• 1
  • 2
2008-03-03, 12:18
Medlem
Cigarrer och cigariller smakar ju bra mkt mer och "godare" om man tar munbloss och leker med det en stund i munnen och slpper ut rken sakta. Cigaretter drar man vl halsbloss med fr att f i sig nikotinet. Har sjlv slutat rka cigaretter men rker cigarrer ibland och d inte fr att f en nikotinkick. Detta r iaf min sikt. Cigarrer fr njutning och cigaretter fr nikotinet.
Citera
2008-03-03, 17:08
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryett
Cigarrer fr smaken, njutningen och chillet ;P - Munbloss

Cigariller fr den som inte har tid att rka en fet cigarr. - Munbloss

Cigaretter, Nikotintransport fr beroende. - Halsbloss..

sjlvklart "gr" det att rka munbloss p cigaretter och dra halsbloss p cigarrer men what's the point liksom?

Man drar ju munbloss p cigarrer och cigariller enbart fr att den rken r basisk och nikotinet bara tas upp av slemhinnorna i munnen och inte i lungorna som cigarettrk gr.
Citera
2008-03-04, 18:03
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Man drar ju munbloss p cigarrer och cigariller enbart fr att den rken r basisk och nikotinet bara tas upp av slemhinnorna i munnen och inte i lungorna som cigarettrk gr.

Den tas upp i lungorna ocks, givetvis.

Dessutom tar inte slemhinnorna i munnen inte alls upp srskilt mycket nikotin frn cigarrer och pipa. Jag knner inte ngot som helst "rus" nr jag rker pipa, bara ett litet lugn som frmodligen kommer frn sjlva situationen, inte frn drogen nikotin.

Man drar munbloss p cigarr och pipa fr att det dels r ganska jvligt att dra riktiga halsbloss (inte som med cigaretter, dr rken bara glider ner av sig sjlvt) och fr att det smakar mer nr man drar munbloss.
Citera
2008-03-04, 19:12
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Den tas upp i lungorna ocks, givetvis.

Dessutom tar inte slemhinnorna i munnen inte alls upp srskilt mycket nikotin frn cigarrer och pipa. Jag knner inte ngot som helst "rus" nr jag rker pipa, bara ett litet lugn som frmodligen kommer frn sjlva situationen, inte frn drogen nikotin.

Man drar munbloss p cigarr och pipa fr att det dels r ganska jvligt att dra riktiga halsbloss (inte som med cigaretter, dr rken bara glider ner av sig sjlvt) och fr att det smakar mer nr man drar munbloss.

Ls p Swedish Matchs hemsida sjlv. Str nmligen dr. Anledningen till att man inte fr ngon nikokick av munbloss r fr att nikotinet inte gr alls lika fort ut i blodet visa slemhinnorna. Samma med snus, det gr saktare ut i blodet n cigaretter.
Citera
2009-08-31, 23:51
Medlem
DeputyDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Sjlv r jag MunblossarN^ och tar alltid munbloss. Oavsett typ. Varfr dra ner skiten i halsen nr det nd bara gr ont?

Vad r d meningen att rka cigaretter fr huvudtaget. Det r ju ett enormt slseri med tobak.
Citera
2009-09-01, 01:38
Medlem
DrCrushers avatar
Varfr inte halsbloss med cigarriller? Munbloss knns fr mig ganska meningslst, men det r kanske fr att jag aldrig lrt mig "smaka" p rken p det sttet.
Citera
2009-09-01, 02:40
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Ls p Swedish Matchs hemsida sjlv. Str nmligen dr. Anledningen till att man inte fr ngon nikokick av munbloss r fr att nikotinet inte gr alls lika fort ut i blodet visa slemhinnorna. Samma med snus, det gr saktare ut i blodet n cigaretter.

Ls om hans inlgg...
Citera
2009-09-01, 19:38
Medlem
Hel-ges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Varfr ska jag gra ngot som jag inte tycker om bara fr att det anses tuffare? DET r fjortis.
Det var ju du som tog upp hela fjortisgrejjen, ingen har dmt dig n liksom
Citera
2025-03-04, 12:29
Medlem
Gammal trd men har dom snkt nikotinhalten i Bellman ciggariller ocks? Och varfr finns det ingen innehllsfrteckning p vanliga ciggaretter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in