• 5
  • 6
2007-08-22, 13:15
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Finns nästan förresten. Högerklicka på en låt. Välj "Spela nästa i partyblandning". Välj nästa låt och gör likadant. Låtarna kommer dock att spelas i omvänd ordning eftersom iTunes inte "minns". (Låt 1 kommer att läggas till som nästa låt, men skiftas ner i listan när låt 2 läggs till osv.)

Som vi nämnt tidigare i denna tråd är det en värdelös funktion. vad vi vill ha är en helt vanlig enkel kö-funktion.
Citera
2007-08-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Som vi nämnt tidigare i denna tråd är det en värdelös funktion. vad vi vill ha är en helt vanlig enkel kö-funktion.

Jag brukar göra en spellista. Dit kan du dra både låtar, artister och andra spellistor som du vill, medan iTunes spelar. Det funkar som kö, eller hur?
Citera
2007-08-22, 15:35
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Så här skrev du:
Citat:
Nej. en "spela som nästa". Saknar den funktionen något enormt då jag alltid har shuffle på i iTunes, och ibland vill höra en speciell låt.
Partyfunktionen med "Lägg till som nästa" är precis detta. Så försök inte.
Citera
2007-08-22, 18:39
Medlem
kornfields avatar
Citat:
.sit filer är gamla sortens komprimerade filer. Du behöver "Stuffit expander" för att öppna den. Förmodligen har du redan det programmet. Det kan också öppna andra komprimerade filer som .zip och .rar.

jaha, där ser man jodå, Stuffit har jag allt.

Citat:
Finns nästan förresten. Högerklicka på en låt. Välj "Spela nästa i partyblandning". Välj nästa låt och gör likadant. Låtarna kommer dock att spelas i omvänd ordning eftersom iTunes inte "minns". (Låt 1 kommer att läggas till som nästa låt, men skiftas ner i listan när låt 2 läggs till osv.)

okej, ja det var ju inte så dåligt alternativ, men inte riktigt som kräsna jag vill ha det endå :P
Citera
2007-08-22, 20:34
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Partyfunktionen med "Lägg till som nästa" är precis detta. Så försök inte.

Nej det är det verkligen inte.
Jag vill köa en låt som nästa. inte lägga till i någon partyblandning (som för övrigt inte fungerar på det viset över huvud taget?)

Spelar ingen roll om jag väljer "lägg till i patyblandning" eller "spela upp nästa i partyblandningen", det blir inte nästa låt i alla fall.
Citera
2007-08-22, 20:38
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det var ett jävla gnäll om en sån struntsak. Var lite ambitiösa då och sätt upp MPD, då kan hela familjen spela musik också.
Citera
2007-08-22, 21:10
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Nej det är det verkligen inte.
Jag vill köa en låt som nästa. inte lägga till i någon partyblandning (som för övrigt inte fungerar på det viset över huvud taget?)
Det fungerar exakt som du frågade efter. Kanske inte som du vill, men EXAKT på det sätt som du frågade. Shuffle och spela denna låt som nästa. Då kan du inte komma och säga "Nej jag har redan sagt att det inte duger". Då får du säga vad det är som inte duger.

Citat:
Spelar ingen roll om jag väljer "lägg till i patyblandning" eller "spela upp nästa i partyblandningen", det blir inte nästa låt i alla fall.
Jodå, jag misstänker starkt att du inte klarar av att använda programmet helt enkelt. Det kan jag inte göra något åt. Lek lite med iTunes är mitt råd, så lär du dig det.
Citera
2007-08-22, 21:21
Medlem
Boffens avatar
Om man t.ex. är i biblioteket o spelar blandade låtar, o sen väljer Lägg till i partyblandningen, då måste man gå in i partyblandningen för att den ska spelas.
Man kan alltså inte vara i biblioteket och välja vilken låt som ska spelas som nästa om man har blandning på.
Så fattar jag det iaf, inget som jag har saknat, men nu när ni snackar om det så.. Det hade varit trevligt ibland faktiskt
Citera
2007-08-22, 21:50
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Det fungerar exakt som du frågade efter. Kanske inte som du vill, men EXAKT på det sätt som du frågade. Shuffle och spela denna låt som nästa. Då kan du inte komma och säga "Nej jag har redan sagt att det inte duger". Då får du säga vad det är som inte duger.
Nej. jag frågade aldrig efter att börja spela låten i en annan playlist än min egen
Citat:
Jodå, jag misstänker starkt att du inte klarar av att använda programmet helt enkelt. Det kan jag inte göra något åt. Lek lite med iTunes är mitt råd, så lär du dig det.

Vart ställer man in så att det börjar fungera så som du förklarar då?

Det som händer nrä jag klickar "Spela upp nästa i partyblandning", är att låten jag markerat börjar spelas på en gång

Det som händer när jag klickar "lägg till i partyblandningen" är att låten hamnar i spellistan partyblandning. dock så spelas den inte som nästa låt.
Citera
2007-08-22, 22:22
Medlem
Men hur svårt är det att fatta? En så simpel funktion som kö lista borde väl gå att fixa. Och det påpekar vi nu.
1. Markera låt
2. Tryck "q", eller annan snabbtangent.
3. När nuvarande låt spelat klart så fortsätter iTunes i biblioteket...

Det klarar nästan alla moderna mediaspelare...
Citera
2007-08-22, 23:04
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimaten
Men hur svårt är det att fatta? En så simpel funktion som kö lista borde väl gå att fixa. Och det påpekar vi nu.
1. Markera låt
2. Tryck "q", eller annan snabbtangent.
3. När nuvarande låt spelat klart så fortsätter iTunes i biblioteket...

Det klarar nästan alla moderna mediaspelare...

Med den där förklaringen tror jag bara du krånglade till det ytterligare en smula. men jag förstår ändå vad du menar. och du menar rätt.

Ja. alla moderna mediaspelare...utom iTunes.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in