Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Att du orkar raljera kl 04:52 på morgonen..
Det står var och en fritt fram att utvidga begreppet "strippar" efter eget bevåg, nya innovativa exempel när visst material börjar bli lite uttjatat gör ingen större skada enligt mig.
Men tumme upp för att du försökte iaf!
Ptja, att du orkar ta åt dig kl 05:32...
Alla har vi inte samma dyngsrytm och kanske jag är är(var?) i mitt essä just då jag skrev och du just vaknat alternativt just kommit hem från jobbet och var onödigt grinig och känslig just då du läste och svarade? Eller så var det tvärtom? Fan vet jag och inte fan bryr jag mig heller...
Raljerade gjorde jag dock inte (det var iaf inte min intention), utan jag skrev ärligt vad jag tyckte - nämligen att en "strip", varesig den innehåller en eller flera "panels", iaf bör vara just
tecknad och inget annat.
Och jag skiter dessutom fullständigt i att det är du som är trådskaparen - tråden har förlorat sin själ om det helt plötsligt ska vara okej att posta bilder från filmer med en liten putslustig kommentar som inkluderar ordet "flashback" alternativt akronymen "FB" eller en moderators namn.
Och som sagt - det är bara
min åsikt som jag uttrycker; förvisso det väl underbyggt må jag påstå - kan du inte ta kritiken så skit då i den istället för att bemöta den så pass undermåligt som du gjorde.
Din senaste "strip"-postning får iaf minus 7 i betyg av mig. Precis som att bajsfacistens postning av en bild föreställande ett fotografi (inte en strip det heller och inte heller det en tecknad bild och inte ens en egen text inklistad) som visade en krossad skalle fick minus 70000 i betyg av både mig och många andra.
Frågan kvarstår dock - ska det inte vara tecknade bilder, eller är det okej med fotografier/cgi? Är då isf kravet att det ska vara "roligt"? Och vem är det isf som bestämmer att dina bilder är roliga och bajsfacistens bild inte var det? Hm?
För mig så är det iaf texten som är det vitala, men texten ska luta sig på strippen (de
tecknade bilderna alltså) så pass att de är beroende av varandra. Strippen ensam likväl som texten ensam är antagligen inte så värst kul men i kombination så ska de "rocka" - speciellt om man lyckats snappa upp den anda som finns på FB likväl som om man lärt sig att känna igen "originalen" av FB-användarana likväl som -moderatorerna.
Alla dina andra strip-postningar
har faktiskt "rockat". Likväl som Doctor Whos (som i mina ögon har fått alldeles för lite cred med tanke på att han är den som postat flest inlägg i den här tråden och att nästan alla hans postningar innehåller minst en strip - Kudos och

till honom), Parkers, Katarsis och Dis paters m.fl. har rockat som fan (ingen glömd som inte nämnts) och även om vissa strippar har återanvänts så har de fått lite nytt liv och fräschör vid varje postning. Precis som de fick när de postades här för första gången med en ny FB-realterad text...
Nåja, om nu mina förra rader (av antalet under 20) sågs som "en hel bok" så får jag väl härmed be om ursäkt att jag iom detta inläggs rader som överstiger 30 kastade "en hel lunta" på den lilla svampen som uppenbarligen är mest van vid pekböcker och - strippar...?
Edit: kastar in en egen strip, typ en 5-minuters, men take it or leave it.
http://surl.se/ddhu