2007-08-31, 05:32
  #313
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
En hel bok.

Att du orkar raljera kl 04:52 på morgonen..

Det står var och en fritt fram att utvidga begreppet "strippar" efter eget bevåg, nya innovativa exempel när visst material börjar bli lite uttjatat gör ingen större skada enligt mig.

Men tumme upp för att du försökte iaf!
Citera
2007-08-31, 07:37
  #314
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Att du orkar raljera kl 04:52 på morgonen..

Det står var och en fritt fram att utvidga begreppet "strippar" efter eget bevåg, nya innovativa exempel när visst material börjar bli lite uttjatat gör ingen större skada enligt mig.

Men tumme upp för att du försökte iaf!
Ptja, att du orkar ta åt dig kl 05:32...

Alla har vi inte samma dyngsrytm och kanske jag är är(var?) i mitt essä just då jag skrev och du just vaknat alternativt just kommit hem från jobbet och var onödigt grinig och känslig just då du läste och svarade? Eller så var det tvärtom? Fan vet jag och inte fan bryr jag mig heller...

Raljerade gjorde jag dock inte (det var iaf inte min intention), utan jag skrev ärligt vad jag tyckte - nämligen att en "strip", varesig den innehåller en eller flera "panels", iaf bör vara just tecknad och inget annat.

Och jag skiter dessutom fullständigt i att det är du som är trådskaparen - tråden har förlorat sin själ om det helt plötsligt ska vara okej att posta bilder från filmer med en liten putslustig kommentar som inkluderar ordet "flashback" alternativt akronymen "FB" eller en moderators namn.

Och som sagt - det är bara min åsikt som jag uttrycker; förvisso det väl underbyggt må jag påstå - kan du inte ta kritiken så skit då i den istället för att bemöta den så pass undermåligt som du gjorde.

Din senaste "strip"-postning får iaf minus 7 i betyg av mig. Precis som att bajsfacistens postning av en bild föreställande ett fotografi (inte en strip det heller och inte heller det en tecknad bild och inte ens en egen text inklistad) som visade en krossad skalle fick minus 70000 i betyg av både mig och många andra.

Frågan kvarstår dock - ska det inte vara tecknade bilder, eller är det okej med fotografier/cgi? Är då isf kravet att det ska vara "roligt"? Och vem är det isf som bestämmer att dina bilder är roliga och bajsfacistens bild inte var det? Hm?

För mig så är det iaf texten som är det vitala, men texten ska luta sig på strippen (de tecknade bilderna alltså) så pass att de är beroende av varandra. Strippen ensam likväl som texten ensam är antagligen inte så värst kul men i kombination så ska de "rocka" - speciellt om man lyckats snappa upp den anda som finns på FB likväl som om man lärt sig att känna igen "originalen" av FB-användarana likväl som -moderatorerna.

Alla dina andra strip-postningar har faktiskt "rockat". Likväl som Doctor Whos (som i mina ögon har fått alldeles för lite cred med tanke på att han är den som postat flest inlägg i den här tråden och att nästan alla hans postningar innehåller minst en strip - Kudos och till honom), Parkers, Katarsis och Dis paters m.fl. har rockat som fan (ingen glömd som inte nämnts) och även om vissa strippar har återanvänts så har de fått lite nytt liv och fräschör vid varje postning. Precis som de fick när de postades här för första gången med en ny FB-realterad text...

Nåja, om nu mina förra rader (av antalet under 20) sågs som "en hel bok" så får jag väl härmed be om ursäkt att jag iom detta inläggs rader som överstiger 30 kastade "en hel lunta" på den lilla svampen som uppenbarligen är mest van vid pekböcker och - strippar...?

Edit: kastar in en egen strip, typ en 5-minuters, men take it or leave it.
http://surl.se/ddhu
Citera
2007-08-31, 08:45
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jag älskar enrutare.

http://i10.tinypic.com/54ehc36.gif

Den var bra. Skulle vara kul med en kommentar från Guldbyxarn, men han hänger ju inte här i humordelen.
Citera
2007-08-31, 08:51
  #316
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Ptja, att du orkar ta åt dig kl 05:32...

Alla har vi inte samma dyngsrytm och kanske jag är är(var?) i mitt essä just då jag skrev och du just vaknat alternativt just kommit hem från jobbet och var onödigt grinig och känslig just då du läste och svarade? Eller så var det tvärtom? Fan vet jag och inte fan bryr jag mig heller...

