Citat:
Ursprungligen postat av bentebent
Hittills är svamp den mest potenta hallucinogen jag testad, och jag kan inte på rak arm säga att jag blev förändrad. Jag upptäckte under min tripp hur vacker och skön vår underbara natur är, och att träden, gräset, himlen, blommorna och allt hängde ihop och berodde på varandra. Fick insikten av att egentligen borde allt få vara som det vill vara. Ingen ska behöva påverka någon/något att ändra på sig. Träden ska få stå där träden står. Kan låta helflumm men så är det. Ser alltid på de gröna växter i naturen lite annorlunda nu. Dem har alla fått en mening bakom sig, vilket gör dem så mycket vackrare. Igår satt jag ute på baksidan och såg ut över den nysådda gräsmattan. Allting var så fullt av liv, så grönt och klart.
Detta påverkar inte mig i mitt vardagsliv, men jag har noterat hur många saker blivit mycket vackrare, sen de fick en mening

Där känner jag igen mig. Fick även efter min senaste och enda riktigt lyckade tripp känslan av att samma gäller människor. Det var inte så att jag inte ansåg människor vara viktiga innan, precis som du förmodligen kunde uppskatta en gräsmatta. Däremot gör jag det på ett helt annat sätt nu, särskilt mot folk jag inte känner.
Förut var dom bara "folk" medans dom numera är individer. Ser jag någon som är annorlunda blir jag bara glad att h*n vill vara som h*n är, så länge personen i fråga mår bra av det så blir jag bara glad av att se människor som är sig själva. Hur jobbiga, annorlunda, konstiga eller vad dom än är så är dom sig själva och det gör mig glad på något sätt.
Det är inte så att jag inte har vetat om dessa saker tidigare, jag hara bara fått upptäcka det själv nu och på något konstigt sätt är det en väldig skillnad.
Kanske låter jätteflummigt och/eller jätteytligt, min syn har hursomhelst förändrats.