2007-08-20, 12:59
Medlem
Zwoop77s avatar
Hur kan det komma sig att mina USB-portar plötsligt inte känner igen det jag pluggar in? Innnan semestern så hade PCn inga problem att hitta min Sony-Ericsson K800i och min Palm Tungsten E2. Men nu händer det ingenting när jag kopplar i dessa (det kommer en ljudsignal, 3 korta, när jag pluggar in mobilen och handdatorn). USB-portarna hittar mina USB-minnen så det verkar inte vara något tekniskt fel i själva portarna. Synnerligen irriterande! Någon som kan hjälpa mig?
Kör XP senaste versionen.
Citera
2007-08-20, 16:23
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Hur kan det komma sig att mina USB-portar plötsligt inte känner igen det jag pluggar in? Innnan semestern så hade PCn inga problem att hitta min Sony-Ericsson K800i och min Palm Tungsten E2. Men nu händer det ingenting när jag kopplar i dessa (det kommer en ljudsignal, 3 korta, när jag pluggar in mobilen och handdatorn). USB-portarna hittar mina USB-minnen så det verkar inte vara något tekniskt fel i själva portarna. Synnerligen irriterande! Någon som kan hjälpa mig?
Kör XP senaste versionen.

Har liknande problem med min USB-mus (Razer Copperhead). Här så kopplar den dock av och sedan på igen (efter att ha varit död i x antal sekunder). Det kan vara inbillning men jag har fått intrycket att det händer när diskutrymmet börjar tryta.

Om du har en hub kan du ju prova att koppa in den och sedan telefonerna till den.

Prova att installera om drivrutinerna annars.
Citera
2007-08-21, 21:35
Medlem
Zwoop77s avatar
Jag har gott om utrymme (11 GB). Ingen annan som har något tips vad det kan vara? Tack på förhand.
Citera
2007-08-21, 22:03
Medlem
StigAllans avatar
Öppna enhetshanteraren och avinstallera USB Enhanced Host Controller.
Gäller i XP.
Då installeras USB igen och portarna bör börja fungera.
Skriv gärna hur det fungerade.
Citera
2007-08-22, 07:13
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Öppna enhetshanteraren och avinstallera USB Enhanced Host Controller.
Gäller i XP.
Då installeras USB igen och portarna bör börja fungera.
Skriv gärna hur det fungerade.

Jodå, det fungerade ganska bra. Nu hittar datorn min mobiltelefon i alla fall! Blev lite orolig när datorn (efter omstart) skulle kolla hårddisken i en timme innan XP drog igång. Men nu verkar det funka igen. Ska bara försöka få handdatorn (Palm Tungsten E2) att synka igen.

Tack!
Citera
2007-08-22, 12:25
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Jodå, det fungerade ganska bra. Nu hittar datorn min mobiltelefon i alla fall! Blev lite orolig när datorn (efter omstart) skulle kolla hårddisken i en timme innan XP drog igång. Men nu verkar det funka igen. Ska bara försöka få handdatorn (Palm Tungsten E2) att synka igen.

Tack!
Konstigt att det tog så lång tid att boota om datorn.
I de burkar jag utfört samma operation har man inte ens behövt starta om.
Installationen har satt igång omedelbart efter jag avinstallerat USB kontrollern.
Men bra att det lyckades ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in