2007-08-18, 23:00
Medlem
Jpms avatar
http://tv-links.co.uk/listings/9/6185
http://tv-links.co.uk/listings/9/4806
2007-08-18, 23:19
Bannlyst
Uhm, vad vill du egentligen diskutera?

Kunde du inte lika gärna postat denna tråden i "Länktips"?

Gör om gör rätt.
2007-08-18, 23:37
Medlem
Jpms avatar
Jag tänkte som så att kollar man igenom länkarna så ger det rationella besvis på att evulotionsteorin är en saga jämfört med skapelseberättelsen.

Om moderatorn tycker den är på fel plats så får du flytta den till religion eller länktips.
2007-08-19, 01:39
Medlem
Det finns absolut ingenting vetenskapligt med bibelns skapelseberättelse och därför bör den ej diskuteras öht i vetenskapsforumet.
2007-08-19, 01:50
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpm
Jag tänkte som så att kollar man igenom länkarna så ger det rationella besvis på att evulotionsteorin är en saga jämfört med skapelseberättelsen.

det är rätt, gud har skapt allt och evolutionen är en myt, hur vet jag det? jo för att jag tror på gud så jag vet att det är rätt, dessutom finns det folk som sett mirakel för flera tusen år sen och skrivit ner detta sanningsenliga dokument!! gud har pratat med dom! gud satte oss på jorden för att vi skulle kunna skövla skogen och ta kål på planeten och döda varandra för guds nöjes skull. det är guds vilja. allah akbar!
2007-08-19, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Det finns absolut ingenting vetenskapligt med bibelns skapelseberättelse och därför bör den ej diskuteras öht i vetenskapsforumet.
Teologi eller historia är vetenskap.
Även religionshistoria

Teologi finns på universitetet, knappast vetenskap.
2007-08-19, 01:58
Medlem
Krappfiskarns avatar
Eftersom jag är gud så vet jag exakt hur jag skapade allt. Jag skulle kunna förklara hur jag skapade allt men era sinnen är för begränsade för att någonsin kunna förstå.

Och eftersom ni inte kan motbevisa mig så är det jag säger sanning.

(Ibland är det kul att använda sig av religiösas argumentationsteknik )
2007-08-19, 01:59
Medlem
cephs avatar
Samma gamla vanliga. Tror du inte vi matats med liknande argument tidigare? Som t.ex. när Mankan härjade här... Det finns absolut ingenting vettigt som kreationister och sånt folk kan dra upp. Vi ignorerar inte sånt här för att vi är hjärntvättade av någon vetenskaplig konspiration, vi ignorerar detta för att det är så sjuhelvetes befängt. Lite logik om jag får be.
2007-08-19, 02:08
Bannlyst
Stenåldern är en bluff, även alla dinosauriers

Evolution är ett skämt, jag är ingen apa
2007-08-19, 02:59
Medlem
Quantilhos avatar
Vi har sett sådana här diskussioner flera gånger tidigare och har även en gedigen tråd vid namn Tråden om Ovetenskaplig vetenskap och trosgrundande uppfattningar om naturlagarna där detta varit uppe oräkneliga gånger. Om inte trådskaparen har någon ny twist eller nydanande vinkling på problematiken (skicka i sådana fall ett PM) så tänkte jag låsa tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in