2007-08-14, 18:13
Medlem
Y0dAs avatar
Min burk har blivit jäkligt seg de senaste dagarna. Har en CPU-usage som konstant ligger mellan 50 och 100 procent, och det skumma är att det mest är System Idle Process som tar upp denna tid. Kan inte spela spel för då hackar det som fan och att surfa känns allmänt slött. Vad kan vara fel?
Citera
2007-08-14, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Min burk har blivit jäkligt seg de senaste dagarna. Har en CPU-usage som konstant ligger mellan 50 och 100 procent, och det skumma är att det mest är System Idle Process som tar upp denna tid. Kan inte spela spel för då hackar det som fan och att surfa känns allmänt slött. Vad kan vara fel?

System Idle är väl den process som visar hur mycket cpu kapacitet kvar att använda?
För övrigt låter det som du har något virus eller spyware på datorn.
Citera
2007-08-14, 18:25
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Pouladi
System Idle är väl den process som visar hur mycket cpu kapacitet kvar att använda?
För övrigt låter det som du har något virus eller spyware på datorn.
Exakt. Tar system idle process upp 99% är det en bra sak. Ju mindre den används, ju mer jobbar CPU'n.
Citera
2007-08-14, 18:46
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Exakt. Tar system idle process upp 99% är det en bra sak. Ju mindre den används, ju mer jobbar CPU'n.
Jo, visst är det bra i normalfallet, men nu ligger ju CPU Usage konstant över 50 %. Så något är skumt.

Angående virus och spyware så hittar iaf Nod32 inget i internminnet, men jag söker igenom hårddiskarna för tillfället så då kanske den kan hitta något spännande.
Citera
2007-08-14, 21:40
Medlem
Y0dAs avatar
Har kört Spybot Search and Destroy och Nod32 nu och de hittar fan inget fel.
Citera
2007-08-14, 22:41
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Har kört Spybot Search and Destroy och Nod32 nu och de hittar fan inget fel.

Försök med något av dessa 2 program för att optimera lite (kör dem själv):

http://www.download.com/Auslogics-Re...ml?tag=lst-0-2

http://www.download.com/Auslogics-Di...ml?tag=lst-0-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in