2007-08-13, 01:17
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Läste du inte mejlet ordentligt. Jag har släktingar som överlevde förintelsen. Om det är någon som ska ha ersättning, så är det jag! Från tyska staten

Och du, när det gäller skadat anseende, så räcker det med att jag säger Zlatan va?

Du skriver inte till mig om släktingar och förintelsen. Nu är du ute på djupt vatten. Förstår du det?

Det är jävligt lätt att påstå saker på forum va?

Det är tankecensur såsom den du förespråkar som var nazisternas förtecken. Du har inte ensamrätt på normen på vad som är sant och inte sant. Därför är det vidrigt att du försöker ta dig rätten att lägga munkavle på oliktänkande.
Citera
2007-08-13, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Du skriver inte till mig om släktingar och förintelsen. Nu är du ute på djupt vatten. Förstår du det?

Det är tankecensur såsom den du förespråkar som var nazisternas förtecken. Du har inte ensamrätt på normen på vad som är sant och inte sant. Därför är det vidrigt att du försöker ta dig rätten att lägga munkavle på oliktänkande.

Så du tycker alltså att något så fint som yttrandefriheten ska få utnyttjas av galningar för att förneka förintelsen? Dessa individer gör en orätt och använder sen yttrandefriheten som sköld. Det är det som irriterar mej, och tydligen fjorton andra regeringar i europa ochså:

Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Israel, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Poland, Portugal, Romania, Spain and Switzerland!
Citera
2007-08-13, 01:32
Bannlyst
Citat:
Så du tycker alltså att något så fint som yttrandefriheten ska få utnyttjas av galningar för att förneka förintelsen?
Ja, varför inte? Samma yttrandefrihet utnyttjas ju av galningar som förnekar att kommunismen mördat så många människor som de officiella siffrorna säger. Hela idén med yttrandefrihet är att låta alla få komma till tals och sen låta folket lyssna på den de själva vill. Eftersom majoriteten vare sig vill ha nazism eller kommunism i landet så kommer dessa ideologier endast att följas av en liten grupp virrhjärnor oavsett hur man än gör. Yttrandefriheten är självsanerande.

Citat:
Dessa individer gör en orätt och använder sen yttrandefriheten som sköld.
Det är väl lite det som är tanken med yttrandefriheten, alla människor ska få ytta sig fritt om vad de har på hjärtat oavsett hur vansinniga och hjärnskadade deras tankar och åsikter än är.

Det går heller inte att som Sverige försöka ha yttrandefrihet med en liten gnutta åsiktsansvar, såsom exempelvis HMF-lagen är. Antingen så har man yttrandefrihet och då får man yttra sig fritt eller också har man inte yttrandefrihet och då får man väga orden innan man uttalar sig. Något mellanting existerar inte, censur är censur oavsett hur mycket eller hur lite som än censureras.

Citat:
Det är det som irriterar mej, och tydligen fjorton andra regeringar i europa ochså:

Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Israel, Lichtenstein, Lithuania, Luxembourg, Poland, Portugal, Romania, Spain and Switzerland!
Bara för att Du och fjorton andra regeringar i Europa tycker en sak så innebär inte det att Era åsikter är den absoluta sanningen och att alla som protesterar mot Ert censurivrande själva är nazister för så är inte fallet. Dessutom så är det ännu fler regeringar som inte delar Era värderingar. Är dessa regeringar nazister då?

// Roger P.
Citera
2007-08-13, 01:34
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Så du tycker alltså att något så fint som yttrandefriheten ska få utnyttjas av galningar för att förneka förintelsen?

Alla ska få utnyttja yttrandefrihet - annars finns det ingen yttrandefrihet. Förstår du inte det? Det ska få vara fritt att tycka vad man vill enligt mig.

Låt därför revisionisterna förneka vad som hänt. Jag har sett Auswitch med egna ögon. Jag har hört de sanna berättelserna med egna öron. Det kan ingen galen revisionist ta ifrån mig. Därför, Yatzy, borde du tycka som jag.

Jag vill citera Alan colmes för dig. När han intervjuade Shirley Phelps från Westboro baptist church som bland annat är extremt antisemitiska och galet homofoba.

