Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-21, 11:48
Medlem
Jag har börjat träna muskler för första gången på länge. hade tänkte "bulka" fram till nyår. Frågan är när jag skall börja äta mycke.
endast intresserad av att bygga mage, bröst, axlar, nacke och hals för tillfället.

När jag träna förut så hade jag börjat med o äta på direkten, men har hört att musklerna börjar växa först efter fem veckor så jag kanske inte behöver göra det förrens muskeln tar fart, eftersom jag inte behöver så mycket protein innan? När musklerna växer är de protein som går åt, liksom.

Rash
Citera
2007-08-21, 11:49
Medlem
Axons avatar
Du tänker alltså inte träna din benmuskulatur?
Citera
2007-08-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Du tänker alltså inte träna din benmuskulatur?

Nää, inte nu, haha ser din signatur.
Är mest spinkig på överkroppen, så tänkte börja där. Inte de jag fråga efter dock.

Jag e alltså extremt spinkig på överkroppen, men har ganska normala ben. Detta är för att jag brukar motionera, men inte styrketräna.
Citera
2007-08-21, 12:23
Medlem
Numes avatar
Om du tränar eller har tränat vill behålla och bygga musklerna så ska du äta, mycket. Du märker själv om du överäter och går upp 5 kilo i veckan.
Citera
2007-08-21, 12:26
Medlem
att börja med de raderna du gjorde leder bara till ordstorm.. sen ökar benträning testohalten i kroppen på dej vilken ger bättre resultat på resten av träning. så att skippa benträningen är inget nån skulle rekomendera.
Citera
2007-08-21, 12:27
Medlem
papa_ogens avatar
Ingen rygg heller?

Quasimodo du kommer att se ut som. Äta du bör, orka träna mer du kommer att kunna göra.

// Yoda
Citera
2007-08-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysk
att börja med de raderna du gjorde leder bara till ordstorm.. sen ökar benträning testohalten i kroppen på dej vilken ger bättre resultat på resten av träning. så att skippa benträningen är inget nån skulle rekomendera.

Okej har fattat att ja ska träna ben, de ja undrar över är om ja ska vänta med att bulka tills muskeltillväxten har satts igån om fem veckor, eller om de är bäst att börja på direkten?
Citera
2007-08-21, 12:47
Medlem
Skulle väl säga såhär kanske. När tror du kroppen behöver energi? Nu eller om 5 veckor?
Citera
2007-08-21, 13:04
Medlem
läs FAQ'n
Citera
2007-08-21, 13:28
Medlem
in_colds avatar
Börja äta nu, att börja äta om 5 veckor för att "det är då musklerna växer" är ungefär som att hälla upp tevattnet men inte sätta på plattan förrän efter 5 minuter, det är ju då vattnet börjar koka
Citera
2007-08-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in_cold
Börja äta nu, att börja äta om 5 veckor för att "det är då musklerna växer" är ungefär som att hälla upp tevattnet men inte sätta på plattan förrän efter 5 minuter, det är ju då vattnet börjar koka

Hehe, då förstår jag.
Citera
2007-08-22, 00:04
Medlem
Cisco9s avatar
Berätta gärna hur du hade tänkt träna halsen också. Vill du ha den längre eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in