Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-08-17, 16:46
Medlem
Tjenare sweclockers!

Jag har ett jättejobbigt datorproblem och vägrar lämna den på service då avgifterna är enorma för ingenting.
Det hela började med flimmer på skärmen, jag misstänkte glapp i kontakten och ordnade till strömkabeln då försvann flimret men datorn fuckade genast till. Skärmen blev svart och åter normal om vartannat. Färgerna på skärmen blev 256st och allt blev jättefult. Startade om datorn och nu visar den endast en svart skärm efter bootsektorn med pip vid uppstart. Hjälp!

tack i förväg
MrMults kompis Andreas.

//MrMult
Citera
2007-08-17, 16:47
Medlem
antagonistens avatar
Hur många pip är det?
Du kan gå in på (moderkorts)tillverkarens hemsida och se vad pipen innebär.
Citera
2007-08-17, 18:34
Medlem
DennisOlofs avatar
När datorn piper, dvs moderkortet, det indikerar någon fel, om du har tur står det i manualen vad som är fel.

Förutsatt du har god ventilation i lådan misstänker jag att grafikkoret kanske är trasigt ?

Om du tar ut grafikkoret och datorn går igång utan att pipa och ha sig, för att sedan möjligen ge ifrån sig ett PIP och inget mer. Då är det grafikkoret som är trasigt. Då borde den pipa konstant ifall den är trasig.

Har du möjlighet prova ett annat grafikkort ?

Du kan alltid prova ta ut det kortet du har nu, starta datorn, stänga av, sätta in kortet och starta igen för att se om du får bild.
Citera
2007-08-17, 18:38
Bannlyst
när min dator börgar fucka drar jag alltid ut det lilla batteriet som sitter i moderkortet funkar oftast
Citera
2007-08-17, 21:52
Medlem
maunos avatar
Det har hänt mig en gång förut. Då var det bara grafikkortet som satt lite löst.
Citera
2007-08-17, 23:12
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multed
Tjenare sweclockers!

Citat:
Ursprungligen postat av mauno
Det har hänt mig en gång förut. Då var det bara grafikkortet som satt lite löst.

Mjo det låter mer eller mindra som om det är grafikkortet det är fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in