2007-08-20, 15:38
Medlem
E M I L I Os avatar
http://www.bunker.nu/

författarens egna hemsida, där kan man även skaffa prenumeration på tidningen Fort och bunker, passar utmärkt för alla UEare
som en egen fack tidning. haha.
Citera
2007-08-26, 02:09
Medlem
Puggens avatar
Boken finns nu i min samling. Trodde bara att de fanns fartygstunnlar vid Musköbasen men jag blev förvånad när jag läste om ytterligare en fartygstunnel i berget vid Älvsnabben någon kilometer bort bakom muskö. Undrar vad den används till. Insyn och väderskyddad uppställningsplats eller lättare varv? Någon som vet? Vattnet och landområderna runt omkring är skyddsområde och skyddsobjekt så tillgängligheten hit är inge vidare...
Citera
2007-08-26, 12:06
Medlem
E M I L I Os avatar
står ju om älvsnabben i den boken med, den används inte som varv finns det inte utrymme till, finns lättare verkstäder dock. används eller var väll tänkt att användas som skydd för fartygen.
Citera
2007-08-26, 12:08
Medlem
E M I L I Os avatar
kolla på kartorna på eniro så kan man se militärens fartyg ligga i bega. om jag inte mins fel så ligger ledningsfartyget där bla och ubåts ledningsfartyget med. alltså just då när fotot togs.
Citera
2007-09-03, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puggen
Boken finns nu i min samling. Trodde bara att de fanns fartygstunnlar vid Musköbasen men jag blev förvånad när jag läste om ytterligare en fartygstunnel i berget vid Älvsnabben någon kilometer bort bakom muskö. Undrar vad den används till. Insyn och väderskyddad uppställningsplats eller lättare varv? Någon som vet? Vattnet och landområderna runt omkring är skyddsområde och skyddsobjekt så tillgängligheten hit är inge vidare...

Verkar vara en stor tunnel eftersom den gamla jagaren Uppland fick plats där enligt boken.

Deplacement 1880 / 2250 ton
Längd 112 m
Bredd 11,2 m
Djupgående 3,4 m
Citera
2007-09-03, 19:45
Medlem
LågOchLångsams avatar
Boken är sedan länge beställd från SMB, väntar otåligt på att bervbäraren ska slänga ner ett paket
Citera
2007-09-04, 00:27
Medlem
Jag hade gärna beställt, men vad fan... 400 spänn? Och Blekinge-böckerna vill jag nästan ännu hellre ha... men de kostar ju också ännu mer. skit.
Citera
2007-09-04, 02:40
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Jag hade gärna beställt, men vad fan... 400 spänn? Och Blekinge-böckerna vill jag nästan ännu hellre ha... men de kostar ju också ännu mer. skit.

Antagligen är jag skadad men min åsikt är att det är värt pengarna..
Citera
2007-09-04, 15:02
Medlem
Dr.Roberts avatar
som fd tubmek på j20 är detta mycket intressant läsning.boken är mycket läsvärd.
Citera
2007-09-04, 17:36
Medlem
E M I L I Os avatar
värt varenda krona
och det är inte så jätte mycket egentligen för en bok.
Citera
2007-09-04, 17:37
Medlem
Skulle verkligen vilja ha den boken, men 400 kronor är lite väl mycket. Är den av kvaliteten att ett bibliotek skulle kunna tänkas köpa in den? I så fall ska jag tjata på mitt lokala bibliotek...
Citera
2007-09-04, 17:46
Medlem
E M I L I Os avatar
kan mycketg väl tänkas, prata med någons om jobbar där om inte annat så kanske den köps in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in