2011-03-27, 23:07
Medlem
Är över 30 men har en kropp och ett utsende som gör mig 10 år yngre. Inte fel när tjejer i tjugo års åldern dreglar över en på stranden.
Citera
2011-03-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
Låna tråden lite, finns det något sätt att göra så man ser äldre ut?

ja du svår fråga, ytligt kan nog bli svårt...kanske odla lite skägg vad vet jag, själv tycker ja inte folk ser äldre ut me skägg. Annars kan du testa röka, supa, snusa, och gå runt med sömnbrist, de brukar föråldra vissa människor haha

Men en stark personlig gör dig nog mera vuxen i andras ögon dock måste man ju prata med dom för att upptäcka de...
Citera
2011-03-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneliner..
Fler som lider av detta "problem" och vill dela lite erfarenheter?

Jag är 21 och blir ofta tagen för 14-16 fast ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre
Citera
2011-03-28, 01:30
Medlem
Det beror ju helt klart vilken situation det är och hur mycket yngre man ser ut.
Att se omyndig ut när man passerat 25 sträcket lär ju vara en pina. Men bara några år är väl inga problem.

Jag drar alltid nytta av det, åker billigare buss! wihaa!
Citera
2011-03-28, 11:46
Medlem
Det beror på vilket kön du är och hur gammal du är.

Är du en man på 30+ kan det vara en fördel.
Är du en man på 40+ är det helt klart en fördel.
Är du 20 år är det värdelöst.

Vill du ha tjejer i den egen ålder så är det klart att det kan vara en nackdel. Men vore det inte trevligare med snygga 20 åringar?

Är du kvinna så är det nog nästan bara fördelaktigt.
Citera
2011-03-28, 13:31
Medlem
BesserWissers avatar
Hehe...vet precis vad du menar. Jag är 30 och har fått höra av mycket folk att jag ser ut att vara allt från 20-26
Citera
2011-03-29, 17:25
Medlem
Ratads avatar
Idag kändes det skönt att se mycket yngre ut. Fick åka som ungdom på tåget. Mitt skägg får mig antagligen mer att se ut som en överkompenserande 22-åring än en karl på 33 med rejäl vuxenpoäng.

Så det är bra när det handlar om inträden och biljetter. Socialt är det en nackdel eftersom personer i min ålder kallar mig för "grabben" och de enda som raggar på mig nuförtiden är fjortizar. Visa leg är inte så farligt för när jag är på ett System eller krog där de inte känner mig vet jag att de kommer be om leg.
Senast redigerad av Ratad 2011-03-29 kl. 17:31.
Citera
2011-03-29, 17:54
Medlem
Grävulens avatar
Fårgan är om det är ok att ljuga om sin ålder när man ser ung ut? Det är nästan alltid det första folk undrar och det börjar bli lite tråkigt när man alltid pratar om det. För dem är det ju kul och förvånande men för mig är det alltid samma babbel.
Citera
2011-03-29, 18:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Fårgan är om det är ok att ljuga om sin ålder när man ser ung ut? Det är nästan alltid det första folk undrar och det börjar bli lite tråkigt när man alltid pratar om det. För dem är det ju kul och förvånande men för mig är det alltid samma babbel.

Sant. Jag ljuger inte för biljettförsäljare utan de får själva besluta sig för "ungdom". Men när man träffar folk är det ganska jobbigt och tjatigt att det ska härjas, tittas och så måste jag visa körkortet till slut. Jag kan förstå att det är spännande ur andras synvinkel när de träffar mig men jag är väldigt blasé. Men ålder och utseende är mycket viktigt antar jag. En yngre kompis till mig ser ut att vara i de övre 30 eller runt 40. Han har det inte heller så jävla roligt.
Citera
2011-03-29, 19:12
Medlem
aeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkevir
Jag tycker att det är en fördel. Är själv 32 men många tror att jag är runt 24-26. Det dämpar åldersnojan en aning

Kunde varit jag som skrev det där, är i exakt samma sits.
Citera
2011-03-29, 19:18
Medlem
Roxanas avatar
Har själv blivit kallad lammkött en gång av killar i min ålder.

Fått visa leg både i samband med tobaksinköp så väl som system-/krogbesök trots att jag passerat åldersgränsen med råge. Ofta brukar personalen bli lite klädsamt förvånade när jag flashar leget.

Mest irriterande är gissa åldern -leken.
En av tjejerna på jobbet tycks vara helt fascinerad över det faktum att jag tydligen inte ser ut som min ålder. Så fort det har börjat nån ny personal eller praoelev som vi ska hälsa på så brukar hon alltid dra igång "å kan inte ni försöka gissa hur gammal Roxana är hihi!" eller "alltså vet du hur gammal Roxana är?"

Vad fan!? Man känner sig som nåt vandrande partytrick.
Å andra sidan kan man trösta sig med att det är klart bättre att se yngre ut.
Citera
2011-03-29, 19:22
Medlem
Haha jag är 20 men folk gissar på åldern allt från 12 till 16. Är jävligt smal och kort. 176 cm lång på 53 kg. På krogen och systemet kolla personalen snett och säger: "ehhh... har du leg?" hahaha En del tror till och med att jag är tjej

En del stannar upp mig helt tvärt och säger "Tyvärr grabben det är 18-årsgräns här vet du!"
Senast redigerad av DownToHell 2011-03-29 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in