2007-08-19, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
det r s jag vill ha det som du beskriver slippa vara helt slut en vecka efter en helg p vaket
Jag har krt A2 varje helg nu, rediga linor p fredagen, jobb p mndag utan problem.

P tjack och samma effekt s hade jag inte vgat g till jobbet p mndagen.

Hade inte ens sovit och haft feta hallisar.

P A2 s somnar jag p natten och vaknar endast med vanlig backfylla, d jag dricker minst en liter wiskey nr jag r p vaket.

Ingen tjack-AT eller piperazin-at vilken enligt rykten ska vara skitjobbig

Visst s blir man seg ett par dagar, men det r frklarligt d man varit och slsat energi p kort tid, eller hur?
Citera
2007-08-19, 00:58
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Ingen, bara sunt frnuft.

Dra en lina och utvrdera sjlv.

Varfr svarar du p min trd, d du inte ens testat?

Nu syftar jag inte p effekten man fr av att inta BZP, utan snarare p eventuell neurotoxicitet och andra skador p kroppen/hjrnan.

Att ta en drog utan att frst veta vilka eventuella risker som finns, r vl allt annat n sunt frnuft.

Tl du inte kritik? Jag har all rtt i vrlden att fra en diskussion om BZP ven om jag sjlv inte har provat den.
Citera
2007-08-19, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Nu syftar jag inte p effekten man fr av att inta BZP, utan snarare p eventuell neurotoxicitet och andra skador p kroppen/hjrnan.

Att ta en drog utan att frst veta vilka eventuella risker som finns, r vl allt annat n sunt frnuft.

Tl du inte kritik? Jag har all rtt i vrlden att fra en diskussion om BZP ven om jag sjlv inte har provat den.
Jag skiter i kritik, jag knarkar.

Vad gr du?
Slpp min trd, jag diskuterar bara med folk som testat.
Trodde jag gjorde klart om detta redan i brjan,
Citera
2007-08-21, 00:20
Medlem
Sneppahtihss avatar
Har anvnt BZP ett antal gnger, funkar rtt bra. Nr jag bara tar en mindre mngd i en dos och sedan dricker alkohol under kvllen har jag kunnat somna direkt cirka 6 - 7 timmar efter intag. Utan alkohol har det varit svrare att somna. Dan efter r jag seg och har riktigt stora pupiller, inget allvarligare.

S du snortar det ocks? Jag har bara testat ytterst lite, och det brnde som om jag snortat chilipulver... Sjlv kr jag bara bomber.

S vad fr man betala fr BZP i Sverige? Sjlv bor jag i utlandet dr det fortfarande inte r klassat.
Citera
2007-08-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Som sagt tjack r frstaval hos mnga men nu s diskuterar vi 1-BZP

1-BZP slr lungnare, syns mindre p korogen, varar kortare tid, och mindre AT, fast falska rykten sger motsatsen.

Jag gillar ett bakomliggande rus av ptndning tillsammans med sprit och att inget fattar att man mr bttre n vad de tror.
Samtidigt kunna g och sova KL.200 efter ett fett knull med ett drinkluder.

Att ligga och skaka i hennes sng tills hon vaknar, som p tjack orkar jag inte lngre.

1-BZP har en effekt som r perfekt fr en som vill bara boosta p sprit.

Slippa sitta och vaka i tv dagar bara fr man drog en fet lina.

Det slr p socialt och slpper tidigt.

5/5 festdrog i pong av mig.

Kokain skulle kommit fre, med att behva dra lina tv gnger i timmen drar ner p festpongen, det mrks, plus att man peakar och dalar i humr hela tiden, det mrks.

Kan inte annat n hlla med,
5/5 som festdrog, passar bra till alkohol, gr bra att sova p om man inte tar allt fr mycket sent p kvllen.
Citera
2007-08-24, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sneppahtihs
Har anvnt BZP ett antal gnger, funkar rtt bra. Nr jag bara tar en mindre mngd i en dos och sedan dricker alkohol under kvllen har jag kunnat somna direkt cirka 6 - 7 timmar efter intag. Utan alkohol har det varit svrare att somna. Dan efter r jag seg och har riktigt stora pupiller, inget allvarligare.

S du snortar det ocks? Jag har bara testat ytterst lite, och det brnde som om jag snortat chilipulver... Sjlv kr jag bara bomber.

S vad fr man betala fr BZP i Sverige? Sjlv bor jag i utlandet dr det fortfarande inte r klassat.
Ungefr en 70-100:- fr en helkvll.

Jag tar mellan 200-600mg p en kvll, d s r jag p samma niv som p kokain.

<<<<<<<<<<<<<jsg sniffar BZP, de flesta tycker att det svider bla bla.

Att grunda med en lagom dos, kan kan sniffa smttingar fr att underhlla ruset under en hel kvll.

Grunda med en 0.3, sedan smsnorta 0.2 p kniven hela kvllen.

Ha en kniv med trubbig spets dr du kan uppskatta en lagom dos p nr du nallar i psen.

Dra en lagom varje timma.

Annars s ker man ner i humr.

Att planera och ta pulver i rtt tid r en tekik som jag utarbetat under mnga r.

Att ni grna tappat nivn, fr AT mitt i festen, vill spy bla bla

detta beror endast p teknik.

Nr ska man ta?
Hur,
eller hur mycket?

Viktigast, hur ofta?
Nr du segar dra mer, inte mycket, bara s att d verlever.

Tar du mycket, s mr du endast illa, astmashock, besvr med andning och blodtryck.

