2021-06-09, 18:46
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Så jag antar att det är farfars som är skyldig till att Oskarshamn har en av Sveriges fulaste arkitekturen?
Den ny-brutala betongsosse stillen anno 60-70 tal, som får folk på besök utanför Europa att fråga om Oskarshamn bombades hårt under kriget.

Ja Oskarshamn är verkligen staden som gud och alla arkitekter glömde. Morfar var ju konstnär och byggde skulpturer som finns samlade i en trädgård. Vet inte om det beror på att han aldrig lyckades sälja dom då de verkligen är fula eller om det är ett utomhusmuseum.
Senast redigerad av densistasovjet 2021-06-09 kl. 18:55.
Citera
2021-06-09, 18:59
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Ja Oskarshamn är verkligen staden som gud och alla arkitekter glömde. Morfar var ju konstnär och byggde skulpturer som finns samlade i en trädgård. Vet inte om det beror på att han aldrig lyckades sälja dom då de verkligen är fula eller om det är ett utomhusmuseum.
Juholt var verkligen inte smart, men sparkades ut av samma partiapparat som numera är bakom dem fullständigt oduglige Löfven.
Vet inte vad det säger, mer än att sossarna är ett parti i kris...
Citera
2021-06-09, 19:03
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Juholt var verkligen inte smart, men sparkades ut av samma partiapparat som numera är bakom dem fullständigt oduglige Löfven.
Vet inte vad det säger, mer än att sossarna är ett parti i kris...

Löfven är tillräckligt smart att förstå att obrottsligt lojalitet med partiet är nyckeln. Juholt förstod inte det utan trodde att han kunde utveckla partiet i sin riktning. Löven är INTE svetsare utan en fullblodspolitiker vilket Juholt också är. Hans karriär som fotograf och journalist var riggat det med på rörelsens tidning. Sverige är verkligen korrupt.
Citera
2021-06-10, 08:49
Medlem
Har gått i vågor för mig gällande Juholts utförsgåvor. När Juholt sparkades var det korrekt, så växte han på Island och efter dokumentären sjönk han som en sten igen.

Juholt är inte mycket mer än en monoman babblare. Det är hans utförsgåva. Oftast får dessa personer inte mycket gjort.
Sossarna gjorde, tyvärr, rätt som ersatte Juholt med hans totala motsats i den i spontant pratande tigande Löfven. Att denne håller sig undan pratande i tv och radio är hans enda tillgång.

Båda utgör två exempel inom makten som avslöjar att det tyvärr för ofta är hopskrap på sina håll där inne.
Både Juholt och Löfven har endast 2-årig skolgång efter grundskolan. Svensk skola och högre utbildning var genom gamla Socialdemokraterna demokratiskt ledande i världen och gratis hela vägen när dessa båda djupingar växte upp till unga vuxna. Men nej, eftergymnasial utbildning lockande dem inte, liksom deras partikollega Göran Persson.

ps. I inlägget ovan sägs att Löfven är en fullblodspolitiker. Det är fel, Löfven har skolats i facket. Som slutligen fackpamp var han inte särskilt lyckad där heller men ingen katastrof som han blev senare som "politiker", vilket allmänna opinionen bland Metalls medlemmar kunde skriva under på.
Politiker har gubben aldrig varit och ÄR det lika litet nu efter 7 år som statsminister.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-06-10 kl. 09:47.
Citera
2021-06-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Någon som har ett svar på hur han kunde bli vald? Han kom ju utifrån, pratade inte som en politiker ska göra och var dessutom utan nödvändiga kontakter.

Som jag tror:
Det var nog aldrig tänkt av de "högre makten" i S att Juholt skulle leda partiet. Som en nyttig idiot fick han vara på plats en stund, för att sedan bli avskedat och ersätt av någon som tydligen hade mer stöd inifrån. Man kan undrar varför Löfven inte kom på plats tidigare, direkt efter Mona Sahlin. Det var säkert ett strategiskt beslut. Efter den katastrof med Juholt var det lättare för Löfven att ena partiet. Dessutom fick Löfven lite mer tid. Vet inte om hans position inom IF Metall då ansågs så pass viktigt (enligt de interna räven på S) att Löfven inte kunde eller fick komma loss direkt?

Nja, man kan tycka om Löfven vad man vill. Han verkar ha förstått sig betydlig bättre på politisk rävlek än Juholt.

Juholt har lyckats att bli vald som partiledare, men han fick ingen verklig förankring. Där Löfven hade det stödet inom partiet.

