2007-08-14, 22:15
  #1
Medlem
Mitanders avatar
Vilket program behövs?
Vad för kablar behöver man?
Citera
2007-08-14, 23:27
  #2
Bannlyst
Hörlur, eller line out från bandaren, till line in på ljudkortet. Hur sladden ska se ut beror på kontakterna på bandaren.

Ljudinspelaren i windows kanske? Kolla så att du har line in igång och uppdragen till lagom nivå på mixern.
Citera
2007-08-15, 19:41
  #3
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Hörlur, eller line out från bandaren, till line in på ljudkortet. Hur sladden ska se ut beror på kontakterna på bandaren.

Ljudinspelaren i windows kanske? Kolla så att du har line in igång och uppdragen till lagom nivå på mixern.
Jag är inte haj på sånt här alls så
Vad behövs för kablar?
Vad är line out? som aux?
Vad för mixer?
Funkar det här med en vanlig stereo med kassett funktion eller vad behövs?

Lite bilder och ställen av var man kan köpa dom här prylarna skulle vara väldigt uppskattat.
Citera
2007-08-15, 20:05
  #4
Bannlyst
Jag har ingen windowsdator så exakt VAR mixern finns kan jag inte svara på, men Tillbehör är en kvalificerad gissning.

Där kan du ställa in hur högt det ska bli inspelat. Står den för högt så låter det illa. Står den för lågt blir det lätt brusigt. Sen har jag för mig om att man kan välja Inspelning, och där måste klicka i Line In, så att datorn vet att den ska spela in från den ingången.

Om du använder Line Out på stereon ska du ha en sån här:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37218&path=

Om du tänker använda bandaren/stereons hörlursutgång ska du ha en sån här:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37213&path=6800000,142 00000,19000000
Citera
2007-08-15, 20:41
  #5
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Om du tänker använda bandaren/stereons hörlursutgång ska du ha en sån här:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37213&path=6800000,142 00000,19000000


Korrigerade länken

http://www.kjell.com/?item=37213


Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
Jag är inte haj på sånt här alls så

Vad är line out? som aux?
Vad för mixer?

Nej,aux är en ingång, line out en utgång, på ett kasettdäck kan den t.ex heta tape out eller playback.

Mixer hittar du på kontrollpanelen, under ljud och ljudenheter. Kolla bilden:
http://static.pici.se/pictures/vfzOJlpWg.jpg


här finns en gammal guide, kolla den.
http://www.musiknet.se/mla/sve/kodning/wav_recording2.htm
byt ut alternativet cd mot line in så blir det rätt.
Citera
2007-08-15, 21:15
  #6
Medlem
kaktusagents avatar
Lånar tråden lite. Antar att han vill spela in mer än en minut i sträck sedan. Vad finns det för program som man kan göra det i? inga himmla demos nu, Freeware ska det va!
Citera
2007-08-15, 21:19
  #7
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusagent
Lånar tråden lite. Antar att han vill spela in mer än en minut i sträck sedan. Vad finns det för program som man kan göra det i? inga himmla demos nu, Freeware ska det va!

http://audacity.sourceforge.net/
Citera
2007-08-16, 00:04
  #8
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
http://audacity.sourceforge.net/
Har Nero Wave Editor den här funktionen?
Citera
2007-08-16, 00:42
  #9
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
Har Nero Wave Editor den här funktionen?

Japp, menyalternativet audio->record.
Citera
2007-08-16, 09:20
  #10
Medlem
fiendes avatar
ananrs kan du köpa en sånhär


http://www.plusdeck.com/
Citera
2007-08-21, 08:59
  #11
Bannlyst
http://pryl.feber.se/feber/art/27105/usbkassettdck/

Eller en sån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in