Balansen kan inte lras ut, den mste man uppleva genom illamende
Citera
2007-08-25, 14:10
Bannlyst
Ja det gr p 100kr grammet oftast dr man fr tag p det, dock s brukar folk som tillverkar el. sljer det lgga ner det hela efter ett tag, eftersom en massa luffare brjar slja det som tjack...ruset nr du skjuter det ska tydligen vara en sjuhelvetes rush, men riktigt tjack r det ju inte...vet dock en person som slog ut 20g BZP i 80g vaket och alla var njda, s den kombon r nog att fredra om ni anvnder verktyg...
Citera
2007-08-28, 00:49
Medlem
Ngon hr som provat IV?
smaken r ju sur s in i helvetet.. 2HCL per molekyl bzp.. kommer inte venerna smlta av syran?
Citera
2007-09-07, 19:31
Medlem
jag krde p detta frra helgen men tog nog fr mycke fr jag blev fin som fan ett tag men sen blev jag nna dlig ska testa snart igen vad rekomenderar ni fr dos och hur ofta pfyllning
Citera
2007-09-07, 20:31
Medlem
heyys avatar
Allvarligt talat

Allts ni som brukar A2 mste p allvar vara riktigt dumma i huvudet som ens tnker p att utstta er fr ngot s otroligt farligt som A2, vet ni inte varfr den drogs in som kattavmaskningsmedel? jo eftersom den orsakade allvarliga leverskador p katterna, och d eftersom ni ven dricker nr ni gr p den s tror ni att eran kropp och lever mr bra av detta?ni kan ju definitivt frvnta er ett liv i helvetet eran lever kommer att ruttna och gifter kommer g ut i eran kropp och ta livet av er, Var p den skra sidan och prova inte ens sdana saker, det r bara idiotisk att ta en sdan risk!
Citera
2007-09-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Allts ni som brukar A2 mste p allvar vara riktigt dumma i huvudet som ens tnker p att utstta er fr ngot s otroligt farligt som A2, vet ni inte varfr den drogs in som kattavmaskningsmedel? jo eftersom den orsakade allvarliga leverskador p katterna, och d eftersom ni ven dricker nr ni gr p den s tror ni att eran kropp och lever mr bra av detta?ni kan ju definitivt frvnta er ett liv i helvetet eran lever kommer att ruttna och gifter kommer g ut i eran kropp och ta livet av er, Var p den skra sidan och prova inte ens sdana saker, det r bara idiotisk att ta en sdan risk!

Jag mste nog hlla med heyy, ven om jag inte vill sabba din trd, Private!
Men vore vl schysst att kunna diskutera olika aspekter av A2? Sg till s postar jag inte mer om detta, private!

Har inte provat sjlv, hrde bara talas om det i tidningen hrom dagen.
Tl inte tjack sjlv, har fr fet noja, sist p bara 0.7 g, och nojan satte in efter runt 9 timmar frn frsta linan, men tyckte att det lt schysst med en kombo av tjack och E, frhoppningsvis utan nojan d och att vara vaken i dagar.. Har visserligen inte provat E sjlv, men r ppen fr det..
Men lste ocks detta om att det blivit frbjudet som avmaskningsmedel pga sin hlsofarlighet, srskilt leverskador lter ju inte s kul.

Visst r det vl inte s bra fr levern att supa, men det tar ju mnga r av ganska hrt supande fr att paja den, i regel i alla fall.., och super bara p helgerna..
Drfr avskrcker inte alkohol pga den saken, men hur farlig fr levern r A2? D det r ett avmaskningsmedel som tas under begrnsad tid med lnga mellanrum, kan jag tnka mig att leverskadorna mste varit rtt stora fr att de skulle frbjuda medlet..
Ngon som vet exakt hur farligt A2 r? Orkar inte googla om det nu, men jag hller med heyy, om man tar ngot s br man ju kolla hlsoeffekterna hyfsat, inga droger r ju bra p lng sikt, men man vill ju inte riskera att f bestende skador, eller d, p kort sikt!
Sedan finns det vl de som inte bryr sig av en eller annan anledning frsts, skulle inte kalla ngon fr idiot fr det, alla har vl sina skl..
Citera
2007-09-08, 03:27
Medlem
Sneppahtihss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy

Som vanligt skall man inte rakt av lita p det som sgs i media, utan att sjlv gra minimal faktakoll. Jag antar att du baserar dit uttalande p "svt.se":s utsaga att benzylpiperazin r ett avmaskningsmedel som frbjds 2003 fr att det gav leverskador p katter.

Det stmmer helt enkelt inte!

BZP klassades 2003 som hlsofarlig vara (se http://www.fhi.se/upload/ar2005/ovri...bstans_05.pdf), helt p grund av en misstnkt missbrukspotential. BZP har, vad jag frstr, inte anvnts som avmaskningsmedel, p grund av bieffekter (dvs amfetaminliknande effekter!) Vad media syftar p, tror jag, r piperazin, ett vanligt frekommande avmaskningsmedel, och "slkt" med BZP. Piperazin verkar ha anvnts fr avmaskning i Sverige fram till 1993.

Nya Sealand, dr BZP anvnts flitigt de senaste 7 ren, gjorde en studie fr ett par r sen ver risker med BZP (se http://www.erowid.org/chemicals/bzp/bzp_law2.pdf). Den, i kombination med en rapport frn EU (se https://ednd-cma.emcdda.europa.eu/as...eport_BZP.pdf) ger en realistisk bild av dokumenterade bieffekter och skador. Leverskador nmns inte - allvarligaste risken verkar vara att krampanfall (som epilepsi) uppkommer hos vissa individer i hga doser.

Jag sger inte att BZP r skert, och det finns antagligen lngtidseffekter som man inte knner till n, men det r ju en risk man tar med alla nyare droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in