Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-19, 13:33
Medlem
hejsan alla glada flashbackare.

Det ligger nämligen till så hära att jag nyss flyttat till en stidentlägenhet och har både en stationär och bärbar data men ingen router än men vill vara uppkopplad på båda samtidigt. Därför undrar jag om jag via min nya bärbara data kan knäcka grannarnas nätverksnycklar om jag vet deras kryptering med hjälp av en force eller dylikt program? eller om det finns några standard nätverksnycklar som man kan testa. Problemet är också att jag kör vista som jag inte är så high på än så undrar om nån vet hur man gör sig annonym mm i ett lokalt nätverk om det överhuvudtaget går att göra. Skulle vara kul med lite tips och trix så jag kan spendera kvällen med att försöka hacka mina grannars nätverk.

Thx Chalmeristen.
Citera
2007-08-19, 13:43
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bureus
hejsan alla glada flashbackare.

Det ligger nämligen till så hära att jag nyss flyttat till en stidentlägenhet och har både en stationär och bärbar data men ingen router än men vill vara uppkopplad på båda samtidigt. Därför undrar jag om jag via min nya bärbara data kan knäcka grannarnas nätverksnycklar om jag vet deras kryptering med hjälp av en force eller dylikt program? eller om det finns några standard nätverksnycklar som man kan testa. Problemet är också att jag kör vista som jag inte är så high på än så undrar om nån vet hur man gör sig annonym mm i ett lokalt nätverk om det överhuvudtaget går att göra. Skulle vara kul med lite tips och trix så jag kan spendera kvällen med att försöka hacka mina grannars nätverk.

Thx Chalmeristen.
Du är ett troll va?
Citera
2007-08-19, 14:02
Medlem
mannen89s avatar
läs den här
http://www.flashback.org/showthread.php?t=109102
sen kolla lite här
Svagheter i WLAN
http://www.flashback.org/showthread.php?t=143123

VIKTIGT gör inget dumt surfa lite på nätet är ok , annars blandar du in farbror blå. och de vill vi inte störa
Citera
2007-08-19, 14:23
Medlem
Ödlans avatar
Google nere?
Citera
2007-08-19, 17:04
Medlem
jaccees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Google nere?
har du inget bättre att skriva behöver du inte skriva.
Citera
2007-08-19, 17:30
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaccee
har du inget bättre att skriva behöver du inte skriva.
Jag tycker att han med sina två ord ganska bra beskriver sin frustration över att ännu en precis färsk forumare ignorerar ett gäng klistrade trådar och uppmaningar om att söka innan hon startar en egen tråd om hur han skall göra för att hacka grannarna i sin "stidentkorridor" med sin "nya bärbara data". Visst kan man vara schysst och ännu en gång länka till de klistrade trådarna i forumdelen eller till en av alla de tusentals guiderna på nätet, men man borde kunna bli förlåten för ett kärnfullt två-ords-svar. Kanske är det någon som förstår budskapet.
Personligen tror jag att trådstartaren trollar. Men man vet ju aldrig.
Citera
2007-08-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Google nere?
Citera
2007-08-19, 23:47
Medlem
Pekkmusts avatar
du skulle kunna se ett avsnitt från en podcast som heter "from the shadows".
i box 3 så snackar de bland annat hur man gör för att knäcka nätverksnycklar
Citera
2007-08-20, 13:08
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datasjon
Jag tycker att han med sina två ord ganska bra beskriver sin frustration över att ännu en precis färsk forumare ignorerar ett gäng klistrade trådar och uppmaningar om att söka innan hon startar en egen tråd om hur han skall göra för att hacka grannarna i sin "stidentkorridor" med sin "nya bärbara data". Visst kan man vara schysst och ännu en gång länka till de klistrade trådarna i forumdelen eller till en av alla de tusentals guiderna på nätet, men man borde kunna bli förlåten för ett kärnfullt två-ords-svar. Kanske är det någon som förstår budskapet.
Personligen tror jag att trådstartaren trollar. Men man vet ju aldrig.

Och hade du hängt med hade du förstått att det enda han skriver i trådar är sådant skit.
Citera
2007-08-20, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bureus
Skulle vara kul med lite tips och trix så jag kan spendera kvällen med att försöka hacka mina grannars nätverk.
jag provade att söka på youtube.. fick mängder med träffar.. börja där! googla sedan på infon du kommer över..

http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in