2007-08-18, 17:01
Medlem
Neffs avatar
Yo!

Under sommaren började min flickvän snusa, delvis pga. att hon umgåtts med min bror, som snusar, och hela tiden "öh, skaru ha en snus, jo kom igen, ta en snus, här ta en snus!". Inget jag gillar, alls. Har sagt att ifall hon börjar röka (sagt det i början av förhållandet) så blir de hejdå, hur mycket jag än älskar henne. Har också uttryckt att jag är emot att hon snusar. Hon säger då att hon ska sluta samma dag som hon slutar sommarvikariat, eftersom hon behöver ha en snus på jobbet (fan vet jag varför, lugnande eller nått). Vi skakar hand på de å allt verkar lugnt. Så, dagen kommer (förra söndagen) och hon har sen dess inte tagit någon snus, vad jag vet om, och lovat att inte heller göra det. Så idag när vi är ute å cyklar i stan så ser jag en liten bulle under läppen, frågar ifall hon har en snus inne och hon undviker att svara, frågar igen och får ett "ja, men asså..." . Givetvis lackar jag.

Till saken hör att jag, kvällen innan, lovat att ta en snus dagen efter (jag har snusat förr, så det skulle inte bli nån "pirrig första gång" eller nått..), bara för att hon vill se mig snusa. Iaf, jag ber om att få snusdosan (ta en snus) men slänger den i vattnet eftersom ja inte vill se fanskapet. Hon lackar å drar hem, jag å en polare drar vidare å gör de vi skulle göra.

Kom hem nyss å skulle prata me henne, men hon verkar bara vända "du lovade å ta en snus, men gjorde inte de, jag lovade att inte snusa, men gjorde de, då är vi kvitt". Enligt mig gör 2 fel inget rätt. Jag blir irriterad på henne eftersom hon lovat mig att sluta, innan hon blir beroende (fan, verkar ju redan va försent) men när hon bryter det så vänder hon bara skiten mot mig. Vill ju kunna lita på henne, men blir jobbigt när småsaker inte ens funkar...

Vet inte vart ja vill komma, kanske nå tips på vad ja ska göra, få henne sluta, för ja pallar fan inte ha en tjej som snusar eller röker, på fester är det ok, även om jag inte gillar de då heller.

Fan va långt de vart...
Citera
2007-08-18, 17:20
Medlem
Hazardos avatar
Vet hur det är. Har ett ex som i början rökte och har nu på slutet gått över till snus. Tycker dock det är bättre nu att hon snusar istället för röker, för hon har astma. Har sagt till henne tusen gånger, men som sagt numer är vi inte ihop. Jag tycker du ändå inte ska ge dig på henne allt för mycket, hon tjuvade med det en gång och lär sig av sitt misstag. Hon verkar ju allafall försökt, men min förra tjej gick inte att övertala alls.
Citera
2007-08-18, 17:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det är nog tyvärr så illa att du inte kan ställa de kraven på henne. Att börja röka eller snusa tillhör de dumheter man tyvärr gör i livet. Det är en last som kan vara svår att bli av med, vilket du vet om du själv har slutat snusa.

Om hon ska lyckas sluta måste hon själv vara övertygad om att hon vill. Jag tror inte att viljestyrkan räcker till om man bara gör det för att en partner vill det. Däremot ska du givetvis vara ett stöd när/om hon väljer att sluta.
Citera
2007-08-18, 17:29
Medlem
Antrims avatar
Hur gamla är ni egentligen? Känns ju inte så, ursäkta uttrycket, moget att bara börja snusa sådär?

Bygga upp ett riktigt nikotinberoende med snus tar enligt erfarenhet flera år.
Definitivt inte en sommar. Absolut inget att sträva efter.
Citera
2007-08-18, 17:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antrim
Hur gamla är ni egentligen? Känns ju inte så, ursäkta uttrycket, moget att bara börja snusa sådär?