Raljerade gjorde jag dock inte (det var iaf inte min intention), utan jag skrev ärligt vad jag tyckte - nämligen att en "strip", varesig den innehåller en eller flera "panels", iaf bör vara just tecknad och inget annat.

Och jag skiter dessutom fullständigt i att det är du som är trådskaparen - tråden har förlorat sin själ om det helt plötsligt ska vara okej att posta bilder från filmer med en liten putslustig kommentar som inkluderar ordet "flashback" alternativt akronymen "FB" eller en moderators namn.

Och som sagt - det är bara min åsikt som jag uttrycker; förvisso det väl underbyggt må jag påstå - kan du inte ta kritiken så skit då i den istället för att bemöta den så pass undermåligt som du gjorde.

Din senaste "strip"-postning får iaf minus 7 i betyg av mig. Precis som att bajsfacistens postning av en bild föreställande ett fotografi (inte en strip det heller och inte heller det en tecknad bild och inte ens en egen text inklistad) som visade en krossad skalle fick minus 70000 i betyg av både mig och många andra.

Frågan kvarstår dock - ska det inte vara tecknade bilder, eller är det okej med fotografier/cgi? Är då isf kravet att det ska vara "roligt"? Och vem är det isf som bestämmer att dina bilder är roliga och bajsfacistens bild inte var det? Hm?

För mig så är det iaf texten som är det vitala, men texten ska luta sig på strippen (de tecknade bilderna alltså) så pass att de är beroende av varandra. Strippen ensam likväl som texten ensam är antagligen inte så värst kul men i kombination så ska de "rocka" - speciellt om man lyckats snappa upp den anda som finns på FB likväl som om man lärt sig att känna igen "originalen" av FB-användarana likväl som -moderatorerna.

Alla dina andra strip-postningar har faktiskt "rockat". Likväl som Doctor Whos (som i mina ögon har fått alldeles för lite cred med tanke på att han är den som postat flest inlägg i den här tråden och att nästan alla hans postningar innehåller minst en strip - Kudos och till honom), Parkers, Katarsis och Dis paters m.fl. har rockat som fan (ingen glömd som inte nämnts) och även om vissa strippar har återanvänts så har de fått lite nytt liv och fräschör vid varje postning. Precis som de fick när de postades här för första gången med en ny FB-realterad text...

Nåja, om nu mina förra rader (av antalet under 20) sågs som "en hel bok" så får jag väl härmed be om ursäkt att jag iom detta inläggs rader som överstiger 30 kastade "en hel lunta" på den lilla svampen som uppenbarligen är mest van vid pekböcker och - strippar...?

Edit: kastar in en egen strip, typ en 5-minuters, men take it or leave it.
http://surl.se/ddhu


Är du psykiskt sjuk?
Citera
2007-08-31, 09:43
  #317
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Att du orkar raljera kl 04:52 på morgonen..

Det står var och en fritt fram att utvidga begreppet "strippar" efter eget bevåg, nya innovativa exempel när visst material börjar bli lite uttjatat gör ingen större skada enligt mig.

Men tumme upp för att du försökte iaf!

Jag gillar de utvecklade bilderna skitkul tråd.
Citera
2007-08-31, 10:13
  #318
Medlem
Jag måste säga att det är mycket roligare att gå upp på morgnarna nu, för att följa vad som hänt i den här tråden under natten.
Citera
2007-08-31, 14:44
  #319
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Ptja, att du orkar ta åt dig kl 05:32...

Alla har vi inte samma dyngsrytm och kanske jag är är(var?) i mitt essä just då jag skrev och du just vaknat alternativt just kommit hem från jobbet och var onödigt grinig och känslig just då du läste och svarade? Eller så var det tvärtom? Fan vet jag och inte fan bryr jag mig heller...

Raljerade gjorde jag dock inte (det var iaf inte min intention), utan jag skrev ärligt vad jag tyckte - nämligen att en "strip", varesig den innehåller en eller flera "panels", iaf bör vara just tecknad och inget annat.

Och jag skiter dessutom fullständigt i att det är du som är trådskaparen - tråden har förlorat sin själ om det helt plötsligt ska vara okej att posta bilder från filmer med en liten putslustig kommentar som inkluderar ordet "flashback" alternativt akronymen "FB" eller en moderators namn.

