Citat:
Ursprungligen postat av hjärtat64
enda flottör jag hittar är en svart behållare med frigolit i som man kan röra upp och ner den sitter vid slangen som vattnet kommer ifrån vid pumpen är det rätt??? annars så hittar jag inget

ska kolla lite mera
Utan att se det själv så kan man inte vara 100% säker.
Men jag skulle tro att det är den då det låter som en flottör.
Sitter där en microbrytare vid flottören?
Ser ut som en liten fyrkantig plastgrej med några kablar anslutna till samt en lång rostfri metall arm som ligger emot flottören.
Citat:
hittade en grej med två sladdar på skruvade ett halvt varv då kom det ut vatten ca 2-3 dl vad är det för något???
Utan att se den själv går det inte att säga vad det är.
Beskrivningen är lite svag
Edit: Tar den in vatten till rätt nivå och det sedan inte händer något mer förrän du trycker på knappen och den då börjar tömma?
Om ja så kan det ju tyda på något annat fel.
Är det en elektronikstyrd maskin kan det faktiskt vara så att programverket d.v.s kretskortet är sönder.
Tycker du skall prova först och rengöra dem här hävert rören som sitter inuti maskinen på botten under filterna.Har med nivå kontroll att göra.
Dessa kan med tiden täppas till av skräp.Bruka gå lätt att dra loss dessa och blåsa /spola rent.
Annars är det nog bara att ta dit en serviceman för det aktuella märket.Dagens elektronik/datastyrda maskiner är svåra att felsöka på .