2007-08-17, 11:36
Medlem
Utgårdalokes avatar
Ett folk, ett land, en banderoll!
2007-08-17, 22:54
Medlem
Evolution!s avatar
OK?
Jag måste säga att jag generellt brukar tycka att dina inlägg oftast är väldigt vettiga IKH, men detta??
Ärligt talat, hur stor förändring kommer denna banderoll att göra egentligen?

Förmodligen lika stor nytta som när samma människor (SMR) gick runt & sprejade B.S.S. runt i Stockholm i slutet på 80-talet.

Ärligt talat, men att starta en tråd om att SMR har lyckats hänga upp en banderoll längs en motorväg känns ganska så.... trivialt?

Nej, en tråd om hurvida spridningen av det nationella tänkandet (som faktiskt sprider sig över Europa, även om i långsam fart) hade ju kännts lite mer relevant med tanke på hur dagens situation ser ut...

....hmmmm,, känns som att detta inlägg blev lika oviktigt som trådens ämne tyvärr
2007-08-17, 22:58
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
OK?
Jag måste säga att jag generellt brukar tycka att dina inlägg oftast är väldigt vettiga IKH, men detta??
Ärligt talat, hur stor förändring kommer denna banderoll att göra egentligen?

Förmodligen lika stor nytta som när samma människor (SMR) gick runt & sprejade B.S.S. runt i Stockholm i slutet på 80-talet.

Ärligt talat, men att starta en tråd om att SMR har lyckats hänga upp en banderoll längs en motorväg känns ganska så.... trivialt?

Nej, en tråd om hurvida spridningen av det nationella tänkandet (som faktiskt sprider sig över Europa, även om i långsam fart) hade ju kännts lite mer relevant med tanke på hur dagens situation ser ut...

....hmmmm,, känns som att detta inlägg blev lika oviktigt som trådens ämne tyvärr
Det är inte en särskilt viktig trådstart, men att åter få se lite aktivitet från en organisation som ligger mig varmt om hjärtat behöver få lite belysning. Och jag vet att det finns ett par stycken från Sundsvall som besöker forumet, och därav kan det vara av intresse för dessa att se att det finns aktivister kvar i Sundsvall, och kanske... om SMR har tur så visar det sig att dessa är goda aktivister och söker sig till SMR. Och om dessa söker sig till SMR och har det som krävs, så kommer dessa att skolas och tränas till exemplariska kämpar och detta i sin tur hjälper rörelsen att gå vidare.

Så i det långa loppet blev en skittråd något possitivt.

/mvh Ikh
2007-08-17, 23:43
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
jag vet att det finns ett par stycken från Sundsvall som besöker forumet, och kanske... om SMR har tur så visar det sig att dessa är goda aktivister och söker sig till SMR. Och om dessa söker sig till SMR och har det som krävs, så kommer dessa att skolas och tränas till exemplariska kämpar och detta i sin tur hjälper rörelsen att gå vidare.

Så i det långa loppet blev en skittråd något possitivt.

/mvh Ikh

Hmmmm... även om jag personligen nu tror att den där banderollen varken gör till eller från i slutändan för den nationella rörelsens framskridande så förstår jag nu iaf "meningen" med denna tråd & ser nu varför du startade den.
Återstår då bara att hålla tummarna för att din teori stämmer.....
2007-08-17, 23:48
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Hmmmm... även om jag personligen nu tror att den där banderollen varken gör till eller från i slutändan för den nationella rörelsens framskridande så förstår jag nu iaf "meningen" med denna tråd & ser nu varför du startade den.
Återstår då bara att hålla tummarna för att din teori stämmer.....
Jag hoppas iaf att det blir så, så vi får hålla tummarna tillsammans.

/mvh Ikh
2010-12-13, 13:49
Medlem
Limpars avatar
Var en banderoll uppe på samma ställe för någon vecka sedan med samma text.
2010-12-13, 18:01
Bannlyst
Länge sedan man hörde av Skillt och aktivismen i Sundsvall verkar inte direkt hög. Någon som vet var han blivit av eller om han sitter inne eller något?
2010-12-13, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Länge sedan man hörde av Skillt och aktivismen i Sundsvall verkar inte direkt hög. Någon som vet var han blivit av eller om han sitter inne eller något?

Kåken. Eller kokset. Något av det är orsaken...
2010-12-13, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sd-Micke
Kåken. Eller kokset. Något av det är orsaken...

Varför ljuger du?
2010-12-14, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxe
Varför ljuger du?

Jag förstår att du önskar att det vore en lögn. Jag förstår det så väl. Sanningen smärtar...
2010-12-14, 09:45
Medlem
Limpars avatar
Lite dåligt insatt men har Smr någon aktivitet i mellannorrland / Norrland ?
Har varken hört eller sett någon manifestation?
Senast redigerad av Limpar 2010-12-14 kl. 09:50.
2010-12-14, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Lite dåligt insatt men har Smr någon aktivitet i mellannorrland / Norrland ?
Har varken hört eller sett någon manifestation?
SMR har åtminstone ett näste i Norrland som leds av Mikael Skillt.
Hur det ser ut i övrigt vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in