2007-08-17, 23:39
Medlem
Hej!
Jag har en dator som jag inte hade använt på flera år. Idag har jag startat den eftersom min andra dator är sönder. När jag skulle använda min mybook (extern disk med usb 2.0) så fick jag veta att jag inte har s1 och därför har jag inga usb 2.0 drivrutiner.

Hur får jag service pack 1 installerat på pirat win xp eller iaf får tag på usb 2.0 drivrutiner utan service pack 1?
Citera
2007-08-18, 02:12
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixe
Hej!
Jag har en dator som jag inte hade använt på flera år. Idag har jag startat den eftersom min andra dator är sönder. När jag skulle använda min mybook (extern disk med usb 2.0) så fick jag veta att jag inte har s1 och därför har jag inga usb 2.0 drivrutiner.

Hur får jag service pack 1 installerat på pirat win xp eller iaf får tag på usb 2.0 drivrutiner utan service pack 1?

Föreslår att Du laddar hem SP2 härifrån: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
och installerar det off-line.
Citera
2007-08-18, 07:49
Medlem
behöver inte man sp1 innan sp2?
Citera
2007-08-18, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixe
behöver inte man sp1 innan sp2?
Nej
Citera
2007-08-18, 08:17
Medlem
ok, då var livet mkt bättre. Tackar :P
Citera
2007-08-18, 10:41
Medlem
hmm, nu nyss när jag försökte installera (utan internet anslutning) så sa den att jag hade fel cd key <,<
Citera
2007-08-18, 11:01
Medlem
Stiffmeisters avatar
En annan lösning på problemet är att krångla hem en xp release med sp2 inbyggt och formatera om datorn när du ändå är igång.
Har för mig att det kunde bli en hel del strul med datorn om man installerade sp2 på en dator som redan körts ett tag.
Rätta mig gärna någon om jag har fel.
Citera
2007-08-18, 11:02
Medlem
Skaffa en VLK generator. Ibland får man testa flera nycklar tills man hittar en som fungerar.

Citat:
Har för mig att det kunde bli en hel del strul med datorn om man installerade sp2 på en dator som redan körts ett tag.
Låter kul...Så MS har alltså en inbyggd räknare eller något? "X antal har gått utan SP2 > starta buggfunktionerna om SP2 installeras"
Visst.
Citera
2007-08-18, 21:39
Medlem
ok men nu har jag fastnat på rutan med aktivera windows. När jag gör det över internet så står det bad key och när jag gör det över "telefon" som det står i guiden så måste man ringa ditt på riktigt och få någon kod -.- vet inte exakt hur man gör.. snart installerar jag en klar piratkopia xD
Citera
2007-08-19, 07:25
Medlem
Stiffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix
Skaffa en VLK generator. Ibland får man testa flera nycklar tills man hittar en som fungerar.

Låter kul...Så MS har alltså en inbyggd räknare eller något? "X antal har gått utan SP2 > starta buggfunktionerna om SP2 installeras"
Visst.

Nä, snarare att det fuckade sig med drivrutiner kontra en massa installalerade program som inte finns installerade i ett nyinstallerat windows
Jag har för mig att det var något sådant men är inte 100% säker.
Citera
2007-08-19, 14:28
Medlem
_ryans avatar
Ursäkta om jag lånar tråden lite, när ämnet ändå diskuteras. Jag uppgraderade till SP2 för nån vecka sen, och nu är allt sjukt mycket segare. Längre laddningstider, hårddisken skriver hela tiden så datorn låter "krrrkrrrrkkrrrrkkrr" konstant. Allt funkade utmärkt utan SP2, det är nästan så man funderar på att formatera om skiten.

Vad beror det på och vad är det med SP2 som överväger att datorn blir segare än knäck?
Citera
2007-08-20, 06:02
Medlem
haha jag har inte bara lite otur, har installerat servicepack 2 nu mer eller mindre, under installationen fick jag skippa en fil för att det inte gick att kopiera eller nåt sånt. Men usb 2.0 drivers hittade jag aldrig efter installationen. Har installerat drivers separat men varje gång de skriver att man ska restarta så händer det inget mer efter restart -.- hittade också usb 2.0 driver för service pack 1 men eftersom servicepack 1 inte går att installera från microsoft och jag har service pack 2 så fuckar det sig ;<'

har läst den här sidan:
http://support.microsoft.com/kb/873169

men det hjälpte inte så mkt -.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in