• 1
  • 2
2007-08-16, 19:34
Medlem
Ja i Windows XP Home som lg p en hrddisk som gick snder, tyvrr s fick jag dlig anslutning p en annan disk med. Mste vara drivrutiner
Citera
2007-08-16, 19:59
Medlem
@DennisOlof:
Jag testade en sdan patch nr ja satt med xp sp2 men likvl fick ja den nd inte att funka klokt. men du har nog rtt att det r same same med vista o xp ifrga tcpip.sys s ja fr vl testa den igen.

@Spejnar:
xp sp2-3 samt Vista Stryper utgende/inkommande portar frn 50 till 10 vilket i princip gr att man enbart kan tanka frn endast en IP.

jag har testat linan via sunet och fr ca 860kb/s som max (8Mbit)
fanskapet stryper nerladdningsprogram helt enkelt
Citera
2007-08-16, 21:16
Medlem
DennisOlofs avatar
Joro83, r du sker p det, det kan ju vara ditt modem som synkar med lgre hastighet.

Har du ngon mjlighet att kra XP p ngot vis eller lna en burk av en kompis, han kan komma dit koppla in sig och testa fr att verkligen pvisa att det r din burk som r flaskhalsen.

Om du skickar trafik lokalt p LANet till en annan burk fr du samma problem d, om inte kan det inte vara datorn som begrnsar kapaciteten, tnker p att man ska kunna maxa linan om man drar ner en fil frn sunets filarkiv.

Torrens kan ju g snabbt och sltt, dlig mtskerhet, sunet ger ALLTID maximal hastighet

Kan du g in i modemet och kolla vad den syncar med:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl

Dr str ven ITU-standard betckningen. Jag har bara 8Mbit pga min ledningslngd r 2400meter, Telia24 skulle frmodligen bara ge mig runt 11-13Mbit som bst, det r sllan jag kommer upp i den hastigheten nd. S mitt Telia8000 duger.

Det r bara lokalt i Norden, och till ngra andra lnder man skert kan komma upp i hgre hastigheter men verlag r det fr sllan fr att det ska motivera mig till att uppgradera, uppladdningshastigheten r ju en bonus.

Men d jag kan nyttja ett shell dr jag har 10Mbit uppladdninsgshastighet behver jag inte Telia24
Citera
2007-08-16, 22:31
Medlem
nej ja e 100 p att de ska funka. har alltid krt tidigare med xp sp1 och det funkat klockrent hela tiden. testade sp2 samt kr med vista nu och linan strps pga microsofts "nya" tcpip.sys
s ja vet att modemet,routern och felia funkar

EDIT:
Att stnga av QoS under TCP/IP Funkade. lr de va ett steg i rtt riktning.
kom upp i 300-400kb/s.
Citera
2007-08-16, 23:25
Medlem
DennisOlofs avatar
Joro83, tja ok, d r det ngot med Vista som du mste patcha eller fixa till fr att komma upp i fart d.

Tweeka ? eller leta om du kan hitta ngon information.
Citera
2007-08-17, 10:23
Medlem
letar info som 17 och ja e p go vg. ett jkla bassel dock fr att kunna porrtanka... eeeh ja menar ta hem ordlexikon
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in