Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Det finns en dokumentär som heter Bloodline som är trovärdig och som hävdar att såväl Leonardo Da Vinci såsom Isaac Newton var medlemmar av Prieure de Sion och att detta sällskap förfogar över oemotsägliga bevis vad gäller ett existerande rakt nedstigande släktled till Jesus där Jesus skall ha gift sig och fått barn med Maria Magdalena. Man skyddar därmed identiteten på Jesu ättlingar.
[...]
Det här är vad man skulle kunna kalla för en dokuemtärfilm i spåren av den verkliga Da Vincikoden. Och mycket i dokumentären visar också det som nämns i boken. Finns att beställa på Amazon för den som är intresserad och ställer kristendomen i ett helt nytt ljus om man tror på innehållet vilket jag gör. Dessutom har franska staten inlett förarbete för att låta gräva ut de platser som visas i filmen vars exakta placeringar hålls hemliga och övervakas.
I filmen intervjuas talespersonerna för Prieur de Sion (Gino Sandri och Nicholas Haywood)
www.bloodlinethemovie.com
Innan jag såg denna dokumentären så var jag en extremt hårdnackad skeptiker till både
Priorie de Sion samt historien om en eventuell blodslinje, men efter att nu ha sett den så vet jag ärligt och uppriktigt inte riktigt vad jag ska tro.
En del av mig vill inget hellre än att säga att den där graven som Ben Hammott och hans team hittade är ett väldigt välplanerat-, och välexekverat hoax, och att artefakterna/föremålen möjligtvis härstammar från rätt tidsperiod, men att de har lagts dit för att ge ett någorlunda trovärdigt intryck.
Frågan jag ställer mig är varför inte utgrävningarna av graven redan har påbörjats.
Om det nu verkligen
är en äkta grav så är det - oavsett vem som ligger begravd där - en extremt viktig arkeologisk upptäckt, och det borde därför finnas ett väldigt stort intresse från den franska regeringen att så fort som möjligt påbörja arbetet med att avslöja gravens gåta samt konservera föremålen som ligger där för att förhindra ytterliggare förvittring och bortfall av eventuella ledtrådar.
Till syven och sist så går det inte att komma ifrån faktumet att det finns många detaljer i dokumentären som får en att både tvivla, undra och förundras. Från början var jag t. ex övertygad om att Nicholas Haywood var en simpel lurendrejare, men mot slutet av dokumentären så får man ett helt annat intryck. Att
Priorie de Sion i själva verket (som framläggs i filmen) härstammar från den innersta kretsen av självaste Vatikanen och den katolska kyrkan verkar dock vara en lite för extrem möjlighet för att vara sann.
Dokumentären lämnar en med många frågeställningar som hittls är obesvarade, och det är bara att hoppas att svar verkligen kommer att levereras när väl utgrävningarna sätter igång....eller rättare sagt:
om de sätter igång.