• 1
  • 2
2007-08-18, 03:45
Bannlyst
Gbl+benso vid ett tillfälle. Fentanyl vid tre tillfällen.
2007-08-18, 16:08
Bannlyst
Var nära att ta livet av mig en gång på DXM. Hade ingen som helst aning att jag hade tagit något och trodde jag skulle vara likadan nästa dag med och att jag lika gärna kunde ta livet av mig istället för att bli "2½män-mannen" resten av livet. Jävligt svårt att förklara hur jag kände men pratade som tur var med en polare på telefon och han fick mig på andra tankar. Men förstod nog lite efteråt hur DeXeM måste känt sig och tänkt (grov gissning, men jag kunde mycket väl tagit livet av mig den natten så...).
2007-08-19, 02:11
Medlem
helluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Jag har svårt att kalla hallucinogener generellt för tyngre droger, men ok!
Nära döden har jag aldrig varit (inte pga droger iaf) men visst får man perspektiv på saker, speciellt när det gäller hallucinogener.
Saker man upplever under ett rus kan vara ganska komplexa och luddiga att komma tillbaks till efter trippen men de insikter man minns tar man självklart med sig..
Det kan vara allt från insikter om saker hos en själv som man kan bli bättre på gentemot andra till tankar om universum, gud.. etc. etc.
Ofta lär man sig mycket om sig själv och man formar ju sin personlighet efter sina erfarenheter så man kan väl räkna det som en "långsiktig effekt" av drogen på ett positivt sätt.
Jag tror att drogerna kan ändra ens syn på världen men oftast bara till det positiva.. Det är inte så att man blir en annan människa eller något, att man blir en batikhippie bara för att man trippar en gång, men man kommer ofta på små saker att ändra på och saker att tänka på under livets gång..

Hoppas det inte blev för flummigt här.. nu ska jag sova!

Hejsan och tack för det svaret! Precis vad jag ville höra och veta! Men vad är tyngre droger för dig då? Och nix det blev inte alls flummigt svar! Mvh //Helene
2007-08-19, 02:21
Medlem
helluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blink
De flesta psykadeliska drogerna som tex svamp, lsd, dmt är näst intill omöjliga att dö av på grund av överdos och de är inte fysiskt beroendeframkallande.
Du skulle nog få mer respons om du postade den frågan i något av forumen: Opiater och andra opioider, Alkohol, Centralstimulantia. (Fast jag hoppas och tror att de flesta flashbackanvändare är smarta nog att inte överdosera några droger)
Men du kanske menar att dö pga andra saker som man gör under påverkan av droger? Själv har jag aldrig varit nära döden på något vis under påverkan.

Alla upplevelser i livet påverkar en mer eller mindre även trippar som kan vara väldigt starka upplevelser.

Den enda drog jag använder är svamp och visst har den påverkat mig som person.
Det är svårt att säga exakt hur eftersom jag inte har en aning om hur jag hade varit om jag aldrig använt svamp.
Men en sak är säker, jag hade aldrig skrivit det här inlägget annars.

Jag tror också att jag hade varit lite mer tillbakadragen och blyg om jag aldrig testat svamp.
Under min första tripp konfronterades jag med massor av känslor och tankar på ett problem som jag hade, att jag alltid blev nervös när jag träffade nya människor.
Jag kände ångest över detta och det tvingade mig till att tänka ut en lösning. När jag kom på lösningen fick jag en extrem eureka-upplevelse laddad med massor av eufori.
Jag kom på att den ende som kan göra något åt problemet är jag själv, och det enda jag kan göra är att träna och att vara mig själv.
Detta är ganska självklara saker som jag egentligen redan visste... men upplevelsen var så stark och det gjorde att jag verkligen tog tag i problemet i nyktert tillstånd. Så istället för att undvika att prata med folk jag inte kände så bra började jag se det som träning.

Hejsan! Härligt att höra att du tog dig ur din jobbiga fobi ang människor om jag får säga så?! Det verkligen glädjer mig! Har själv haft sociala fobier gällande människor osv i många år...det kommer och går! Jaja nu ska vi ej prata om mig här!
Du sa också att detta inte var fysiskt beroendeframkallande och det är ju jättebra isf! Men man kan väl bli psykiskt beroende av de kanske el?

