Hej, nu har jag precis installerat om Win XP, lagt in alla servicepack , zip, antivirus etc...
Är det någon som kan tipsa om något bra program som jag kan använda för att klona min installation så att jag sen kan lägga den på en extern drive och sedan bara göra en restore nästa gång datorn börjar gå trögt?
Helst freeware eller open source.
för att återställa filerna behövs en bootCD UBCD4Win är att rekommendera
Den innehåller ett pluign till Drive Image XML, nödvändiga drivrutiner och en välidg massa annat godis
"acronis true image", är bra och enkel och faktiskt fler funktioner än norton ghost, är inte gratis på vanliga nätet men kollar man extra noga så kan man hitta den ändå gratis
psssst, torrent, (pirate bay) du hörde det inte från mig
1. Varför är Norton Ghost att föredra än Acronis Trueimage?
2. Jag har pillat en del med Ghost, men i senare versioner blir jag förbryllad.. allt jag vill är att kunna ha en cd jag kan boota från, och göra kloningen via den, men jag hittar inget sånt när jag installerar Ghost (har ingen specifik version att referera till, men tror att Ghost 11 och 12 givit mig dessa problem. Kan jag få till en bootbar cd med senaste Trueimage?
1. Varför är Norton Ghost att föredra än Acronis Trueimage?
2. Jag har pillat en del med Ghost, men i senare versioner blir jag förbryllad.. allt jag vill är att kunna ha en cd jag kan boota från, och göra kloningen via den, men jag hittar inget sånt när jag installerar Ghost (har ingen specifik version att referera till, men tror att Ghost 11 och 12 givit mig dessa problem. Kan jag få till en bootbar cd med senaste Trueimage?
1. ghost suger desto högre versioner den kommer i, konstigt nog.
2. jag kan ge dig en image, sätt upp en ftpserver eller dcserver eller liknande, måste tåla ca 80 mb överföring.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!