COLMES till Shirley: You know, I'm glad to have you on television, because as Louis Brandeis said, Shirley, sunlight is the best disinfectant, and you need to be disinfected.

http://www.youtube.com/watch?v=Pi77koTk8mc

Vi bör inte tysta lögnarna. Då är vi inte bättre än än idioterna. Men vi bör inte låta lögnerna stå oemotsagda.
Citera
2007-08-13, 01:47
Bannlyst
Citat:
COLMES till Shirley: You know, I'm glad to have you on television, because as Louis Brandeis said, Shirley, sunlight is the best disinfectant, and you need to be disinfected.

http://www.youtube.com/watch?v=Pi77koTk8mc
Det där var intressant.

Lägg märke till att de inte censurerade hennes förvirrande malande, det ställde frågor men klippte inte bort ljudet när hon mässade på som värst. Det är så yttrandefrihet ska fungera. Låt nötjobben få prata färdigt, låt sen folket få fatta sitt beslut och skratta sen åt hur 99% av alla åhörare skrattar ut dem. Det är ofta inte nazismen eller kommunismen i sig som tilltalar nya medlemmar, det är ofta det faktum att det är lite förbjudet område som tilltalar en hel del av de som senare blir övertygade galningar. Låt galningarna få tala till punkt och låt dem få uppmärksamhet eftersom det är när de får uppmärksamhet som de gör bort sig. Ge dem inte undergroundstämpeln som de utnyttjar genom att kunna säga att de är "förtryckta av staten".

// Roger P.
Citera
2007-08-13, 14:51
Medlem
Citat:
Nä, ge lite fler mandat till FP i riksdagen istället, så att vi får ett lite mänskligare och liberalare Sverige.

Censur låter inte särskilt liberalt...

Citat:

Ja, yttrandefriheten får aldrig inkräktas på. Lika väl som Lars Ohly får rapa ur sig all verklighetsfrämmande och tillväxtfientlig dynga ska intoleranta troll som tror Hitler var en seriefigur få säga det. Annars har ju vi andra inget att skratta åt!

Var går gränsen för felaktiga åsikter? Och vem ska ha rätt att få bestämma vad andra ska tycka? Ett demokratiskt majoritetsbeslut? I s f kanske det är liberala "anti-staten-åsikter" som förbjuds om vänstern får egen majoritet. Åsiktsregistering låter farligt, mycket mycket farligt.
Citera
2007-08-13, 16:27
Bannlyst
På vilket sätt representerar nazister det "svenska folket"?
Citera
2007-08-13, 18:04
Medlem
Realizts avatar
Hahaha!
Hur vill du att Tyskland ska reagera? Invadera oss för att avskaffa partiers rätt att ställa upp i val samt vår yttrandefrihet, kanske?

"God created Poland for tank warfare!"
Citera
2007-08-13, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Hahaha!
Hur vill du att Tyskland ska reagera? Invadera oss för att avskaffa partiers rätt att ställa upp i val samt vår yttrandefrihet, kanske?

"God created Poland for tank warfare!"

Nej, men jag vill att Rosenbadsregimen ska få lite press på sig av tyskarna, när det gäller lagar som förbjuder förnekande av förintelsen.
Citera
2007-08-13, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Säg för h-e att det här är ett skämt! Om inte så är detta något av det mest tragiska jag sett.

Jag som trodde att Mona Muslims brev till Bruce Springsteen stod i särklass vad gäller uselhet.

Du är zigenare, eller hur?

Jo, det är mycket tragisk fakta som förekommer i brevet. Bland annat att två nazister var inblandade i polismorden i Malexander, och att Ingmar Bergman beundrade Hitler under 30 och 40-talet.
Citera
2007-08-13, 19:01
Bannlyst
Citat:

Fast det ironiska är ju att NI på detta forum, som förespråkar yttrandefrihet, ni anser inte att JAG har nån rättighet att uttrycka mina åsikter för en annan regering. Ni vill ta ifrån mej min yttrandefrihet, för att ni tycker jag är dum i huvudet som vill ha vissa lagar i Sverige, lagar som inte passar er.
Citera
2007-08-13, 19:19
Medlem
Fastidios avatar
Citat:
Fast det ironiska är ju att NI på detta forum, som förespråkar yttrandefrihet, ni anser inte att JAG har nån rättighet att uttrycka mina åsikter för en annan regering. Ni vill ta ifrån mej min yttrandefrihet, för att ni tycker jag är dum i huvudet som vill ha vissa lagar i Sverige, lagar som inte passar er.
Nej, de vill inte ta ifrån dig rätten att skicka det där mailet, de gav dig bara respons på texten. De skrev att den var idiotisk och att du är ett stort skämt. Jag är inte sen med att skriva att jag också anser att texten var idiotisk. Om du är ett stort skämt vet jag inte, är ganska färsk här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in