Och som sagt - det är bara min åsikt som jag uttrycker; förvisso det väl underbyggt må jag påstå - kan du inte ta kritiken så skit då i den istället för att bemöta den så pass undermåligt som du gjorde.

Din senaste "strip"-postning får iaf minus 7 i betyg av mig. Precis som att bajsfacistens postning av en bild föreställande ett fotografi (inte en strip det heller och inte heller det en tecknad bild och inte ens en egen text inklistad) som visade en krossad skalle fick minus 70000 i betyg av både mig och många andra.

Frågan kvarstår dock - ska det inte vara tecknade bilder, eller är det okej med fotografier/cgi? Är då isf kravet att det ska vara "roligt"? Och vem är det isf som bestämmer att dina bilder är roliga och bajsfacistens bild inte var det? Hm?

För mig så är det iaf texten som är det vitala, men texten ska luta sig på strippen (de tecknade bilderna alltså) så pass att de är beroende av varandra. Strippen ensam likväl som texten ensam är antagligen inte så värst kul men i kombination så ska de "rocka" - speciellt om man lyckats snappa upp den anda som finns på FB likväl som om man lärt sig att känna igen "originalen" av FB-användarana likväl som -moderatorerna.

Alla dina andra strip-postningar har faktiskt "rockat". Likväl som Doctor Whos (som i mina ögon har fått alldeles för lite cred med tanke på att han är den som postat flest inlägg i den här tråden och att nästan alla hans postningar innehåller minst en strip - Kudos och till honom), Parkers, Katarsis och Dis paters m.fl. har rockat som fan (ingen glömd som inte nämnts) och även om vissa strippar har återanvänts så har de fått lite nytt liv och fräschör vid varje postning. Precis som de fick när de postades här för första gången med en ny FB-realterad text...

Nåja, om nu mina förra rader (av antalet under 20) sågs som "en hel bok" så får jag väl härmed be om ursäkt att jag iom detta inläggs rader som överstiger 30 kastade "en hel lunta" på den lilla svampen som uppenbarligen är mest van vid pekböcker och - strippar...?

Edit: kastar in en egen strip, typ en 5-minuters, men take it or leave it.
http://surl.se/ddhu
O.M.G.!

Orka skriva en uppsats på 20 högskolepoäng om...ja, det du nu skrev om, tror ingen orkat läsa ditt inlägg faktiskt.
Citera
2007-08-31, 14:46
  #320
Medlem
Anteaus, du är barnslig.

Låt oss gå tillbaka till topicen, jag vill se fler strippar!
Citera
2007-08-31, 16:34
  #321
Moderator
Popesizes avatar
Jag tycker faktiskt att Anteaus har en poäng i det han skriver. Det är roligare om vi håller oss till tecknade serier att modifiera.
Citera
2007-08-31, 17:25
  #322
Medlem
Doctor Whos avatar
LadyTiera får en dedikerad följetong i tre delar:

Del 1: http://i6.tinypic.com/4mtrhmr.jpg

Del 2: http://i16.tinypic.com/4kklkpu.jpg

Del 3: http://i6.tinypic.com/61vrr0m.jpg

För övrigt håller jag med Anteaus, tycker vi bör hålla oss till seriestrippar. Kanske starta en egen tråd för andra bidrag där FB-humor läggs på bilder?
Citera
2007-08-31, 17:31
  #323
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
LadyTiera får en dedikerad följetong i tre delar:

Del 1: http://i6.tinypic.com/4mtrhmr.jpg

Del 2: http://i16.tinypic.com/4kklkpu.jpg

Del 3: http://i6.tinypic.com/61vrr0m.jpg

För övrigt håller jag med Anteaus, tycker vi bör hålla oss till seriestrippar. Kanske starta en egen tråd för andra bidrag där FB-humor läggs på bilder?

Haha, lysande strippar!

En egen tråd för bilder tycker jag låter rätt bra. Det finns mycket humor att hämta där, tillräckligt mycket för att motivera en separat tråd för ändamålet.
Citera
2007-08-31, 17:49
  #324
Medlem
wigwaggles avatar
Fan vad ni är duktiga! Jag skratta åt alla strips. Heders åt er som skapa sådana komiska underverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in