• 1
  • 2
2007-08-16, 17:47
Medlem
Gabrieluss avatar
Har en riktig gulddator hr hemma, p vilken jag framfrallt anvnder mig av IE. P jobbet har jag ytterligare en vass dator, om n med smre grafikkort. Det lustiga r att IE i stort sett samtidigt brjat bete sig underligt p bda mina datorer. Bda har XP som OS. Felet r helt enkelt att IE titt som ttt fr fr sig att stnga ned. Ibland utan felfnster, men oftast med. Detta har pgtt i ngon mnad.

Min teori r att Microsoft i samband med slppet av Vista bestmt sig fr att lite frsiktigt hinta oss vanliga anvndare om att det r dags att uppdatera operativsystem. Till saken hr nmligen att jag tminstone de senaste tv ren upplevt XP som extremt stabilt, och framfrallt IE har gtt vldigt friktionsfritt. Min konspirationsteori knns nnu inte helt vattentt, det medger jag , men nog har andra upplevt samma problematik som jag? Har ni d ocks mrkt att uppdateringarna duggar extra ttt nu? Ngot r ruttet hos Microsoft
Citera
2007-08-16, 20:03
Medlem
X_surfers avatar
Mste sga att jag inte alls frstr hur du resonerar...
r det konstigt att Microsoft vljer att tta skerhetshl i XP och IE?....
Att Internet Explorer stngs ner beror troligen p att du har massa adware och spyware, som stller tilll det...
Kr en omgng med Spybot om du inte redan har gjort det
Citera
2007-08-16, 20:15
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Man kan ibland frga sig om vissa ska ha en dator?

Testat en riktig weblsare?
Citera
2007-08-16, 21:11
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Mste sga att jag inte alls frstr hur du resonerar...
r det konstigt att Microsoft vljer att tta skerhetshl i XP och IE?....
Att Internet Explorer stngs ner beror troligen p att du har massa adware och spyware, som stller tilll det...
Kr en omgng med Spybot om du inte redan har gjort det

Tro mig, jag kr kontinuerligt bde ad-aware (visserligen inte det bsta) och antivirus, men stter inte p ngot allvarligt. Givetvis raljerar jag en hel del i mit inlgg, jag vill egentligen mest bara uttrycka frvning ver att tv tidigare friktionsfria datorer oberoende av varandra pltsligt samtidigt brjar krngla. Dessutom undrar jag om de skerhetsuppdateringar som gjorts kan ha ngot med problemen att gra. Att MS ttar skerhetsluckor har jag dremot ingenting emot.
Citera
2007-08-16, 21:18
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Man kan ibland frga sig om vissa ska ha en dator?

Testat en riktig weblsare?

Nu vet jag inte vad du anser r en riktig lsare Spock, men eftersom detta nu r forumet fr MS Windows s tyckte jag att det var lmpligt att kunna dra min IE frga hr. Din sikt r dock noterad. Tack.
Citera
2007-08-16, 23:42
Medlem
Senators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
...Ngot r ruttet hos Microsoft
En liten trst nr alla idiotfrklarar dig r att jag med helt pltsligt sen i vras fr upp ett felmeddelande om att IE mste avslutas, med jmna mellanrum. Jag ominstallerade, men det kom tillbaka. Jag har n-vis uppdaterat antivirus, brandvgg samt dammsuger med antispyware-progr, men detta felmedd har kommit fr att stanna. Mrkligt.

Mvh
Citera
2007-08-17, 00:11
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad du anser r en riktig lsare Spock, men eftersom detta nu r forumet fr MS Windows s tyckte jag att det var lmpligt att kunna dra min IE frga hr. Din sikt r dock noterad. Tack.

En riktik weblsare kallas "Lynx" eller "Firefox a.k.a. Fx" www.getfirefox.com
Citera
2007-08-17, 08:24
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senator
En liten trst nr alla idiotfrklarar dig r att jag med helt pltsligt sen i vras fr upp ett felmeddelande om att IE mste avslutas, med jmna mellanrum. Jag ominstallerade, men det kom tillbaka. Jag har n-vis uppdaterat antivirus, brandvgg samt dammsuger med antispyware-progr, men detta felmedd har kommit fr att stanna. Mrkligt.

Mvh

Precis s! Tack.
Citera
2007-08-17, 08:31
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
En riktik weblsare kallas "Lynx" eller "Firefox a.k.a. Fx" www.getfirefox.com

Jod, jag har Firefox ocks och har periodvis fredragit den. Och ven om jag skulle hlla med dig s r pongen r dock att IE funkat felfritt fram tills nyligen. Nr den nu pltsligt brjat krngla vill jag veta varfr och vad jag kan gra t det, inte bara rycka p axlarna och g ver till en annan lsare. Alternativet r ingen lsning utan ett... alternativ.
Citera
2007-08-17, 10:07
Medlem
Doncos avatar
Sedan jag gick ver till Vista fr 2 veckor sedan r jag grymt njd. XP knns som rena stenldern i jmfrelse.

Hur som haver, sjlvklart vill MS att vi ska kpa Vista...men hur mnga i detta forum anvnder sig av ett kta operativsystem?

IMHO, kr ni ful-OS fr ni fan skylla er sjlva
Citera
2007-08-17, 10:13
Medlem
lordos avatar
Citat:
Jod, jag har Firefox ocks och har periodvis fredragit den. Och ven om jag skulle hlla med dig s r pongen r dock att IE funkat felfritt fram tills nyligen. Nr den nu pltsligt brjat krngla vill jag veta varfr och vad jag kan gra t det, inte bara rycka p axlarna och g ver till en annan lsare. Alternativet r ingen lsning utan ett... alternativ.

Vad r det som r s lockande med IE d? Om bda programmen verkar passa dig ngorlunda bda tv s kanske du skulle fundera p att byta helt till firefox?

Firefox = problems terminated, varfr anstrnga hjrnan nr man inte behver?
Citera
2007-08-17, 10:18
Medlem
MonkeyWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Vad r det som r s lockande med IE d? Om bda programmen verkar passa dig ngorlunda bda tv s kanske du skulle fundera p att byta helt till firefox?

Firefox = problems terminated, varfr anstrnga hjrnan nr man inte behver?
Jag har samma problem men i firefox...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in