Joro83, r du sker p det, det kan ju vara ditt modem som synkar med lgre hastighet.
Har du ngon mjlighet att kra XP p ngot vis eller lna en burk av en kompis, han kan komma dit koppla in sig och testa fr att verkligen pvisa att det r din burk som r flaskhalsen.
Om du skickar trafik lokalt p LANet till en annan burk fr du samma problem d, om inte kan det inte vara datorn som begrnsar kapaciteten, tnker p att man ska kunna maxa linan om man drar ner en fil frn sunets filarkiv.
Torrens kan ju g snabbt och sltt, dlig mtskerhet, sunet ger ALLTID maximal hastighet
Kan du g in i modemet och kolla vad den syncar med:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl
Dr str ven ITU-standard betckningen. Jag har bara 8Mbit pga min ledningslngd r 2400meter, Telia24 skulle frmodligen bara ge mig runt 11-13Mbit som bst, det r sllan jag kommer upp i den hastigheten nd. S mitt Telia8000 duger.
Det r bara lokalt i Norden, och till ngra andra lnder man skert kan komma upp i hgre hastigheter men verlag r det fr sllan fr att det ska motivera mig till att uppgradera, uppladdningshastigheten r ju en bonus.
Men d jag kan nyttja ett shell dr jag har 10Mbit uppladdninsgshastighet behver jag inte Telia24