2007-08-16, 19:15
Medlem
maxxisens avatar
Hejsan.
Jag letar efter det enklaste sättet att bränna ut iso avbilder i osx, allra helst om det finns någon inbyggd funktion men ett program går även det bra...
Tack på förhand
Max
Citera
2007-08-16, 21:57
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Montera inte iso-filen utan öppna bara skivverktyg, dra över filen till fältet till vänster i skivverktyg, markera och tryck på bränn. Svårare än så tror jag inte att det är.
Citera
2007-08-17, 18:31
Medlem
maxxisens avatar
Tack för hjälpen, riktigt smidig lösning.
Citera
2007-12-23, 19:24
Medlem
jagvetdetduintes avatar
innan jag gör fel nu :P... jag använder toast titanium.. Har tryckt på iso 9960.. Är det bara att lägg ain isofilen eller skall rarfilerna in också? Har inte fått någon imgfil vilket jag tycker verkar konstigt nä rjag tankat hem en dvd-r?

När jag unrarade filerna stod det att isofilen var korrupt.. Är det för att datorn vill öppna den som program automatiskt eller skall jag strunta i att försöka bränna den?
Citera
2007-12-23, 20:19
Medlem
iquits avatar
Om .rar-filerna skapade iso:n när du packade upp dom så är det bara iso:n som ska brännas.

Kolla om filmen eller var det nu är funkar: Montera den (dubbelklicka) och kolla om du kan dra video_ts till vlc eller sådant. går den att spela upp är det ju ok.
Citera
2007-12-24, 20:55
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
innan jag gör fel nu :P... jag använder toast titanium.. Har tryckt på iso 9960.. Är det bara att lägg ain isofilen eller skall rarfilerna in också? Har inte fått någon imgfil vilket jag tycker verkar konstigt nä rjag tankat hem en dvd-r?

När jag unrarade filerna stod det att isofilen var korrupt.. Är det för att datorn vill öppna den som program automatiskt eller skall jag strunta i att försöka bränna den?

en bra start är att sfv checka filerna (hitta program för det på versiontracker eller nått). om alla är "sfv ok" så bör du kunna packa upp dom. om inte, kanske du behöver en nyare version av unrarx eller vad du nu använder för att packa upp filerna.

det du förklarar ang. bränningen är inte riktigt rätt. du ska välja i toast att du vill "burn image" och inte skapa en ny kompilering (med tex iso9660).. då blir det att du lägger en iso på en ny iso enkelt förklarat..

notera att det är minimala skilnader på en ".img" fil och en ".iso" fil. så om det är vad som krävs kan du döpa om filen och kanske få skivverktget att bränna. hur det går till har nån redan förklarat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in