• 1
  • 2
2007-08-17, 20:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Nu har jag gjort exakt allt som tipsades i denna tråd. Ingen förbättring. Hårddisken är A-OK enligt diskontrollen
Citera
2007-08-18, 11:13
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det verkar som att cpu:n arbetar med en massa skit som den inte skall göra för den använder 100% på lite allt möjligt Hoppar mellan olika processer
Citera
2007-08-19, 19:32
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det verkar som att cpu:n arbetar med en massa skit som den inte skall göra för den använder 100% på lite allt möjligt Hoppar mellan olika processer

Det är någon process/tjänst eller något skitprogram som tar all kapacitet. Explorer.exe är ett program som älskar att haka upp sig och tigger om att installeras om på nytt. Taskmanager är din vän.

Jag är själv sjukt trött på XP men saknar vettiga alternativ.
Citera
2007-08-19, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Det är någon process/tjänst eller något skitprogram som tar all kapacitet. Explorer.exe är ett program som älskar att haka upp sig och tigger om att installeras om på nytt. Taskmanager är din vän.

Jag är själv sjukt trött på XP men saknar vettiga alternativ.

explorer brukar loopa ibland, oftast om man har på automatisk update i kombo med msn.. har haft minnesanvändning på över 500mb i explorer ibland med bara en uppe.
om du har flera nätverkskort eller ev någon scsi/raid enhet installerad som du inte använder eller avaktiverat så kan det slöa ned rätt så rejält.
du kan ju också (som du säkert redan gjort) köra systemkonfiguratorn och uppstarten genom Start/kör/msconfig och kika lite där, finns ju en hel del som du kan döda i vaggan så att säga. glöm inte att göra backup på viktigheter innan du leker för mycket med registret bara=)
Citera
2007-08-22, 06:53
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jean Claude

EDIT: ang. felrapporteringen, högerklicka på "den här datorn", gå till fliken avancerat, längst ner till höger finns knappen felrapportering, klicka där och ställ in alternativen. Ser ut så i windows xp pro, kan skilja på 2000 men du hittar nog.

Jag har det på disable, efter guiden ovan, finns ingen anledning att rapportera Microsoft varje gång min dator hakar upp sig. Lika onödigt som att ringa hudkliniken varje gång jag råkar ha en finne på ryggen.
Citera
2007-08-22, 07:00
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkaloid
explorer brukar loopa ibland, oftast om man har på automatisk update i kombo med msn.. har haft minnesanvändning på över 500mb i explorer ibland med bara en uppe.
om du har flera nätverkskort eller ev någon scsi/raid enhet installerad som du inte använder eller avaktiverat så kan det slöa ned rätt så rejält.
du kan ju också (som du säkert redan gjort) köra systemkonfiguratorn och uppstarten genom Start/kör/msconfig och kika lite där, finns ju en hel del som du kan döda i vaggan så att säga. glöm inte att göra backup på viktigheter innan du leker för mycket med registret bara=)

Explorer.exe är det där jävla programmet som styr alla programmen. Det kan tugga. Det hjälper man genom att välja processer i Taskmanager, stänga av explorer.exe för att sedan starta det igen under New process i Taskmanager. Ikoner och allt försvinner då man stänger ner explorer.exe men det går att använda Taskmanager för att starta det på nytt.

Webläsaren heter iexplorer.exe. Den är förvisso också kass så jag använder Firefox; det absolut bästa alternativet för FB med Greasemonkey insticksmodul.
Citera
2007-09-14, 18:18
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
När själva laddningsrutan med stapeln kommer upp så hackar den som det inte skall göra med en frisk dator. Sedan kommer en svart skärm, Tar en jävla tid . Sedan kommer välkommstrutan upp som också är seg. Hela processen tar säkert i värsta fall 5 min. Har en ny hårddisk med ~250gb ledigt och allt fungerar perfekt när man väl är inne i windows. Inga virus eller spywares heller.

Mycket tacksam för svar.

Jag hade ett liknande problem som jag fixade genom att leka lite med Master och Slave kontakterna på mina hårddiskar. Datorn går klockrent nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in