2007-08-16, 19:17
Bannlyst
Körde på typ 0.3-0.4g tjo igår/inatt.
Idag ringer polisen och vill gärna ha mig på förhör för en mindre incident som skedde i April.

Polisen frågade om jag hade lämnat urinprov tidigare och jag svarade sanningsenligt att jag hade gjort det 2 ggr och båda hade varit negativa, sedan frågade han om jag hade brukat/missbrukat cannabis, vilket jag självklart svarade nej på! Han sa någonting om att vi skulle prata om det som hade hänt imorgon!

Om jag:
1. Dricker sjukt mycket vatten idag fram tills kl. 23:00, typ 6-10 liter
2. Kliver upp imorgon kl. 8:00 imorgon och pissar, sedan försöker få i mig 6 liter innan bussen går och pissar innan jag åker.
3. Dricker 1-2 liter på något café och kissar innan och till sist dricker 1-2 liter som jag har i blåsan fram till polisförhöret äger rum.
4. Frågar dom varför pisset är genomskinligt svarar jag att jag inte visste att det skulle genomföras ett urinprov, vilket är helt sant.

Får jag då göra om urinprovet någon annan dag, om det nu ska genomföras ett urinprov?

Alla tips osv är varmt välkomna
Citera
2007-08-16, 19:28
Medlem
smokevatrs avatar
när det gäller polisen tror jag inte du har något att oroa dig över i frågan om vattnigt urin det är ju mest personal på tex beronde mottagningar som tar det som ett tecken på manipulation. men det är ju inte olagligt på något sätt , det enda snuten vill är ju att få ett positivt prov av dig eft som du är förbredd på ett ev prov av polisen har du ju en enorm fördel gentemot om du blir haffad på gatan så fuska skitsamma om du inte lyckas finns väll inget lagbrott i att lämna manipulerat piss?? (TROR jag) även om ditt prov är 95% vatten så har polisen säkert gränsvärden osv så du kan ju endå åka dit att fuska är nog ditt säkraste kort .

lycka till
Citera
2007-08-16, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
när det gäller polisen tror jag inte du har något att oroa dig över i frågan om vattnigt urin det är ju mest personal på tex beronde mottagningar som tar det som ett tecken på manipulation. men det är ju inte olagligt på något sätt , det enda snuten vill är ju att få ett positivt prov av dig eft som du är förbredd på ett ev prov av polisen har du ju en enorm fördel gentemot om du blir haffad på gatan så fuska skitsamma om du inte lyckas finns väll inget lagbrott i att lämna manipulerat piss?? (TROR jag) även om ditt prov är 95% vatten så har polisen säkert gränsvärden osv så du kan ju endå åka dit att fuska är nog ditt säkraste kort .

lycka till

Tack så mycket!

Någon annan som vet mer konkret om 15-20 liter vatten uppdelat på idag och imorgon räcker för att göra mitt pissprov ogiltigt? Och om det är stickor och kreatinet är för lågt så testar dem det väl inte?
Polisen har ju inte medelat att ett urinprov skulle äga rum, så då är väl chansen liten att det verkligen gör det?

En kompis som var inblandad i samma sak, och tog också tjack vid samma tillfälle, undrar om det är möjligt för honom att vägra pissprov och begära blodprov istället, trots att han är underårig?

Finns även salivprov i våran stad som har börjat användas flitigt, hur länge ser man tjacket i dem?
Finns det någon möjlighet att dem tvingar en att lämna salivprov om han vägrar pissprov eller är det bara blodprov man är tvungen att göra?

Tack som fan på förhand!!!!!!

MVH Volume
Citera
2007-08-16, 20:22
Bannlyst
Använd Aktivt kol. Finns på apoteket.
Citera
2007-08-16, 20:30
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volume
Tack så mycket!

Någon annan som vet mer konkret om 15-20 liter vatten uppdelat på idag och imorgon räcker för att göra mitt pissprov ogiltigt? Och om det är stickor och kreatinet är för lågt så testar dem det väl inte?
Polisen har ju inte medelat att ett urinprov skulle äga rum, så då är väl chansen liten att det verkligen gör det?

En kompis som var inblandad i samma sak, och tog också tjack vid samma tillfälle, undrar om det är möjligt för honom att vägra pissprov och begära blodprov istället, trots att han är underårig?

Finns även salivprov i våran stad som har börjat användas flitigt, hur länge ser man tjacket i dem?
Finns det någon möjlighet att dem tvingar en att lämna salivprov om han vägrar pissprov eller är det bara blodprov man är tvungen att göra?

Tack som fan på förhand!!!!!!

MVH Volume

Man dör av förmycket vatten om jag inte har fel, så 20 liter är nog ingen bra idé
Citera
2007-08-16, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zodster
Man dör av förmycket vatten om jag inte har fel, så 20 liter är nog ingen bra idé

Med tanke på att 15-20 liter var uppdelat på 2 dagar så är det nog inte så farligt?
Om någon har en källa på ovanstående påstående så skulle det uppskattas!

Om någon vill vara vänlig att svara på mina frågor i mitt första och andra inlägg skulle det vara guld!
Citera
2007-08-16, 20:36
Bannlyst
Ne, 20 liter. en kille i klassen drack 2 liter. Alltså rakt av. Han spydde as hell
Citera
2007-08-16, 20:40
Medlem
wigwaggles avatar
Det spelar inget roll hur mycket vatten du dricka. Polisen har inte rätt att ta ett urin prov ifrån dig utan vidare. Det är bara att säger nej.
F ö vara försiktigt med hur mycket vatten du dricka. Man kan faktiskt dö av att dricka för mycket vatten för snabbt.
Citera
2007-08-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wigwaggle
Det spelar inget roll hur mycket vatten du dricka. Polisen har inte rätt att ta ett urin prov ifrån dig utan vidare. Det är bara att säger nej.
F ö vara försiktigt med hur mycket vatten du dricka. Man kan faktiskt dö av att dricka för mycket vatten för snabbt.

Så polisen kan inte kräva mig på urinprov om det har talats om för några dagar sen att jag är en regelbunden narkotikaanvändare?
Citera
2007-08-16, 20:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zodster

Detta låter som rent struntprat. Skulle vara kul om någon med bra medicinsk kunskap kunde svara på detta. Man blir ju orolig :s
Citera
2007-08-16, 20:51
Medlem
wigwaggles avatar
Om de kalla dig till förhör över en incident i April så gäller det just denna händelse.
Vill de förhöra dig över ringa narkotika brott så måste de ta det vid ett separat tillfälle. Då har du rätt att har en advokat med dig.
Det är bara för dig att vägra svara på alla frågor ang. ditt bruk av narkotika. Det har du rätt att göra.
Citera
2007-08-16, 21:08
Medlem
EvelKnievels avatar
Som sagt det är på tok för mycket vatten. Dagen innan behöver du inte dricka några stora mängder. Det renar dig inte på något vis. Det du vill ha ut är mycket vatten i urinet vid tillfället för pissningen, så drick några liter timmarna innan det eventuella provet. Hört att citronsyra ska göra det svårare för testet att se droger också, men möjligt att det är bullshit. Jag har pissat rent förut på det här sättet, både på sticka och labtest. På labbtestet stog det iofs för hög kreatininnivå samt ovanligt högt ph-värde men inget olagligt i det. Pissa i toaletten först, mitten i koppen (mest vatten) och slutet i toan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in