2007-08-17, 14:40
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av its crack bitch
GO GO Gnesta.

Du menar Fagersta?
Citera
2007-08-17, 14:46
Medlem
Bjurras avatar
Jag var med i TV i mars 2000 och då hade jag mörk kostym, mörk skjorta och ljus slips. Redan något år senare stönade jag över klädvalet när jag kollade på en VHS-inspelning.

Svart kostym med svart skjorta utan slips är väl ingen direkt katastrof men jag skulle nog undvika det. Det har ändå en svag doft av 1999/gangster/dörrvakt.
Citera
2007-08-17, 14:48
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
Jag tycker det kan vara riktigt snyggt, precis som andra säger, utan slips. Men jag kör gärna three piece suit med svart skjorta och ett par uppknäppta knappar och ett snyggt stilrent halsband (t.ex. enkelt kors i silver).

Smycke på män är för mig ett big no-no! En fin klocka, men absolut inte mer. Klackringar om man har ett släktvapen att stoltsera med, men inga kedjor eller armband! Trams!

Svart på svart är för övrigt mycket snyggt, men se till att skjortan inte är urtvättad eller dassig i färgen.
Citera
2007-08-17, 15:17
Medlem
1, Det var varken på 20-talet eller 20 år sedan.

2, Gillar inte The Hives

3, Senaste gången jag såg det hade personens kompis iofs vit kostym, vit skjorta, svart slips och svarta skor. Kan vara intrycket som var snyggt och inte själva klädseln.

Tycker hursomhelst att det går.
Citera
2007-08-17, 17:43
Medlem
attackks avatar
Beror på hur kostymen och skjortan är skuren. ANtingen tänker jag på nån klockren lirare ur en gansterfilm, alternativ på gucci. är den svarta skjortan urtvättad, kostymen sitter illa... Då är det brutalt fult.
Citera
2007-08-17, 19:07
Medlem
Nålkåts avatar
Kolla va snyggt!

Hade han knäppt upp någon knapp och skippat slipsen hade det sett ännu bättre ut.
Citera
2007-08-17, 19:10
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Kolla va snyggt!

Hade han knäppt upp någon knapp och skippat slipsen hade det sett ännu bättre ut.
Usch, inte snyggt
Citera
2007-08-18, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leiferikson
ptjae, du har väl dina preferenser och definitioner, jag har mina.
Så är det givetvis. Skillnaden är att mina preferenser ser bra ut och Dina, ptja...

// Roger P.
Citera
2007-08-18, 15:53
Medlem
leiferiksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Så är det givetvis. Skillnaden är att mina preferenser ser bra ut och Dina, ptja...

// Roger P.

(ursäkta OT)

Trendkänsliga herrar har bl.a. förekommit hos samtliga rika europeiska länders högadel under 1800talet, i synnerhet den franska (där kunde färg och snitt på plagg bli utdaterade på kortare tid än dagens säsongsmode). Du kanske tänker mer på lågadel, medelklassförfattare, handelsmän och den stora massan. Men "trendkänslig" och "herre" går att förknippa Åtminstone i ett historiskt perspektiv. Om man kan kombinera orden idag beror ju på vad man lägger in i ordet "herre".
Citera
2011-09-10, 12:05
Medlem
Azzo14s avatar
Sist jag bar kavaj körde jag svart skjorta under och tyckte det funkade bra, dels för jag slapp vara en del i lemings armén som bar vit skjorta under. Jag gillar svarta skjortor och har tyvärr märkt att många här på Flashback är start emot emot svarta skjortor och tror alla andra ochså är det men klädstil som mycket annat är sujektivt och alla har olika åsikter
Citera
2012-12-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzo14
Sist jag bar kavaj körde jag svart skjorta under och tyckte det funkade bra, dels för jag slapp vara en del i lemings armén som bar vit skjorta under. Jag gillar svarta skjortor och har tyvärr märkt att många här på Flashback är start emot emot svarta skjortor och tror alla andra ochså är det men klädstil som mycket annat är sujektivt och alla har olika åsikter

Satt just å snackade om detta över en öl jag och en polare..så googla vi och fann denna tråden! BUUUUMP!

Håller med till fullo! Var på julbord med jobbet här om veckan och det var verkligen en armé av svarta kostymer med vid skjorta under! Alla såg ju likadana ut, endel hade slips andra fluga, alla i samma färger. En polare körde dock svart kavaj, svarta byxor och svart skjorta. Han bröt av med en väldigt mörkröd fluga, lite åt de vinfärgade hållet. Även välvårdade skor och ett snyggt skärp. Han var grymt snygg och fick fett med komplimanger. Sen om det inte är "rätt" är väl upp till var och en. Jag, liksom många andra tyckte det var grymt snyggt iallafall!
Senast redigerad av Lazermonkey 2012-12-21 kl. 16:46.
Citera
2012-12-21, 17:50
Medlem
JamesTrombleys avatar
Om du är jätteljus i både hy och hår ska du inte ha dubbelsvart. Ser bara konstigt ut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in