2007-08-12, 22:12
Medlem
Hej nu är det så att min mor fått lite pengar över och går tankarna kring att köpa ny bil.
Kriteriet är att det ska vara en hardtop eller en dyl lösning så att man under sveriges 2 sommarmånader kan få lite vind i håret.Hon är villig att betala upptill 250k för detta.
Eftersom jag själv kommer få låna denna lilla skapelse rådfrågar jag nu er på flashback om en skön hardtop bil med bra drag i.

Hälsn l
Citera
2007-08-14, 12:26
Medlem
Megaforces avatar
En begagnad volvo C70 av årsmodell 06 med klenare motor är nog det bästa man får för 250k om man köper privat.
Citera
2007-08-14, 21:17
Medlem
ThEmSus avatar
Ingen dambil, men, Honda S2000!
Se till att provköra en sån i så fall. Det är en speciell bil med mycket speciell karaktär. Jag älskar den. Men jag kör fort och hårt och den skulle få åka på Sveriges alla racebanor. Det är en bil som måste köras.

Mazda Miata! Fint chassie, vill nog kalla den tjejbil, svag motor men rolig bil.

Hmm, lite stressad nu, men dom som jag kommer på just nu.
Citera
2007-08-15, 00:11
Bannlyst
hmmm

Glöm Volvos köp en Boxster en kanonbil! Eller Mb slk. Miata är också en kanonbil.
Citera
2007-08-15, 00:22
Bannlyst
Glöm Miata ren skit bil, min syster har haft en sådan så jag vet vad jag talar om, kolla in MB SLK, där får hon hardtop, men den är tvåsitsig fast rolig att köra, har själv haft en SLK helt ok bil, annars finns Peugout "ha överseende med stavningen" dom har ju hardtop på sina cabbar..

Bästa köpet tycker jag är en MB CLK, tyvärr är det inte hardtop, men för 250k kan hon hämta hem en riktigt fin från tyskland. Vi har en CLK i familjen en 07:a, njuter varenda sekund när jag kör den. Sköna säten, helt ok drag, ingen racing bil, men den tar för sig, får plats med fyra personer, stilren bil med klass. Ingen wannabe bil.
Citera
2007-08-16, 15:15
Medlem
tackar för många späänande förslag... bilen köps nog beggad bör tilläggas.
lutar nog faktiskt åt en mb slk i nuläget.
Citera
2007-08-16, 19:02
Medlem
milks avatar
Slk är bra bil, gillar den, DOCK har den dom allra fulaste framlysena sen dacke...Ser ut som något jappsskit från fel sida 90-talet!

Allvarligt, titta på nått annat...Volvo är väl okej, kolla blocket, sök på "hardtop" så lär du hitta endel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in