• 1
  • 2
2007-08-16, 17:47
Medlem
Gabrieluss avatar
Har en riktig gulddator här hemma, på vilken jag framförallt använder mig av IE. På jobbet har jag ytterligare en vass dator, om än med sämre grafikkort. Det lustiga är att IE i stort sett samtidigt börjat bete sig underligt på båda mina datorer. Båda har XP som OS. Felet är helt enkelt att IE titt som tätt får för sig att stänga ned. Ibland utan felfönster, men oftast med. Detta har pågått i någon månad.

Min teori är att Microsoft i samband med släppet av Vista bestämt sig för att lite försiktigt hinta oss vanliga användare om att det är dags att uppdatera operativsystem. Till saken hör nämligen att jag åtminstone de senaste två åren upplevt XP som extremt stabilt, och framförallt IE har gått väldigt friktionsfritt. Min konspirationsteori känns ännu inte helt vattentät, det medger jag , men nog har andra upplevt samma problematik som jag? Har ni då också märkt att uppdateringarna duggar extra tätt nu? Något är ruttet hos Microsoft…
Citera
2007-08-16, 20:03
Medlem
X_surfers avatar
Måste säga att jag inte alls förstår hur du resonerar...
Är det konstigt att Microsoft väljer att täta säkerhetshål i XP och IE?....
Att Internet Explorer stängs ner beror troligen på att du har massa adware och spyware, som ställer tilll det...
Kör en omgång med Spybot om du inte redan har gjort det
Citera
2007-08-16, 20:15
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Man kan ibland fråga sig om vissa ska ha en dator?

Testat en riktig webläsare?
Citera
2007-08-16, 21:11
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Måste säga att jag inte alls förstår hur du resonerar...
Är det konstigt att Microsoft väljer att täta säkerhetshål i XP och IE?....
Att Internet Explorer stängs ner beror troligen på att du har massa adware och spyware, som ställer tilll det...
Kör en omgång med Spybot om du inte redan har gjort det

Tro mig, jag kör kontinuerligt både ad-aware (visserligen inte det bästa) och antivirus, men stöter inte på något allvarligt. Givetvis raljerar jag en hel del i mit inlägg, jag vill egentligen mest bara uttrycka förvåning över att två tidigare friktionsfria datorer oberoende av varandra plötsligt samtidigt börjar krångla. Dessutom undrar jag om de säkerhetsuppdateringar som gjorts kan ha något med problemen att göra. Att MS tätar säkerhetsluckor har jag däremot ingenting emot.
Citera
2007-08-16, 21:18
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Man kan ibland fråga sig om vissa ska ha en dator?

Testat en riktig webläsare?

Nu vet jag inte vad du anser är en riktig läsare Spock, men eftersom detta nu är forumet för MS Windows så tyckte jag att det var lämpligt att kunna dra min IE fråga här. Din åsikt är dock noterad. Tack.
Citera
2007-08-16, 23:42
Medlem
Senators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
...Något är ruttet hos Microsoft…
En liten tröst när alla idiotförklarar dig är att jag med helt plötsligt sen i våras får upp ett felmeddelande om att IE måste avslutas, med jämna mellanrum. Jag ominstallerade, men det kom tillbaka. Jag har n-vis uppdaterat antivirus, brandvägg samt dammsuger med antispyware-progr, men detta felmedd har kommit för att stanna. Märkligt.

Mvh
Citera
2007-08-17, 00:11
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte vad du anser är en riktig läsare Spock, men eftersom detta nu är forumet för MS Windows så tyckte jag att det var lämpligt att kunna dra min IE fråga här. Din åsikt är dock noterad. Tack.

En riktik webläsare kallas "Lynx" eller "Firefox a.k.a. Fx" www.getfirefox.com
Citera
2007-08-17, 08:24
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senator
En liten tröst när alla idiotförklarar dig är att jag med helt plötsligt sen i våras får upp ett felmeddelande om att IE måste avslutas, med jämna mellanrum. Jag ominstallerade, men det kom tillbaka. Jag har n-vis uppdaterat antivirus, brandvägg samt dammsuger med antispyware-progr, men detta felmedd har kommit för att stanna. Märkligt.

Mvh

Precis så! Tack.
Citera
2007-08-17, 08:31
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
En riktik webläsare kallas "Lynx" eller "Firefox a.k.a. Fx" www.getfirefox.com

Jodå, jag har Firefox också och har periodvis föredragit den. Och även om jag skulle hålla med dig så är poängen är dock att IE funkat felfritt fram tills nyligen. När den nu plötsligt börjat krångla vill jag veta varför och vad jag kan göra åt det, inte bara rycka på axlarna och gå över till en annan läsare. Alternativet är ingen lösning utan ett... alternativ.
Citera
2007-08-17, 10:07
Medlem
Doncos avatar
Sedan jag gick över till Vista för 2 veckor sedan är jag grymt nöjd. XP känns som rena stenåldern i jämförelse.

Hur som haver, självklart vill MS att vi ska köpa Vista...men hur många i detta forum använder sig av ett äkta operativsystem?

IMHO, kör ni ful-OS får ni fan skylla er själva
Citera
2007-08-17, 10:13
Medlem
lordos avatar
Citat:
Jodå, jag har Firefox också och har periodvis föredragit den. Och även om jag skulle hålla med dig så är poängen är dock att IE funkat felfritt fram tills nyligen. När den nu plötsligt börjat krångla vill jag veta varför och vad jag kan göra åt det, inte bara rycka på axlarna och gå över till en annan läsare. Alternativet är ingen lösning utan ett... alternativ.

Vad är det som är så lockande med IE då? Om båda programmen verkar passa dig någorlunda båda två så kanske du skulle fundera på att byta helt till firefox?

Firefox = problems terminated, varför anstränga hjärnan när man inte behöver?
Citera
2007-08-17, 10:18
Medlem
MonkeyWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Vad är det som är så lockande med IE då? Om båda programmen verkar passa dig någorlunda båda två så kanske du skulle fundera på att byta helt till firefox?

Firefox = problems terminated, varför anstränga hjärnan när man inte behöver?
Jag har samma problem men i firefox...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in