• 2
  • 3
2007-08-28, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Det första monstret du möter är en "Poo Snake"...

Den ser ut såhär.
http://media.teamxbox.com/games/ss/1486/1165258331.jpg

Om det är barnsligt och infantilt i gränstrakterna till patetiskt? Tja...

Men spelet har vissa rättfärdigande drag tydligen. Det är dock inte djupt någonstans. Förvänta dig inget spel likt Baldurs Gate 2, Fallout, Final Fantasy 7-8 eller Planescape Torment storymässigt.

Demon finns ju alltid till hands kom jag på, såg det först nu då jag kikade på Xbox Live, men skall försöka få ner det snabbt som attans och sen komma med ett litet resonemang kring vad jag tyckte och om jag kommer köpa det som kanske kan vara till hjälp åt andra som funderar.

Sen att det inte har drag eller handlingsmässighet med spelen du nämnde känns mera som en självklarhet då få spel, om än inga i rollspelsgengren kan nå upp till dessa giganter och i synnerhet inte ett rätt harmlöst "barnspel", om det saknar djup ska jag inte uttala mig om ännu. Men detta kan nog bli ett mysigt tidsfördriv nu då höstens mörker når över en.
Citera
2007-08-28, 23:00
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Demon finns ju alltid till hands kom jag på, såg det först nu då jag kikade på Xbox Live, men skall försöka få ner det snabbt som attans och sen komma med ett litet resonemang kring vad jag tyckte och om jag kommer köpa det som kanske kan vara till hjälp åt andra som funderar.

Sen att det inte har drag eller handlingsmässighet med spelen du nämnde känns mera som en självklarhet då få spel, om än inga i rollspelsgengren kan nå upp till dessa giganter och i synnerhet inte ett rätt harmlöst "barnspel", om det saknar djup ska jag inte uttala mig om ännu. Men detta kan nog bli ett mysigt tidsfördriv nu då höstens mörker når över en.

Mysigt är det säkert så länge man står ut med överentusiastiska anime-voiceactors och japansk "humor". Vissa delar ska vara rent magiska även enligt de som sågar spelet.
Citera
2007-08-28, 23:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Mysigt är det säkert så länge man står ut med överentusiastiska anime-voiceactors och japansk "humor". Vissa delar ska vara rent magiska även enligt de som sågar spelet.

Men det är väl egentligen småsaker man får ta och se hela helheten i stället som ett potentiellt bra spel, samt en lite annorlundare och varierande tillkomst på rpg-himmelen. Att japanerna har sin form av humor har jag redan vid ett flertalet tillfällen fått uppleva men om den nu fungerar på reguljär basis utan överdrifter och för mycket barnsligt kiss-och-bajs-snack som man klarar sig utan så tror jag att detta kan bli något att spela framtills Lost Odyssey kommer.
Citera
2007-08-29, 10:41
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Men det är väl egentligen småsaker man får ta och se hela helheten i stället som ett potentiellt bra spel, samt en lite annorlundare och varierande tillkomst på rpg-himmelen. Att japanerna har sin form av humor har jag redan vid ett flertalet tillfällen fått uppleva men om den nu fungerar på reguljär basis utan överdrifter och för mycket barnsligt kiss-och-bajs-snack som man klarar sig utan så tror jag att detta kan bli något att spela framtills Lost Odyssey kommer.
Precis som det står i de flesta recensioner, spelet är helt klart värt pengarna om du orkar dig igenom dvd1 (men något ff7 är det inte).
Citera
2007-08-29, 22:33
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:

Det är dock verkligen inte annorlunda. Det är så traditionellt det bara kan bli, det hävdar tom de som ger det höga betyg.
Citera
2009-12-25, 15:32
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Har haft det här spelet liggandes ett tag utan att spela det. Men gav det en chans idag och jag, som verkligen älskar små söta spel, blev helt förtrollad!

Men dessvärre så har jag nu, efter 2 timmars spelande, kommit till en boss som verkar vara omöjlig att få död på.

Det är den som...

Tacksam för hjälp!
Citera
2009-12-25, 18:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Spelrelaterat -> Spel
/Mod
Citera
2009-12-25, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Har haft det här spelet liggandes ett tag utan att spela det. Men gav det en chans idag och jag, som verkligen älskar små söta spel, blev helt förtrollad!

Men dessvärre så har jag nu, efter 2 timmars spelande, kommit till en boss som verkar vara omöjlig att få död på.

Det är den som...

Tacksam för hjälp!

Wooooow! Min tråd lever

Det är säkert så att du ska slå honom någon annanstans, har inte spelet där jag är nu tyvärr så jag kan inte kolla. Ett tips är annars att checka www.gamefaqs.com och leta reda på en passande guide om du fastnar någonstans.

Diggar det spelet, får plocka upp det igen nu någon dag!
Citera
2009-12-25, 19:09
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Wooooow! Min tråd lever

Det är säkert så att du ska slå honom någon annanstans, har inte spelet där jag är nu tyvärr så jag kan inte kolla. Ett tips är annars att checka www.gamefaqs.com och leta reda på en passande guide om du fastnar någonstans.

Diggar det spelet, får plocka upp det igen nu någon dag!

Hehe, jo. Jag kollade lite i en walkthrough och det stod att man

Kommer antagligen spela detta en hel del, så ifall någon mer börjar på det så vore det kul att ha någon att bolla idéer med!
Senast redigerad av MondoBizarro 2009-12-26 kl. 18:06.
Citera
2009-12-26, 16:54
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Kommit en längre bit in i spelet nu! Börjar dock irritera mig väldigt mycket på rösten som kommer då man plockat upp någonting samt fått en ny rank/level.

Kan man ta bort enbart den, eller tar man bort massa prat om man väljer något alternativ under settings?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in