2007-08-30, 00:12
Medlem
Overlards avatar
käkar Mirtazapin 30mg och Lyrica 75mg..
en av varje på natten, och en Lyrica på morgonen.

dyrt som fan.. tackar så mycket för högkostnadsskydd.

funkar bra än så länge.. känner ingen ångest alls och depressionen är förhoppningsvis påväg bort
Citera
2007-08-30, 02:21
Medlem
har haft
zoloft, seroaxat, klomipramin, citalopram, fluoxetin, lyrica, buspar
inget av de har funkat

har nu efexor, sobril, nosinan
Citera
2007-08-31, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
psykiatrins uppgift är att göra folk friska. Du sover och skriver på tangentbordet samtidigt. Du verkar inte kunna ett skit om psykologi

Blev du sur nu? Det är möjligt för psykiatrin att ordna så att man får gratistimmar hos en psykoterapeut eller whatever, men jag tycker inte det är psykiatrins ansvar. Som patient har man ett ansvar för sin egen hälsa - någonting du inte verkar begripa. Det fungerar inte på det sättet att läkaren sätter diagnos, skriver ut piller, och sedant är allt gott och väl.
Citera
2007-08-31, 17:24
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Blev du sur nu? Det är möjligt för psykiatrin att ordna så att man får gratistimmar hos en psykoterapeut eller whatever, men jag tycker inte det är psykiatrins ansvar. Som patient har man ett ansvar för sin egen hälsa - någonting du inte verkar begripa. Det fungerar inte på det sättet att läkaren sätter diagnos, skriver ut piller, och sedant är allt gott och väl.

Det vet jag väl att man ansvarar för sig själv och något annat har jag aldrig påstått. Jag har psykologkontakt nu men det borde jag fått från första början men nu är det liksom lite försent. Ja, men det är så det går till nu för tiden att läkaren sätter dagnos, skriver ut lite piller och sedan (I mitt fall) får man tid hos en sjuksköterska. Man botar inte ett skit genom att ge tider hos en sjuksköterska
Citera
2007-09-01, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det vet jag väl att man ansvarar för sig själv och något annat har jag aldrig påstått. Jag har psykologkontakt nu men det borde jag fått från första början men nu är det liksom lite försent. Ja, men det är så det går till nu för tiden att läkaren sätter dagnos, skriver ut lite piller och sedan (I mitt fall) får man tid hos en sjuksköterska. Man botar inte ett skit genom att ge tider hos en sjuksköterska

När det gäller psykiska sjukdomar är det inte ens säkert att läkaren kan bota dem.
Citera
2007-09-01, 16:12
Medlem
Äter fluoxetin, men det har slutat ge en positiv verkan på mig. Antingen skall dosen ökas eller så får jag byta preparat.
Citera
2007-09-01, 16:21
Medlem
Iktrorivil, xanor
Citera
2007-09-08, 01:10
Medlem
Har testat Cipramil, Efexor, Risperdal (neuroleptika) och nu senast Seroxat. Cipramilen märkte jag knappt av, Efexor gav fruktansvärd ångest som bieffekt som satt i under hela tiden ajg använda medicinen, alltså inte bara en biverkan vid insättning, Risperdal gav mig hallucinationer och röstförvrägningar. Seroxat är helt klart den som fungerat bäst, den har gett minst biverkningar och haft bäst effekt på depressionen.
Citera
2007-09-08, 13:20
Medlem
jonniecbs avatar
Har endast provat Sertralin (100 mg) och efter att ha använt det i ungefär 3 månader är jag mycket nöjd med resultatet. Jag mår bra, även om det inte bara är medicinens hjälp, men den har helt klart underlättat.
Citera
2007-09-08, 13:24
Medlem
joppes avatar
Hade en depression för en del år sedan. Körde på Cipramil som inte gav annat än huvudvärk. Körde ett tag på Zoloft och det funkade fint. Lärde känna symptomerna och har inte haft ett återfall på 4 år nu.
Citera
2007-09-08, 14:36
Medlem
Har precis gått över till Cipralex från efexor. visst det hjälper inte fullt ut men man överlever iaf. :P
Citera
2007-09-08, 22:44
Medlem
Dojo66s avatar
antidep

Tar just nu Paroxetin 50mg/dag + Lyrica 300 mg/dag, har gjort detta snart ett år. Har tagit mig upp ur den värsta skiten men har fortfarande svackor och toppar. Möjligen att jag är bipolär.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in