Citat:
Ursprungligen postat av Smaskens
"Tankade lite bilder från erosislands.com och
www.free6.com har jag för mig.. efter de började Private lägga upp massa bilder som jag och ett par polare plockade hem och körde på Swipnet (tele2) och hade tillhörande click-ads som gav typ 20 cent/click och med den tidens teknik resulterade det i omkring 5000kr till 3 stycken 14-åringar att dela på varje månad
"
Vaffan?

Är du allvarlig?
Hur betalades sånt ut? Till bankkonto? Hade ni bankkonton när ni var 14? Postväxel? Hur förklarade ni för mamma när ni skulle ta ut 5000 kronor som skickats från PorrLand.se, karlskoga?

Haha, ja visst låter det för bra för att vara sant i dagens online pr0n-community som bara blåser folk på stålar...
Man fick en check hemskickad i brevlådan som man snällt gick till banken/dåvarande posten och löste in helt enkelt.. Den kom från typ "Bank of America, United Advertising Agency bla bla bla någonting om jag inte minns fel, bekommande våra kära mödrars reaktoner så hävdes de med bortförklaringen "vi säljer hemsidor"
Vi satt ju och knackade HTML i notepad vareviga dag efter plugget och de fattade ju inte vad det var mer än att vi var engagerade och således var de nöjda. Tro det eller ej, på den tiden fanns det inga dumheter på internet, det värsta var väl Anarkistens handbok på FB och Aftonbladets chat där man eventuellt kunde stöta på någon jämngammal som utgav sig för att vara tjej och skrev obskyra saker...

Våra föräldrar hade alltså inga problem med att acceptera den bortförklaringen, hade en unge sagt det idag hade de blivit skolkurator och socialförvaltning direkt
-porrland.se i karlskoga kan jag dementera totalt, Sverige och internetporr var inte något man räknade med, ALLT var från USA... bland de första svenska siterna var numer nedlagda
www.swelinda.com där LInda Thorén la upp massa egenkomponerad erotik..
Finns det verkligen ingen annan FB:are som kan intyga detta fenomen, jag framstår nästintill som en mytoman!