Jag funderar p att installera Virtual PC 7 p min PPC G5 iMac 2,0 Ghz 1,5gb RAM fr att kunna spela poker med expekts pokerklient.
r det ltt att installera Virtual PC + windows?
Mste windows ha en egen disk-partition?
Fungerar det bra att kra Windows XP genom Virtual PC? Eller r det segt och jvligt?
Det var riktigt lnge sedan jag krde Virtual PC p min gamla iBook, men VP skapar en fil som r den virtuella disken. Du behver allts inte ngon speciell partition. VP r dock ganska kass och flt inte p speciellt bra med Win98. Du fr nog tagga ned p fluffet i XP och inte lgga in ntt ondigt, stnga av alla konstiga processer som XP kr osv.
Det var riktigt lnge sedan jag krde Virtual PC p min gamla iBook, men VP skapar en fil som r den virtuella disken. Du behver allts inte ngon speciell partition. VP r dock ganska kass och flt inte p speciellt bra med Win98. Du fr nog tagga ned p fluffet i XP och inte lgga in ntt ondigt, stnga av alla konstiga processer som XP kr osv.
Hade tnkt lgga in en strippad version av XP och optimera den s gott det gr fr prestanda. Och sen bara ha det fr att lira poker.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!