Kom ihåg att Juholt sa en sak om Sverige, att vi är på väg att bli en diktatur. Jag tror att han förstod vad som var på gång och att det är globalismen som styr, läs om WEF (World Economic Forum) och att han var helt emot det. Observera att det var 2017 han sa det..
Citat:
Hur gammal är din son? Fyra? När han är gammal kommer han inte att leva i en demokrati utan i en teknokrati, eller en diktatur. Det är så in i helvete sorgligt. Jag är ledsen att säga det, men jag är 100 procent säker. Vi håller på att avveckla demokratin”, säger den tidigare S-ledaren.
https://www.di.se/nyheter/hakan-juho...la-demokratin/
Jag tror även att han var en riktig sosse av den gamla sorten som värnade om folket och därför blev han obekväm och passade inte riktigt in i etablissemanget, han sa som han tyckte helt enkelt och det mottogs inte så bra i partiet.
Med sosse menar jag den gamla sorten som Tage Erlander som stod för det gamla folkhemmet.
I skuggan av ett förlorat val tror jag att Juholt hade varit ännu bättre på att styra socialdemokraterna än Maggan som inte kört rent spel mot folket, i sitt avskedstal var hon rent otrevlig mot hälften av befolkningen.