Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Men då kanske du inte ska tvinga fram löften?
Att du säger att det inte blir nåt hångel när prillan är inne tycker jag är fullt acceptabelt (till och med att rekommendera) men att hon ska ge upp snusen för att du tycker att det ser fult ut -

komigen nu.. hur ytlig får man vara? Du försökte inte ens vara smart och ta upp hälsoaspekten istället?
Det viktiga här är inte att din tjej får snusa, utan att du inte ska ta dig friheter som du inte har.
Hälsoaspekten har jag redan tagit upp, men eftersom jag inte är speciellt hälsosam av mig själv faller det nog på den biten (jag drar inte i mig cancer frivilligt iaf, men hmm, annat skit..). Men jag vet inte, jag ser ingen mening alls i att snusa eller röka (på heltid), är inte vackert, luktar inte gott, gör inget bra med din kropp, kostar pengar.
Jag har inte tvingat henne att lägga av, som folk verkar tro här. Vi disskuterade varför hon börjat snusa, varför jag inte gillade det (jag måste ju få ha en åsikt angående det iaf), jag drog upp en massa nackdelar (lät säkert som nån ungdomsrådgivare) etc. Ungefär en timme efter vi släppt det sa hon "Jag ska sluta snusa dagen jag slutar mitt jobb (de där me lugnande effekt), jag lovar". Var inget påtvingat utan hennes eget förslag, jag frågade om hon menade det, ja det gjorde hon. Skakade hand å frid å fröjd. Resten har jag återgett.