• 2
  • 3
2010-01-12, 23:31
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Inaktivera ALLA saker som finns på "Context" och återaktivera ett menyalternativ åt gången så VET du vad som är orsaken.

Alternativ kolla systemloggen
Citera
2010-01-13, 15:17
Medlem
Rotbloss avatar
Stängde av allt som inte behövdes vara påslaget under uppstarten(vad jag tror behövs lämnade jag).
Dom saker som är påslagna vid autostart är Rundll32 SPIRun, ctfmon (C:\WINDOWS\system32\cftmon.exe), msn och virusprogrammet.
Det fryser fortfarande fast när man högerklickar.

Edit: vart finns context?
Citera
2010-01-14, 17:31
Medlem
Rotbloss avatar
bumpar igen då
Citera
2010-01-18, 14:40
Medlem
Rotbloss avatar
Och igen. Dags att ge upp?
Citera
2010-01-18, 14:50
Bannlyst
köp en ny dator. context menyn blir seg i gamla datorer. fast du kan väl göra något annat i dom 5-10 sekunder som det tar för den att öppnas?
Citera
2010-01-18, 14:51
Medlem
d00rkeys avatar
Jag har ungefär (eller exakt) samma problem, åtminstone i Utforskaren (på WinXP pro sv). Om jag högerklickar på vissa filer så tar det en smärre evighet innan kontextmenyn pluppar fram.

Vad jag kan förstå så har det inget med grafiken att göra. Jag är mera inne på att Windows utav någon märklig jäkla anledning måste gå igenom filen. Det handlar dock inte om antivirusprogram heller. Samma sak händer ofta även när jag ska starta programvaruinstallationer och då dröjer det upp till en halv minut innan "Kör-fönstret" dyker upp!

Så, den som har någon aning om vad problemet (?) är får gärna ge lite info..

(Autoruns och olika inställningar för kontextmenyn ska jag dock testa, och så får jag återkomma om jag kommer på något särskilt.)
Citera
2010-01-18, 22:56
Medlem
Rotbloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
köp en ny dator. context menyn blir seg i gamla datorer. fast du kan väl göra något annat i dom 5-10 sekunder som det tar för den att öppnas?
Datorn är 1 ½ år gammal.
Citera
2013-11-05, 11:00
Medlem
Jag har också detta problem när jag högerklickar på en ikon på skrivbordet. Jag trodde att det fanns många kompetenta medlemmar i detta forum som satt med lösningen på detta problem. Men det var nog för några år sedan. I nuläget är detta forum lika modiärt som alla andra.
Citera
2013-11-05, 12:41
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluga
Fick den färdig installerad ifrån dell, har även testat defragmering, regcleaner prog, systemfix program..ställt in datorn för prestanda så den ser ut som 98:an, men icke.

Nästan ny burk

Den typen av program (regcleaner och liknande, systemfix och liknande program) SKAPAR numera fler problem än de löser..

Mitt råd är att du låter bli den typen av programvaror.. De har passerat sitt bäst föredatum!
Dessa behövdes på Windows 3.11 och Windows 9X-tiden, Windows av i dag håller riktigt bra koll på såväl registernycklar som defragmenteringar och så finns ju den inbyggda diskrensningen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in