Och ja...jag lade nog tråden i fel forum gällande nära döden där men det fixar sig säkert framöver! Ta det lugnt och ha det så bra så länge! Mvh// Helene
2007-08-19, 02:26
Medlem
4skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent
Hittills är svamp den mest potenta hallucinogen jag testad, och jag kan inte på rak arm säga att jag blev förändrad. Jag upptäckte under min tripp hur vacker och skön vår underbara natur är, och att träden, gräset, himlen, blommorna och allt hängde ihop och berodde på varandra. Fick insikten av att egentligen borde allt få vara som det vill vara. Ingen ska behöva påverka någon/något att ändra på sig. Träden ska få stå där träden står. Kan låta helflumm men så är det. Ser alltid på de gröna växter i naturen lite annorlunda nu. Dem har alla fått en mening bakom sig, vilket gör dem så mycket vackrare. Igår satt jag ute på baksidan och såg ut över den nysådda gräsmattan. Allting var så fullt av liv, så grönt och klart.

Detta påverkar inte mig i mitt vardagsliv, men jag har noterat hur många saker blivit mycket vackrare, sen de fick en mening

Där känner jag igen mig. Fick även efter min senaste och enda riktigt lyckade tripp känslan av att samma gäller människor. Det var inte så att jag inte ansåg människor vara viktiga innan, precis som du förmodligen kunde uppskatta en gräsmatta. Däremot gör jag det på ett helt annat sätt nu, särskilt mot folk jag inte känner.
Förut var dom bara "folk" medans dom numera är individer. Ser jag någon som är annorlunda blir jag bara glad att h*n vill vara som h*n är, så länge personen i fråga mår bra av det så blir jag bara glad av att se människor som är sig själva. Hur jobbiga, annorlunda, konstiga eller vad dom än är så är dom sig själva och det gör mig glad på något sätt.
Det är inte så att jag inte har vetat om dessa saker tidigare, jag hara bara fått upptäcka det själv nu och på något konstigt sätt är det en väldig skillnad.
Kanske låter jätteflummigt och/eller jätteytligt, min syn har hursomhelst förändrats.
2007-08-19, 02:29
Medlem
4skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellus
Du sa också att detta inte var fysiskt beroendeframkallande och det är ju jättebra isf! Men man kan väl bli psykiskt beroende av de kanske el?

Går gör det säkert, men låt sunt förnuft få råda.
Efter varje tripp jag har haft så har jag varit så utmattad och "mätt" på allt vad trippa heter att jag helt enkelt inte har haft något sug. Jag har haft så mycket att smälta och så mycket att gå igenom att det inte har funnits ett behov av att ta mera på väldigt lång tid.
Det är inte riktigt som med alkohol, bara ett rus. Det är så mycket tankar, intryck och uppenbarelser som jag har behövt tänka igenom och ta till mig att det inte har funnits något som helst sug efter mer.
2007-08-19, 02:29
Medlem
helluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Har du aldrig provat hallucinogener har du aldrig levt.

Hallucinogener ----> Övriga droger / mod

Haha jadu jag är benägen att hålla med dig / er! Ni verkar uppleva fantastiska saker! Måste ju finnas nåt annat sätt att få uppnå dessa fantstiska alltet!
Jag ska ge mig fan på att hitta det. Om det så ska ta mig många år! Det måste ju iaf sitta i hjärnan och liksom vänta på att bli upptäckt!! Önsketänkande

Mvh// Helene
2007-08-19, 02:35
Medlem
helluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent
Hittills är svamp den mest potenta hallucinogen jag testad, och jag kan inte på rak arm säga att jag blev förändrad. Jag upptäckte under min tripp hur vacker och skön vår underbara natur är, och att träden, gräset, himlen, blommorna och allt hängde ihop och berodde på varandra. Fick insikten av att egentligen borde allt få vara som det vill vara. Ingen ska behöva påverka någon/något att ändra på sig. Träden ska få stå där träden står. Kan låta helflumm men så är det. Ser alltid på de gröna växter i naturen lite annorlunda nu. Dem har alla fått en mening bakom sig, vilket gör dem så mycket vackrare. Igår satt jag ute på baksidan och såg ut över den nysådda gräsmattan. Allting var så fullt av liv, så grönt och klart.

Detta påverkar inte mig i mitt vardagsliv, men jag har noterat hur många saker blivit mycket vackrare, sen de fick en mening

Hej! Jag vill också känna så dära!! Ta min heta kaffekopp på morgonen och sätta mig på altanen och njuta av kaffet och första ciggen och sedan riktigt känna hur träd och gräs och alla blommor bara lever och mår bra runt mig!! Att färgerna blir starkare osv....hmmpf..Erkänner mig avis nuda!
Trevlig läsning iaf! Mvh// Helene
2007-08-19, 02:37
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkape
skriv i denna ist.
http://www.flashback.org/showthread...ghlight=skador

Precis,

Och, eftersom det redan finns en tråd om ämnet, så låser jag nu. // MoD.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in