2007-08-18, 22:46
Medlem
weazs avatar
Tjo! Jag kan inte öppna exe filer som är nerladdade från nätet.. I detta fallet är det då Everest poker. Det är ingen trojan då jag har använt det förr, men min dator verkar tro det ändå..

Har försökt att stänga av NOD antivirus och stänga av brandväggen men det går fortfarande inte.. Hur åtgärdar jag detta? Tack på förhand.
Citera
2007-08-18, 22:50
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vad händer? Och hur får du det här till Datasäkerhet?
Citera
2007-08-18, 23:00
Medlem
weazs avatar
Den tar bort exe filen när jag antingen försöker RARa ut den eller öppna den över huvudtaget.. Utan någon förvarning
Citera
2007-08-18, 23:34
Medlem
Säker på att du inte har något inbyggt anti-virus program?
Citera
2007-08-19, 00:45
Medlem
927s avatar
ja det är inte så lätt att inaktivera nod32, det är ju ett par funktionen som måste avslutas. typ fil och internet scan, en av dom heter väl imon

tar det verkligen bort alla exefiler, tex denna
http://www.rarlab.com/rar/wrar370.exe
Citera
2007-08-19, 01:49
Medlem
Ett Hunds avatar
Stoppa "AMON" i NOD32, alternativt så lägger du till filen du vill öppna i exkluderingslistan.
Citera
2007-08-19, 01:51
Medlem
weazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ja det är inte så lätt att inaktivera nod32, det är ju ett par funktionen som måste avslutas. typ fil och internet scan, en av dom heter väl imon

tar det verkligen bort alla exefiler, tex denna
http://www.rarlab.com/rar/wrar370.exe
*

Nope, winrar verkade funka.. Men just Everest Poker funkar inte.. Och det är ju direkt ifrån deras hemsida.. Bad även en vän att RARa exe filen åt mig och skicka, men även när den låg i RAR så gick det inte.

Det har funkat förr och det funkar för andra
Citera
2007-08-19, 01:55
Medlem
Ett Hunds avatar
NOD32 > AMON > Inställningar > Exkludera > Lägg till den/de filer du inte vill ska bli automatiskt skannade.

Kolla även NOD32 > "NOD32 Systemverktyg" menyn > Karantän > Högerklicka på den fil som stämmer överrens med ditt program, välj "Återställ".
Citera
2007-08-19, 01:58
Medlem
weazs avatar
EDIT: Hoppsan, nu funkade det visst. Snokade lite i Options i AMON och
tryckte i något ruta om manuell kontroll när det gäller "self extracting archives" Så verkade den inte bry sig.

Tack så mycket för hjälpen!

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in