2013-07-06, 14:33
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Fatta om hon tweetat detta i USA angående en Amerikansk politiker? FBI hade knackat på dörren rätt snabbt.
Skulle inte förvåna mig om SÄPO sätter henne under nån form av bevakning. Det är inte normalt att offentligt säga att nån borde bli dödad även om hon verkar tycka att det är det.
Undrar vad hon skulle tycka om folk började föreslå att hon borde bli dödad, i sociala medier?
om unni, som tjatar om kvinnohat på nätet börjar skämta(?) om att man tycker oliktänkande helst ska mördas (en vit man på köpet!). ja då sitter ju inte alla dna-strängar rätt ihop.
Citera
2013-07-06, 16:21
Medlem
Pokerkids avatar
Det som är lite störande är att Drougge ingår i en grupp mediapersoner som alltid brukar leta efter kränkande eller sexisiska inslag i allt som andra säger. Minsta nyans i ett uttalande som kan tolkas som kränkande slår de ner på hårt. Men själv tillåter hon sig de grövsta övertramp utan att skämmas det minsta.

Hennes kommentar på kritiken "Det finns humorlösa människor överallt. Det är folk som har svårt för nästan varenda kommentar som man skriver på Twitter." är måttligt imponerande, det är bara en variant på den klassiska mobbarrepliken "Hö, hö. Fattar du inte skämt?".

Om hon tycker att en modern, jämställd, invandringspositiv man som Jan Björklund borde skjutas, vad ska hon då inte tycka om t ex den genomsnittlige industriarbetaren?
Citera
2013-07-06, 16:55
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerkid
Om hon tycker att en modern, jämställd, invandringspositiv man som Jan Björklund borde skjutas, vad ska hon då inte tycka om t ex den genomsnittlige industriarbetaren?
Vad hon tycker om "vanligt folk" och deras åsikter kan man läsa på hennes blogg:
Citat:
Alla röster är inte lika mycket värda i det offentliga samtalet – är det verkligen någon som tror det? Människor som ägnat en väsentlig del av sina liv åt att grubbla, analysera, lyssna och läsa har också större rätt att yttra sig i stora och viktiga frågor kring vår historia, samtid och framtid. Ingen surar över att spelare i gärdsgårdsligan inte lirar med Zlatan och de andra. Det är tydligen bara när det gäller bildning och tankeförmåga som alla ska ha samma värde.
http://www.unnidrougge.com/2011/08/1...ighetens-pack/

Jajamän...verklighetens-pack! Hon har kommit sig upp på senare år. Det lät annorlunda när hon sågs som en kioskförfattare i mängden, då var folkföraktet inte så uttalat av naturliga skäl.
Senast redigerad av JaneMarple 2013-07-06 kl. 16:58.
Citera
2013-07-06, 19:47
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Det som är lite störande är att Drougge ingår i en grupp mediapersoner som alltid brukar leta efter kränkande eller sexisiska inslag i allt som andra säger. Minsta nyans i ett uttalande som kan tolkas som kränkande slår de ner på hårt. Men själv tillåter hon sig de grövsta övertramp utan att skämmas det minsta.

Hennes kommentar på kritiken "Det finns humorlösa människor överallt. Det är folk som har svårt för nästan varenda kommentar som man skriver på Twitter." är måttligt imponerande, det är bara en variant på den klassiska mobbarrepliken "Hö, hö. Fattar du inte skämt?".

Vågar man gissa att tanten petat i sig en bag-in-box på sommarverandan och sedan twittrat loss? Drougge har under alla omständigheter underminerat sin ställning i det offentliga rummet. En tokfeminist mindre att irritera sig på.
Citera
2013-07-06, 22:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Det som är lite störande är att Drougge ingår i en grupp mediapersoner som alltid brukar leta efter kränkande eller sexisiska inslag i allt som andra säger. ?

Förvisso, men på alla seminarier Unni Drougge håller brukar hon säga:
Tjejer, kom ihåg att ljuga och förtala så många män som mölighet ute i karriären. Gör dom till våldtäktsmän, pedofiler, snuskhumrar och sådana som det luktar bajs om. Då når ni toppen snabbare.

Eftersom inga karlar genomskådar hennes lömska avsikter, så frestas man ju som ung tjej i 20-årsåldern att göra likadant.
Allt som leder till resultat, härmas av ungdomar och andra oerfarna. Unni Drougge är en förebild när man vill komma långt som kvinna i Sverige.
Citera
2013-07-06, 23:21
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Förvisso, men på alla seminarier Unni Drougge håller brukar hon säga:
Tjejer, kom ihåg att ljuga och förtala så många män som mölighet ute i karriären. Gör dom till våldtäktsmän, pedofiler, snuskhumrar och sådana som det luktar bajs om. Då når ni toppen snabbare.

Eftersom inga karlar genomskådar hennes lömska avsikter, så frestas man ju som ung tjej i 20-årsåldern att göra likadant.
Allt som leder till resultat, härmas av ungdomar och andra oerfarna. Unni Drougge är en förebild när man vill komma långt som kvinna i Sverige.

Jaha. Med Drougge som "god" förebild för unga kvinnor skall vi alla gå en ljus framtid till mötes. Män skall mordhotas, förtalas, stämplas och skändas. En imponerande agenda!
Citera
2013-07-07, 02:19
Medlem
Phillemans avatar
Värsta sortens människa.

Citera
2016-03-17, 23:00
Medlem
NeutronStars avatar
Såg henne på SVT Opnion nyss där hon babblade om nåt feministiskt. Jösses vilka tatueringar hon har på halsen och händerna!!! Trodde först hon hade en polotröja under blusen. Ansiktet verkade helt fullpumpat och stelt av botox.

Fast hon är allt en ganska het milf...
Citera
2016-03-17, 23:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Kannske har nämnts i tråden men har inte Drougge haft ett förhållande med Virtanen?
Citera
2017-02-19, 01:27
Medlem
rich1s avatar
Bara älskar henne.Skriver så förbaskat bra i mitt tycke ngn annan med åsikter tack.Hon stötte på mig för ngr år sedan hon var dyngrak o härlig.Efter Alex boken var det. Tackade nej till inbjudan snacka om att inte ge sig van att inte få ett nej.Hon trodde ju att jag var med i den andra ligan förklarade att jag var lycklig i mitt förhållande till svar fick jag ett rungande fylleskratt i nyllet men söt är hon
Senast redigerad av rich1 2017-02-19 kl. 01:36.
Citera
2017-02-19, 02:23
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Bara älskar henne.Skriver så förbaskat bra i mitt tycke ngn annan med åsikter tack.Hon stötte på mig för ngr år sedan hon var dyngrak o härlig.Efter Alex boken var det. Tackade nej till inbjudan snacka om att inte ge sig van att inte få ett nej.Hon trodde ju att jag var med i den andra ligan förklarade att jag var lycklig i mitt förhållande till svar fick jag ett rungande fylleskratt i nyllet men söt är hon

Kvinnan är snart 60 och fött fem barn, det får man ju ha i åtanke. Men söt kan man kanske inte riktigt kalla henne.
Citera
2018-01-08, 10:37
Medlem
OnkelDoffes avatar
Ursäkta en yngling, men vad gör Unni Drougge nuförtiden? Det har varit oroväckande tyst om henne, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in