2007-08-17, 16:20
Medlem
Akademikerns avatar
Hello boys and girls!

Jag funderar p att installera Virtual PC 7 p min PPC G5 iMac 2,0 Ghz 1,5gb RAM fr att kunna spela poker med expekts pokerklient.

r det ltt att installera Virtual PC + windows?
Mste windows ha en egen disk-partition?
Fungerar det bra att kra Windows XP genom Virtual PC? Eller r det segt och jvligt?
Citera
2007-08-17, 18:07
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Det var riktigt lnge sedan jag krde Virtual PC p min gamla iBook, men VP skapar en fil som r den virtuella disken. Du behver allts inte ngon speciell partition. VP r dock ganska kass och flt inte p speciellt bra med Win98. Du fr nog tagga ned p fluffet i XP och inte lgga in ntt ondigt, stnga av alla konstiga processer som XP kr osv.
Citera
2007-08-17, 18:10
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Det var riktigt lnge sedan jag krde Virtual PC p min gamla iBook, men VP skapar en fil som r den virtuella disken. Du behver allts inte ngon speciell partition. VP r dock ganska kass och flt inte p speciellt bra med Win98. Du fr nog tagga ned p fluffet i XP och inte lgga in ntt ondigt, stnga av alla konstiga processer som XP kr osv.

Hade tnkt lgga in en strippad version av XP och optimera den s gott det gr fr prestanda. Och sen bara ha det fr att lira poker.
Citera
2007-08-18, 11:16
Moderator
^Eazs avatar
Testade Virtual PC p en gammal PM G4, tog ca 5minuter innan start meny osv poppade upp efter jag tryckte p den

Som sagt dock, detta var fr mnga r sedan, Virtual PC 4 om jag inte missminner mig, och en PM G4 p 700mhz
Citera
2007-08-18, 16:53
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Hade tnkt lgga in en strippad version av XP och optimera den s gott det gr fr prestanda. Och sen bara ha det fr att lira poker.

Det kommer att fungera helt OK men risk fr att det kommer att upplevas segt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in