2007-08-14, 06:04
Medlem
Jag skulle vilja be om lite tips om hur jag ska göra med min framtid och gärna råd av folk som arbetar på det sättet jag gärna skulle vilja göra...

Jag skall går nu i gymnasiet och hade i grundskolan hyffsade avgångsbetyg (270p). Jag började Naturvetenskapliga med inriktning Matematik och Datorvetenskap på bra skola eftersom jag visste att jag inte skulle komma in på Natur-Natur på någon av de bättre skolorna men skulle jag gå den linje på denna skola så skulle jag få både och eftersom man har samma behörighet när en eventuell högskoleutbildning väntar. Planen för mig har länge varit att jag (som min mor) med alla möjiga medel skall bli läkare och börja jobba på en mottagning där hon är personalchef (med det vill jag säga att hon alltså kan anställa mig i vilket fall som helst).

Men på senare tid har jag börjat känna en stark dragning till att bli.... ja man kan väl kalla det mångsysslare. Jag skulle vilja syssla med allt o tjäna hyffsat fina pengar. Med tiden skulle jag vilja syssla med sånt som t.ex. låna ut pengar till personer som vill starta företag räntefritt och i gengäld så skall dom betala tillbaks typ 1% av allt dom tjänar, köpa saker billigt o sälja dyrt, syssla med artister etc. Lite sådana småjobb inom olika faktorer o tjäna pengar på allt. Jag har redan nu börjat fundera på att börja odla "örter" och sälja till folk med ett gäng likasinnade eftersom jag vet att det finns fina pengar för lite arbete, jag brukar inte dessa "örter" själv utan detta skulle vara något helt affärsmässigt.

Vad tycker ni erfarna at jag skall göra? Ska man bli typ konsult eller något liknande eller ska jag skrota hela tanken eftersom den inte leder någon vart och istället fortsätta banan mot läkarhögskolan (vilket för övrigt inte är något jag är helt säker att jag kommer att lyckas med).

Tack på förhand

/chpmanbuck
Citera
2007-08-14, 06:16
Medlem
Dina planer på ett 20,0 rök väl med svenska A ändå? Jao, iallfall så råder jag dig att göra som du vill, vill du bara ha lite olika projekt och tjäna pengar, så gör det. Du kan ju alltid plugga vidare senare, det låter verkligen inte som att du vill bli läkare om du frågar mig.

Förresten, jag har också funderat på det där "köpa saker billigt och sälja dyrt", det låter ju rätt smart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in