På det sättet hade ju Juholt rätt att "stockholmare" inte gillade honom...
Citera
2021-10-26, 22:03
Medlem
hestahodets avatar
Juholt uppger att han studerat försvarspolitik vid skolor i USA, stämmer detta? Har aldrig hört om det innan. https://youtu.be/2YHlCiZ61YM?t=1549
Citera
2021-10-27, 08:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestahodet
Juholt uppger att han studerat försvarspolitik vid skolor i USA, stämmer detta? Har aldrig hört om det innan. https://youtu.be/2YHlCiZ61YM?t=1549
Juholt satt i försvarsutskottet när försvaret var bland de mest lågprioriterade politiska områdena. Juholt fokuserade mer på att springa och köpa brännvin på utskottets studieresor än intressera sig för försvarsfrågor.
Juholt hade möjligen kunnat göra hyfsat ifrån sig inom kommunpolitiken, i rollen som partiledare var han ute på för djupt vatten.
Citera
2021-11-28, 07:48
Medlem
Ambassadören Juholt om frustrationen i Sydafrika om ryktena
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ronavarianten/

Ingen rök utan eld kanske
Citera
2021-11-28, 09:04
Medlem
Håkan Juholt till alla svenskar i Sydafrika: "Åk hem"
https://www.svd.se/juholt-till-svens...dafrika-ak-hem

Men alla flyg verka stå på marken mer eller mindre
Citera
2022-09-16, 23:37
Medlem
Kom ihåg att Juholt sa en sak om Sverige, att vi är på väg att bli en diktatur. Jag tror att han förstod vad som var på gång och att det är globalismen som styr, läs om WEF (World Economic Forum) och att han var helt emot det. Observera att det var 2017 han sa det..
Citat:
Hur gammal är din son? Fyra? När han är gammal kommer han inte att leva i en demokrati utan i en teknokrati, eller en diktatur. Det är så in i helvete sorgligt. Jag är ledsen att säga det, men jag är 100 procent säker. Vi håller på att avveckla demokratin”, säger den tidigare S-ledaren.

https://www.di.se/nyheter/hakan-juho...la-demokratin/

Jag tror även att han var en riktig sosse av den gamla sorten som värnade om folket och därför blev han obekväm och passade inte riktigt in i etablissemanget, han sa som han tyckte helt enkelt och det mottogs inte så bra i partiet.

Med sosse menar jag den gamla sorten som Tage Erlander som stod för det gamla folkhemmet.

I skuggan av ett förlorat val tror jag att Juholt hade varit ännu bättre på att styra socialdemokraterna än Maggan som inte kört rent spel mot folket, i sitt avskedstal var hon rent otrevlig mot hälften av befolkningen.
Citera
2022-09-17, 01:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Kom ihåg att Juholt sa en sak om Sverige, att vi är på väg att bli en diktatur. Jag tror att han förstod vad som var på gång och att det är globalismen som styr, läs om WEF (World Economic Forum) och att han var helt emot det. Observera att det var 2017 han sa det..

Jag tror även att han var en riktig sosse av den gamla sorten som värnade om folket och därför blev han obekväm och passade inte riktigt in i etablissemanget, han sa som han tyckte helt enkelt och det mottogs inte så bra i partiet.

Med sosse menar jag den gamla sorten som Tage Erlander som stod för det gamla folkhemmet.

I skuggan av ett förlorat val tror jag att Juholt hade varit ännu bättre på att styra socialdemokraterna än Maggan som inte kört rent spel mot folket, i sitt avskedstal var hon rent otrevlig mot hälften av befolkningen.

Jag avskyr dagens sossar, men jag måste säga att jag alltid tyckt bra om Juholt. Vet inte om han tillhör den gamla goda sortens sossar som Tage Erlander, men gör han det är det bara ett plus. Tage Erlanders svenska folkhem är något som jag önskar skulle komma tillbaka.
Citera
2022-09-17, 01:43
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox

Ja han var sanningen på spåret. Därför han inte passade in och alla inom sosseriet vände sig mot honom. Juholt var så långt ifrån identitetspolitik och dagens stollerier man kan komma.

Precis som du säger, en sosse av den gamla sorten. Jag är ingen sosse men Juholt var nog den sista renhåriga ledaren sosseriet hade.

Texten är från 2017 och det har hänt otroligt mycket på 5 år.

"”Jag tror inte att hotet är en diktatur med rullande stridsvagnar på Sergels torg, utan ett expertstyre där vi inte låter landet styras av medborgarnas värderingar”, fortsätter Håkan Juholt rörande utvecklingen i Sverige."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in