• 1
  • 2
2007-08-20, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alkaloid
följ detta råd och skicka efter en ominstallationscd av firman du köpt datorn av om det var en OEM-windows förinstallerad, klart enklast om du vill behålla din licens och sparar tid i framtiden.

tjenare! support är ju alltid schysst, men jag köpte datorn på pc-city i upplandsväsby i sthlmsområdet, och jag bor dessvärre typ hundra mil därifrån nuförtiden, och det har gått fyra år .. så jag betvivlar att jag är berättigad till nån support! Men jag ska försöka, det ska jag verkligen..
Citera
2007-08-20, 01:44
Medlem
StefanHeterJags avatar
Inga som helst problem!
Jag har gjort detta myriader med gånger på alla mina burkar då jag har x antal burkar som varit förinstallerade och haft skivor med olika versioner av windows osv.

Bara att ringa microsoft och säga "Hej. Jag håller på att installera om min burk från scratch och den frågar efter nyckel. Den nyckel jag skriver in fungerar inte" -kan du läsa upp nyckenl? "Ja, det är .....", ok, då får du en ny nyckel av mig här....

Självklart gäller inte detta om du läser upp en nyckel som är spridd värden runt, men om det finns minsta lilla legitimitet i att du har en egen version så kommer du att få en ny nyckel, de är väldigt måna om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in