Bygga upp ett riktigt nikotinberoende med snus tar enligt erfarenhet flera år.
Definitivt inte en sommar. Absolut inget att sträva efter.

Det tar som du skriver ganska lång tid, även om man nyttjar nikotinet regelbundet.
Citera
2007-08-18, 17:35
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Yo!
Enligt mig gör 2 fel inget rätt.

1. omoget av din bror att praka på henne snus
2. omoget av henne att falla för trycket och börja snusa
3. omoget av dig att lova att du ska ta en snus och sänker det förtroendet hon hade för dig genom att kasta snusen i vattnet.

omoget... JA!
Citera
2007-08-18, 17:39
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornfield
1. omoget av din bror att praka på henne snus
2. omoget av henne att falla för trycket och börja snusa
3. omoget av dig att lova att du ska ta en snus och sänker det förtroendet hon hade för dig genom att kasta snusen i vattnet.

omoget... JA!

Absolut, skulle inte lovat henne men var full igår, å mådde illa, så ville inte snusa då, sa istället "tar en imorron, lovar". Sen att ja slängde bort skiten, omoget ja, men vart less...
Citera
2007-08-18, 17:46
Medlem
Hur gamla är ni? Bor ni tillsammans?
Citera
2007-08-18, 17:58
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anyfm
Hur gamla är ni? Bor ni tillsammans?

Jag 18 hon 19. Bott tillsammans under sommaren pga. jobbet. Annars distansförhållande...
Citera
2007-08-18, 19:05
Bannlyst
Förstår inte varför du ska ta en snus alls eftersom du slutat.
Citera
2007-08-18, 19:20
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neff
Fan va långt de vart...

Det enda som är lågt är ditt beteende och dina krav.
Skärp till dig och låt henne snusa om hon vill.

Du gnäller över att du vill kunna lita på henne osv. , men pröva att inte ställa sådana meningslösa krav och spar din tillit till henne till när du verkligen behöver det istället för en sådan skitbagatell.

Passar det inte?
Nej, men dumpa henne då för bövelen.

Det här var det mest patetiska relationsproblem som jag någonsin stött på i min jakt på att få glädja mig åt andras missöden.

Kasta snusen i vattnet...suck.
Citera
2007-08-18, 19:33
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det enda som är lågt är ditt beteende och dina krav.
Skärp till dig och låt henne snusa om hon vill.

Du gnäller över att du vill kunna lita på henne osv. , men pröva att inte ställa sådana meningslösa krav och spar din tillit till henne till när du verkligen behöver det istället för en sådan skitbagatell.

Passar det inte?
Nej, men dumpa henne då för bövelen.

Det här var det mest patetiska relationsproblem som jag någonsin stött på i min jakt på att få glädja mig åt andras missöden.

Kasta snusen i vattnet...suck.
LÅNGT, inlägget vart LÅNGT.

Är i sig inte så jävligt att hon snusar, var mest de här med att ljuga om skitsaker ja störde mig på. Att istället säga "Nej, jag tänker snusa, för jag vill få cancer å jag vill ha äckligt gegg mellan tänderna så du absolut inte vill hångla med mig" hade fan funkat bättre. Jag skulle inte klara av att vara tsm med en rökare, är så jävla hjärndött att frivilligt dra i sig cancer och stinka, bara för att få suga på en jävla pinne. Är det konstigt att ställa krav på en rökfri partner? Kontaktannonser överallt läser man "icke rökare". Hon snusade inte när jag träffade henne, hade hon gjort det tror jag hon hade varit mindre intressant, hade hon rökt hade hon gått fetbort. Kalla det omoget ifall du vill, men så är det. Förövrigt har jag inga planer på att dumpa henne för en sån skitsak, älskar henne för mkt. Vill heller inte se en man älskar kasta bort sitt liv (woho, dramatiskt dedär lät, men ni fattar väl) bara "för att".

Äh, fuck it, ska snacka me henne, om de nu är så jävla viktigt att snusa å bli beroende får hon väl göra de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in