Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-14, 20:07
Medlem
shells avatar
Har alltid tyckte att nikotin är en skön drog, även byggt upp ett rätt stabilt beroende, men på senaste tiden insett att tobak inte riktigt är min grej. Efter en cigg känner jag mej smutsig överallt, även om det klart är värt det. Jag känner mej även begränsad med en snus i käften, dessutom kan halsbränna uppstå om jag snusat (lös) lite slarvigt en dag.
Så: finns det nåt sätt att få dagsbehovet av nikotin utan bruket av tobak eller har tobaksföretagen monopol på nikotin?
Citera
2007-08-14, 20:08
Bannlyst
Du har ju plåster och toy
Citera
2007-08-14, 20:26
Medlem
shells avatar
Plåster känns alldeles för lätt att börja missbruka, nån som har koll på hur mycket nikotin man får i sej av att vattenpiperök?
Citera
2007-08-14, 20:28
Medlem
Fyllekalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shell
Plåster känns alldeles för lätt att börja missbruka, nån som har koll på hur mycket nikotin man får i sej av att vattenpiperök?

Alldels för lite, brukar vara cirka 0.05% nikotin på 50 g vattenpipetobak.
Köp Nicorette-ampuller (osäker på namnet) med 10mg nikotin i varje, bara att suga i sig o va glad
Citera
2007-08-14, 20:29
Medlem
AngryDwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shell

Det är ca 0.5% nikotin i tobaken.(vattenpips tobaken alltså, fast det kan vara ännu mindre nikotin)

Och halsbrännan man får av snus försvinner efter nån månads ihärdigt snusande.

EDIT: hoppsan, missade en nolla
Citera
2007-08-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDwarf
Det är ca 0.5% nikotin i tobaken.(vattenpips tobaken alltså, fast det kan vara ännu mindre nikotin)

Och halsbrännan man får av snus försvinner efter nån månads ihärdigt snusande.

EDIT: hoppsan, missade en nolla

Ja, du missade en nolla. 0.05 % är det. (:
Citera
2007-08-14, 21:50
Medlem
shells avatar
Ampuller you say? Får ta en sväng till apoteket när tid finns, fast det lutar åt att härda ut. Tack för svaren.
Citera
2007-08-15, 01:23
Medlem
Herr Butts avatar
Blir ju mycket dyrare om du ska använda tuggummin eller något annat från apoteket, men har du råd så varför inte.
Citera
2009-02-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllekalas
Alldels för lite, brukar vara cirka 0.05% nikotin på 50 g vattenpipetobak.
Köp Nicorette-ampuller (osäker på namnet) med 10mg nikotin i varje, bara att suga i sig o va glad

Så'na där för inhalator? Ska innehålla "inhalationsvätska" står det, men hur då vätska? Det är ett litet plaströr som är förslutet i båda ändarna och mitt i det finns en porös plugg som jag antar innehåller magin. Jag provade att klämma sönder en med tång för att se om det skulle droppa flytande nikotin ur den, men icke - så hur gör man? (javisst kan man inhalera det med inhalatorn som medföljer, men jag trivs inte med skräp i lungorna, jag vill låta det smälta in i tungan!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in