2007-08-14, 16:25
Medlem
Jag har en dubbel dvd film på datorn som jag vill bränna på dvdskivor.

Problemet är att det bara är en stor fil, Video_ts mappen är 7.4g.
Hur gör jag för att kunna dela upp den på två dvdskivor?

Kan jag välja att bara bränna vissa av alla iso,vob och allt vad det nu heter på ena och ta resten på den andra skivan?
Citera
2007-08-14, 16:39
Bannlyst
detta kanske är smidigare om du kan tänka dig att skippa extrameterial eller nåt ljudspår.. http://www.snabbstart.com/download/dvd-shrink
Citera
2007-08-15, 14:45
Medlem
Funkade kanon! Tack för hjälpen
Citera
2007-08-15, 14:56
Medlem
RaydeCacas avatar
Låt säga att filen fortfarande är för stor, eller att man vill behålla menyer och dylikt, vad gör man då?
Citera
2007-08-15, 14:59
Medlem
Du får själv välja i programet vad du vill behålla eller ta bort (menyer,texter, ljud och extra material) och vilken storlek filen ska få. Så du kan behålla alla grejer men ändå få ner den till 4,4g, fast du med sämre kvalite, antar jag.
Citera
2007-08-15, 15:06
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El robo
Du får själv välja i programet vad du vill behålla eller ta bort (menyer,texter, ljud och extra material) och vilken storlek filen ska få. Så du kan behålla alla grejer men ändå få ner den till 4,4g, fast du med sämre kvalite, antar jag.

Men om jag vill ha en mastodont film i med surround och hela kittet, finns det då något sätt att dela upp filmen på 2 discar?
Citera
2007-08-15, 15:10
Medlem
rolle50s avatar
DVD Fab

Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Men om jag vill ha en mastodont film i med surround och hela kittet, finns det då något sätt att dela upp filmen på 2 discar?
DVD fab grejar resten på 2 normal dvd
Citera
2007-08-15, 16:51
Medlem
Om du råkar ha detta: Double layer-dvd, så får du plats. (Blu-ray och HD-dvd, inom parentes)

EDIT: Sorry, läste inte att du ville bränna på två vanliga DVD-skivor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in