Nisse_Hults avatar
hej!

Hittade ngot som du br underska:

Citat:
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762# # (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

DNSresponder lter som en ev. trolig felklla!

Om du via start \ kr skriver: cmd och trycker enter

och sedan skriver: ipconfig /all

kopiera sedan in svaren i notepad (som du inte stnger)

Tillbaka i CMD, skriv sedan: nslookup & tryck enter

kopiera sedan in svaren i notepad (som du inte stnger)

klistra sedan in dessa svar frn notepad till denna lnk!
Citera
2007-08-23, 12:10
Medlem
927s avatar
kolla om rad 8 tillhr comhem (om felet dyker upp igen), det mesta tyder iaf p att felet inte r i din dator.
testa du mot www.gmail.com?
Citera
2007-08-23, 12:28
Medlem
Derisions avatar
Fr tacka fr alla svar!
Ringde hit ngon istllet, frmodligen var det Zone alarm som inte fungerade riktigt som den skulle, nr jag avinstallerade den fanns det tydligen kvar rester som strde. Men det funkar som det ska nu, och nu vet jag vart jag ska titta om det blir fel igen tminstone
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in