Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-14, 22:54
  #1
Medlem
Banksy, Love or Hate? Skall kolla pa hans utstallning i London i helgen....Cool kille och det anonyma ar en lacker krydda... Ar det nagon som vet vem han egentligen?
Citera
2007-08-14, 23:07
  #2
Medlem
fuskas avatar
Visst han gör en del snygga saker. Men vad gör Banksys grejer bättre än någon annans? Bara för nån ciggar rökande topdjur tycker det är konst så blir alla helt blinda och är inte sena att hålla med. Det där med att dom har "glasat" in vissa av Banksys grejer är helt patetiskt.
Sen tycker jag det är ett minus för allt ska va så jefla politiskt å duktigt. bläää


Sen med hans identitet. Såg nån grej med han där dom hade blurat han efter. så dom som intervjuva vet nog. Om han inte träna nån annan att gå dit å svara
Citera
2007-08-14, 23:20
  #3
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Visst han gör en del snygga saker. Men vad gör Banksys grejer bättre än någon annans? Bara för nån ciggar rökande topdjur tycker det är konst så blir alla helt blinda och är inte sena att hålla med. Det där med att dom har "glasat" in vissa av Banksys grejer är helt patetiskt.
Sen tycker jag det är ett minus för allt ska va så jefla politiskt å duktigt. bläää


Sen med hans identitet. Såg nån grej med han där dom hade blurat han efter. så dom som intervjuva vet nog. Om han inte träna nån annan att gå dit å svara
Håller med lite.. Han är lite väl överskattad tycker jag..Visst han har gjort en del schyssta saker.. Men aa inte mkt mer än det..
Citera
2007-08-15, 00:39
  #4
Medlem
avskraps avatar
Han knäcker er alla med hästlängder, att han sålt ut sig är en annan grej..

Han förresten.. sätter en hunka på att B är fler.
Citera
2007-08-15, 00:45
  #5
Avstängd
Ohers avatar
Sell out grejjen fattar jag inte. Om någon skulle betala er för att måla graffiti skulle inte ni göra det då?
Citera
2007-08-15, 00:45
  #6
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskrap
Han knäcker er alla med hästlängder, att han sålt ut sig är en annan grej..

Han förresten.. sätter en hunka på att B är fler.
Måhända eftersom jag inte sysslar med sånt.(haha!) Men tycker som sagt att de finns mkt bättre än hans grejjer..
Citera
2007-08-15, 00:57
  #7
Medlem
fuskas avatar
Handlar inte om h*n knäcker mig eller om han är en sellout, eller?
Jag stör mig på att han får så mycket plats i media osv.
Pga att Rätt människa tycker det var bra.
Kolla London police eller Miss Van dom "knäcker" Mr,B vilken dag i veckan.
Men dom får ingen uppmärksamhet alls.
Dom ända dom har varit nära är nog NBE(inte 100% det är rätt bokstäver) kollektivet. ren medialt.(ord?)

Men som sagt det är konst. Alla kan inte gilla allt. om man inte är nån typ av fäjk människa som leker nickedocka. Och för saken skull, jag skulle med gått på visningen om jag var i England/London
Citera
2007-08-15, 01:44
  #8
Medlem
Dudezs avatar
Dondi och Bando Knäcker allt! Pure style, inget arty farty media ;P
Citera
2007-08-15, 12:29
  #9
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Handlar inte om h*n knäcker mig eller om han är en sellout, eller?
Jag stör mig på att han får så mycket plats i media osv.
Pga att Rätt människa tycker det var bra.
Kolla London police eller Miss Van dom "knäcker" Mr,B vilken dag i veckan.
Men dom får ingen uppmärksamhet alls.
Dom ända dom har varit nära är nog NBE(inte 100% det är rätt bokstäver) kollektivet. ren medialt.(ord?)

Men som sagt det är konst. Alla kan inte gilla allt. om man inte är nån typ av fäjk människa som leker nickedocka. Och för saken skull, jag skulle med gått på visningen om jag var i England/London

London Police (kul att du nämner just de tanke på din avatar) gör riktigt snygga saker men är inte närheten av Banksys när det kommer till att göra smarta och annorlunda saker och att hela tiden förändra sina saker. Allt ifrån lätta stenciler med smarta motiv/texter på bra spots till målade grisar och fejkade tavlor på museer. Jag tycker att banksy har gjort en massa saker som är riktigt riktigt bra och hade gärna sett hans utställning samtidigt som att jag håller med om att han nått en nivå där det läggs för mycekt fokus på honom istället för hans saker och att allt upphöjs till en nivå som tyvärr inte allt hans material når upp till.
Citera
2007-08-15, 19:05
  #10
Medlem
mogs avatar
DN har ett litet repotage om en utställning där Warhol möter Banksy. Kanske den crazyneo ska se på...

http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=2478

I övrigt så håller jag med isch. Tycker att Banksy gjort en hel del snygga grejjer, men nu har fokuset blivit för stort på h*n.

Citera
2007-08-15, 19:43
  #11
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Handlar inte om h*n knäcker mig eller om han är en sellout, eller?
Jag stör mig på att han får så mycket plats i media osv.
Pga att Rätt människa tycker det var bra.
Kolla London police eller Miss Van dom "knäcker" Mr,B vilken dag i veckan.
Men dom får ingen uppmärksamhet alls.
Dom ända dom har varit nära är nog NBE(inte 100% det är rätt bokstäver) kollektivet. ren medialt.(ord?)

Men som sagt det är konst. Alla kan inte gilla allt. om man inte är nån typ av fäjk människa som leker nickedocka. Och för saken skull, jag skulle med gått på visningen om jag var i England/London
stor hype runt denna
http://www.myplasticheart.com/Mercha...1/LAD_wink.jpg

även runt londonpolice tees osv. han har MKT uppmärksamhet!

miss van gjorde dojor med Adidas..
så jo, dom får en del !


Banksy har också hype men han förtjänar vartenda droppe av det.
Citera
2007-08-15, 19:59
  #12
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
DN har ett litet repotage om en utställning där Warhol möter Banksy. Kanske den crazyneo ska se på...

http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=2478

I övrigt så håller jag med isch. Tycker att Banksy gjort en hel del snygga grejjer, men nu har fokuset blivit för stort på h*n.

Verkade iofs lite intressant...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback